Hibridul coupe sport Honda CR-Z isi face debutul la Salonul Auto Detroit

img
Home / Stiri si noutati auto / Hibridul coupe sport Honda CR-Z isi face debutul la Salonul Auto Detroit

Hibridul coupe sport Honda CR-Z isi face debutul la Salonul Auto Detroit
 
 
Noua Honda CR-Z va fi dezvaluit în premiera mondiala la Salonul International Auto din Detroit, în  America de Nord. Este o masina noua, unica, ce combina avantajele unui propulsor hibrid eco benzina+electric, cu transmisie manuala cu 6 trepte si o caroserie eleganta 2+2*. Acest nou si captivant coupe îsi propune sa modifice perceptia curenta în ceea ce priveste masinile hibrid, fiind echipata cu un sasiu special conceput pentru placerea de a conduce si un motor ce raspunde foarte rapid la comenzile soferului, asistat de un sistem paralel hibrid IMA. Versiunea europeana a CR-Z va debuta la cea de-a 80-a editie a  Salonului Auto de la Geneva, în martie 2010.
• Prima masina hibrid din lume cu transmisie manuala cu 6 trepte• Sistem unic de condus cu 3 posibilitati, raspuns al acceleratiei si asistenta IMA pentru nevoile soferului• Motor i-VTEC de 1,5 litri cuplat la sistemul paralel hibrid IMA Honda cu emisii CO2 de 117 g/km** si economie de combustibil de 5,0 l/100km**• Forma coupe 2+2 , total noua, design sportiv, aerodinamic • Ecartament lat, ampatament scurt pentru o manevrare mai agila si mai usoara  • Masinile de pe piata europeana vor fi echipate cu un sistem flexibil de locuri 2+2
Introducere
Designul exterior al CR-Z se bazeaza pe un concept prismatic continuu, cu o linie joasa a capotei si un interior încapator, conferind vehiculului o imagine atletica, îndrazneata. Trasaturile specifice Honda, cum ar fi luneta si eleronul, precum si linia putin înclinata a capotei sunt prezente în design-ul coupe-ului aerodinamic, alaturi de o forma exterioara curbata si sculptata în adâncime.
Pentru prima data un sistem paralel hibrid cu emisii scazute de noxe si cu economie de combustibil este combinat cu o cutie manuala de viteze cu 6 trepte, perfect gândita pentru a raspunde necesitatilor soferului. Pentru prima data de când a fost lansat modelul Civic Hibrid cu 5 viteze în 2003, noul CR-Z combina o cutie manuala de viteze cu un motor hibrid, iar acest lucru este posibil numai datorita flexibilitatii sistemului paralel hibrid IMA dezvoltat de Honda.
Transmisia manuala este completata de un motor în 4 cilindri de 1,5 litri, ceea ce reprezinta o noutate pe piata UE si un component de baza al caracterului unic al modelului CR-Z. Dorinta de turatie a motorului de capacitate medie este îndeplinita de un cuplu de 78 Nm asigurat de motorul electric de 14 CP, care este amplasat între motor si transmisie.
Motorul de 1,5 litri împreuna cu puterea si cuplul sistemului paralel hibrid IMA au ca rezultat o putere totala de 124 CP si un cuplu de 174 Nm. Cifrele de vârf ale cuplului sunt identice cu cele ale motorului Civic de 1,8 litri, având cu 35 g/km mai putine emisii de CO2, mai exact doar 117 g/km**.
Motorul electric determina pentru CR-Z o curba aplatizata neobisnuita a cuplului, cu maximul la doar 1500 rpm, neobisnuit de jos pentru un motor cu aspiratie naturala. Împreuna cu transmisia manuala cu 6 trepte, motorul asistat IMA asigura o mare flexibilitate în treptele de viteza, un randament excelent al emisiilor de noxe si un sunet sportiv al evacuarii.
Pentru a maximiza optiunile soferului si pentru a intensifica placerea de a conduce masina în fiecare zi, CR-Z a fost echipata cu un Sistem de condus cu 3 moduri. Aceasta trasatura unica permite soferului sa aleaga din trei moduri de a conduce, ceea ce modifica raspunsurile acceleratiei, directiei, timpului de functionare a motorului în caz de oprire în trafic, ale controlului climei si ale nivelului de asistenta asigurata de sistemul IMA. Prin dezvoltarea acestui sistem complex de condus cu 3 moduri, Honda permite soferilor sa sporeasca placerea de a conduce sau randamentul economic ori câte ceva din amândoua. Inginerii Honda au dorit sa ofere clientilor mai multe posibilitati în ceea ce priveste modalitatea de a conduce CR-Z, în functie de necesitatile si dorintele acestora din momentul respectiv.
Aspect unic, versiunea europeana a CR-Z este echipata cu faruri pentru zi cu opt leduri ce scot în evidenta linia joasa a farurilor principale. Este pentru prima data când DTRL (Day Time Running Lights) au fost asamblate pe un produs Honda de serie, iar împreuna cu proiectoarele frontale europene pentru ceata, acestea confera o imagine îndrazneata a modelului european CR-Z.
Linia înclinata a capotei si spatele retezat ale modelului CR-Z sunt trasaturi specifice ale multor autovehicule Honda din trecut si din prezent. Acest design permite vehiculului sa taie aerul cu perturbari minime, scazând consumul de carburant si emisiile de noxe. Modelul european CR-Z are o dispunere a locurilor în sistem 2+2, dând posibilitatea clientilor de a transporta adulti nu foarte înalti pe distante scurte sau copii în calatorii mai lungi. Scaunele din spate pot fi rabatate printr-o singura miscare, pentru a spori spatiul pentru bagaje. 
Interiorul modelului de serie a fost dezvoltat având la baza Conceptul CR-Z expus la Salonul Auto de la Tokyo, ce dispune de ecrane 3D si o consola orientata catre nevoile soferului. Instrumentele de înalta tehnologie si comenzile uzuale sunt plasate în habitaclu la indemâna soferului, permitându-i acestuia sa îsi pastreze permanent atentia la drum.
Bordul noului coupe are o constructie complexa pe doua niveluri, astfel ca portiunea de sus mai închisa la culoare pare ca pluteste deasupra sectiunii gri deschis ce se continua pâna în centrul panourilor interioare ale usilor.
Placerea de a conduce a reprezentat partea centrala a proiectului, iar sasiul lui CR-Z joaca un rol foarte important în determinarea caracterului acestei masini. Caroseria prezinta unele componente comune cu cele ale modelului Insight, dar sasiul, ecartamentul si structura sunt caracteristice noului hibrid. Pentru CR-Z s-au folosit lonjeroane MacPherson din aluminiu forjat pentru a reduce greutatea si pentru a creste rezistenta în comparatie cu elementele din otel presat utilizate la modelul Insight.
Per total, modelul CR-Z are un ampatament mai redus cu 115 mm si este cu 295 mm mai scurt (lungime totala) fata de Insight, conferind astfel agilitate sporita, reducând greutatea cu 44 kg în comparatie cu ruda sa hibrida, masina de familie cu 5 usi si cinci locuri. Suspensia CR-Z este caracterizata de arcuri si amortizoare noi, iar toleranta este specifica modelului coupe compact. 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *