Infiniti FX a obtinut punctajul maxim de cinci stele la testul EuroNCAP

img
Home / Stiri si noutati auto / Infiniti FX a obtinut punctajul maxim de cinci stele la testul EuroNCAP

 
 
 
 
BUCURESTI, România (25 noiembrie 2009) – Astazi a devenit o certitudine faptul ca modelul FX a obtinut punctajul maxim de cinci stele la testul EuroNCAP. Acest punctaj este o confirmare a faptului ca Infiniti acorda, în cazul tuturor modelelor, o atentie deosebita echipamentelor de siguranta, care sunt dotate cu tehnologii de vârf.
Performantul crossover de lux din Japonia, una dintre cele mai sigure masini de pe piata, este primul model Infiniti care s-a confruntat cu rigorile testelor EuroNCAP. Totodata, este primul SUV de lux evaluat conform noului sistem de testare, mai riguros decât cel anterior. Prin urmare, este singurul care a obtinut cinci stele conform acestui sistem, pâna la acesta data.
Rezultatele obtinute în urma testarilor efectuate de cea mai exigenta organizatie independenta care realizeaza teste de impact sunt o dovada a eforturilor depuse de ingineri si a angajamentului de a îmbunatati siguranta rutiera. Aceste aspecte au fost în centrul atentiei Infiniti înca de la înfiintarea companiei în urma cu 20 de ani. La Infiniti, echipe dedicate de ingineri se implica în întregul proces înca din etapa de proiectare, pentru a avea certitudinea ca fiecare model nou va depasi toate standardele cunoscute si va oferi noi tehnologii de siguranta pentru viitor.
În testele pentru 2009, EuroNCAP ia în considerare un nou element de „asistenta de siguranta” în acordarea stelelor. Modelul FX a înregistrat un scor remarcabil de 99%, procent care este o indicatie a faptului ca masinile sunt echipate cu sisteme de siguranta foarte moderne, majoritatea acestora fiind dotari standard pe toate versiunile.
În aceasta categorie a asistentei de siguranta, EuroNCAP a acordat modelului FX puncte suplimentare pentru sistemul de control al stabilitatii, prezent în varianta standard, pentru sistemele de atentionare în cazul necuplarii centurii de siguranta (disponibile pe toate scaunele) si pentru limitatorul de viteza configurat de sofer. Toate aceste dotari sunt disponibile pe toate modelele FX. Însa, datorita faptului ca aceasta marca de lux abordeaza problema sigurantei ca un întreg, EuroNCAP ar fi putut analiza multe alte sisteme de asistare a soferului, precum: de exemplu sistemele standard de pretensionare a centurilor de siguranta din modelele FX, care au rolul de a fixa ocupantii scaunelor din fata în cazul manevrelor bruste, camera pentru mersul înapoi, senzorii de parcare fata si spate, sistemul automat de reglare a pozitiei de conducere, sistemul inteligent de tractiune integrala si farurile adaptive cu Xenon.
Pe modelul FX50S, dotarile standard precum sistemul inteligent de cruise control, cel de asistenta inteligenta la frânare, monitorul de vedere perimetrica, directia activa spate si sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope au la rândul lor rolul de a asista soferul în protejarea tuturor pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic.
Aceasta varietate de tehnologii, deseori premiere mondiale, reprezinta un pas important înainte înspre atingerea obiectivului Infiniti de a crea o bula de protectie invizibila în jurul vehiculului. Acest asa-numit scut de protectie este dezvoltat în permanenta la toate modelele din gama Infiniti si reprezinta un factor cheie în dorinta Infiniti de a reduce numarul accidentelor mortale sau grave în care sunt implicate vehiculele Infiniti.
Folosind resursele grupului-mama al Infiniti si analizând accidentele din lumea reala, scutul de protectie integreaza sistemele de siguranta, pentru a gestiona toate etapele accidentului, pornind de la identificarea riscului pâna la momentul ulterior impactului. Inginerii Infiniti considera ca o masina sigura nu înseamna doar performante bune la testele de impact, ci si una care, înainte de toate, ajuta soferul sa evite accidentele.
