Infiniti sarbatoreste 20 de ani de inspiratie si inovatie

img
Home / Stiri si noutati auto / Infiniti sarbatoreste 20 de ani de inspiratie si inovatie

 
 
 
BUCURESTI, (9 noiembrie 2009) – „Chiar din momentul în care a luat fiinta, obiectivul Infiniti a fost acela de a crea un nou concept de lux automobilistic, în cadrul caruia placerea personala si plina de satisfactii de a conduce este mai importanta decât masina în sine.”
Aceste cuvinte, care reflecta viziunea din spatele conceptului Infiniti de „performanta inspirata”, ar fi putut fi scrise anul trecut, luna trecuta sau chiar astazi.  Si totusi, acestea dateaza de acum 20 de ani, când au fost scrise pentru a defini noua marca de lux de vehicule performante care si-a început pentru prima oara activitatea în data de 8 noiembrie 1989, având doar 51 de concesionari si doua modele, expuse în spatii de prezentare mult diferite.
Aceste concesiuni ofereau o senzatie de lux autentic – lucru obisnuit în reprezentantele auto din zilele noastre – având un hol de receptie, birouri deschise si punându-se în aceeasi masura pe vânzari si pe serviciul clienti.  Vehiculele erau la rândul lor unice, prin accentul pus pe arta japoneza, luxul discret si performantele de exceptie.
S-au schimbat multe în cele doua decenii care au trecut de atunci.  Saloanele de prezentare s-au extins pentru a face loc unei game complete de vehicule de lux performante, printre care se numara modele coupé, cabrio, sedan si SUV.  Dar inspiratia initiala a ramas aceeasi – cea a unei experiente totale Infiniti, a unei performante inspirate – chiar daca micul grup initial de concesionari din Statele Unite s-a extins, ajungând sa cuprinda reprezentante ultramoderne în 35 de tari din întreaga lume.
„Un vis care a început acum 20 de ani în Statele Unite este acum realitate pentru o marca de vehicule de lux la nivel global”, a afirmat Toru Saito, vicepresedinte corporatist si responsabil de unitatea de afaceri Infiniti la nivel global.  „De la bun început, marca Infiniti a promovat inovatiile în materie de design, performanta si tehnologie, si a adus o abordare noua în ceea ce priveste relatiile cu clientii pe parcursul întregii experiente Infiniti – la fel ca în ziua de azi.”
În perspectiva, linia de produse tot mai extinsa va fi completata de un sedan Infiniti M de generatia a doua în primavara anului 2010, urmat de un SUV Infiniti QX complet nou în vara aceluiasi an. Pe termen si mai lung, Infiniti a anuntat recent ca va