Multe dintre tehnologiile pe care le încorporeaza scutul de protectie sunt disponibile deja, iar multe altele vor fi lansate în viitorul apropiat, inclusiv sisteme menite sa contribuie la evitarea impactului la schimbarea benzilor sau la mersul înapoi. Sistemul de prevenire a impactului lateral foloseste senzori care masoara permanent distanta si viteza relativa fata de orice vehicul aflat pe o banda alaturata care se apropie din spate. În cazul în care soferul învârte volanul pentru a taia calea vehiculului care se apropie din spate si nu tine cont de alertele acustice sau vizuale, masina este adusa usor, în mod automat, înapoi în banda sa de rulare. Sistemul de prevenire a coliziunilor în cazul mersului înapoi va opri masina automat daca exista pericolul ca vehiculul care se deplaseaza cu spatele sa taie calea unui alt automobil.
Tehnologii precum aceasta sunt complementare rezistentei care caracterizeaza vehiculul. Conform EuroNCAP, acestea rezistenta a modelelor FX merita cinci stele, deoarece minimizeaza riscul pentru pasageri în cazul unui accident. În testele de impact, EuroNCAP a acordat modelului FX 86% pentru siguranta pasagerilor adulti si 77% pentru siguranta pasagerilor copii. Ambele cifre demonstreaza calitatea constructiei FX. Inginerii Infiniti au dotat noul model FX cu o caroserie deosebit de rigida. Aceasta are o rezistenta la torsiune de 1,6 ori mai mare decât cea a generatiilor anterioare si este de 3,4 ori mai rezistenta la încovoiere.
Airbag-urile frontale, laterale si din zona capului, precum si punctele de fixare ISOFIX pentru scaunul pentru copii, disponibile pe ambele scaune laterale din spate, au contribuit la rândul lor la obtinerea celor cinci stele de catre modelul FX.
Vânzarea modelului Infiniti FX laureat cu cinci stele la testele EuroNCAP a început în România în luna iunie a anului 2009. Pretul de pornire este de 57.000 de euro.
LISTA COMPLETA A ECHIPAMENTELOR DE SIGURANTA DISPONIBILE PE MODELUL INFINITI FX
Farurile adaptive (dotare standard pentru toate modelele)
Ilumineaza soseaua în viraje. Acest sistem foloseste faruri bi-Xenon care se misca (maximum 17 grade) împreuna cu volanul, astfel încât soferul are o vizibilitate mai buna în viraje pe timp de noapte. Tipul si directia fasciculului de lumina sunt controlate automat.
Monitorul de vedere perimetrica (dotare standard pentru modelul FX50S si optionala pe modelele FX37GT si FX37S)
Asigura linistea deplina a soferului în timpul manevrelor. Aceasta tehnologie de vârf în clasa sa ridica la un alt nivel conceptul de camera de luat vederi pentru parcarea cu spatele. Sistemul include camere cu unghi larg în fata, în spate si în partile laterale ale masinii. Tehnologia moderna de procesare a imaginii asigura o perspectiva de 360 de grade, astfel încât obstacolele sau copii aflati la sol în jurul vehiculului devin vizibile soferului. Pe modelele FX37, monitorul de vedere perimetrica are un pret de 850 de lire sterline (numai cu sistemul Connectiviti+).
Avertizarea automata cu privire la camerele de supraveghere din trafic (standard cu Connectiviti+)
Sistemul avertizeaza din timp cu privire la zonele periculoase. Aceasta functie este parte integranta a sistemului complet Connectiviti+, un sistem multimedia si de navigatie prin satelit usor de utilizat, oferit ca dotare standard pe modelul FX50S si optional pe modelele FX37 la un pret de 1.700 de lire sterline. Rolul acestui dispozitiv este de a avertiza soferul cu privire la radarele fixe, la cele care masoara viteza medie sau la camerele de supraveghere amplasate în dreptul semafoarelor. Totodata, pe tabloul de bord este afisata limita de viteza în vigoare.
Tractiunea integrala inteligenta (dotare standard pentru toate modelele)
Asigura o aderenta mai buna si un plus de siguranta pe suprafetele alunecoase. ATTESA E-TS este versiunea prescurtata a denumirii „Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split” (sistem avansat de tractiune totala pentru distributia complet electronica a cuplului). Acesta este unul dintre cele mai moderne sisteme inteligente de tractiune integrala. Distributia puterii este ajustata în permanenta. Aceasta poate fi repartizata în proportie de 50% catre rotile din fata sau este posibila distribuirea a pâna la 100% din putere catre rotile din spate.
Asistenta inteligenta la frânare (dotare standard pentru modelul FX50S si optionala pe modelele FX37GT si FX37S)
Reduce pagubele în cazul coliziunilor din spate. În cazul în care sistemul asistenta inteligenta la frânare detecteaza iminenta unui impact cu o masina din fata, acesta avertizeaza întâi soferul dupa care frâneaza masina automat daca acesta nu reactioneaza. Asistenta inteligenta la frânare este o parte integranta a sistemului de cruise control inteligent. Pe modelele FX37, cele doua dotari costa doar 850 de lire sterline. Toate modelele din gama FX sunt dotate cu discuri ventilate atât pe rotile din fata, cât si pe cele din spate si sunt echipate cu un sistem de distributie electronica a fortei de frânare (EBD – Electronic Brake Force Distribution).
Sistemul de cruise control inteligent –pentru întreaga plaja de viteza (dotare standard pe modelul FX50S si optionala pentru modelele FX37GT si FX37S)
Datorita acestui sistem, veti avea certitudinea ca, atunci când acesta este pornit, nu va veti apropia niciodata periculos de mult de vehiculul din fata. Sistemul utilizeaza senzori laser prin care este mentinuta o distanta prestabilita fata de automobilul din fata. Cea mai noua versiune a sistemului de cruise control inteligent functioneaza pe întreaga plaja de viteza, adica între 0 si 180 km/h.
Directia activa spate (dotare standard pentru modelul FX50S)
Îmbunatateste stabilitatea la viteze mari. Spre deosebire de sistemele de directie pasiva spate, sistemul Infiniti include un dispozitiv de control precis, actionat de un motor electric, care permite miscarea rotilor din spate cu pâna la un grad. Este primul sistem de acest fel disponibil pe un SUV.
Sasiul rigid
Îmbunatateste manevrabilitatea. Pe lânga faptul ca este extrem de puternic, sasiul modelului FX asigura o distribuire excelenta a greutatii între partea din fata si cea din spate, si un centru de greutate relativ coborât. Toate acestea îmbunatatesc stabilitatea masinii în viraje.
Scutul de protectie
Reprezinta garantia oferita proprietarilor Infiniti ca masina lor le asigura siguranta 24 de ore pe zi, 7 zile din 7. Fiecare tehnologie de siguranta Infiniti a fost creata pentru a face parte integranta din acest complex scut de protectie. Scutul functioneaza asemenea unei bule de protectie de 360 de grade în jurul vehiculului. Acesta identifica riscurile si avertizeaza soferul, pentru ca acesta sa poata interveni în mod activ daca este cazul. Totodata, sistemul minimizeaza daunele materiale si vatamarile corporale în cazul în care impactul este inevitabil.
Structura super rezistenta
Reduce riscurile producerii unor vatamari corporale în caz de accident.  Caroseria modelului FX are o rezistenta la torsiune de 1,6 ori mai mare decât cea a generatiei anterioare si este de 3,4 ori mai rezistenta la încovoiere.
Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope (dotare standard pentru toate modelele)
Furnizeaza informatii extrem de precise cu privire la starea pneurilor. Transmitatorii din interiorul fiecarei roti comunica informatiile cu privire la presiunea din toate cele patru anvelope catre un ecran de pe tabloul de bord, astfel încât soferul va sti imediat daca exista vreo problema. Se aprinde automat o lumina de avertizare în cazul în care presiunea dintr-unul din pneuri scade sub 75% din valoarea normala.
Controlul dinamic al vehiculului cu controlul tractiunii (dotare standard pentru toate modelele)
Previne derapajele si îmbunatateste tractiunea. Sistemul de control al stabilitatii oferit de Infiniti contine dispozitive electronice de siguranta, care împiedica patinarea rotilor si subvirarea/supravirarea pe drumurile alunecoase. Sistemul ajusteaza automat forta de frânare si cuplul, ajutând soferul sa mentina vehiculul pe traiectoria dorita.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *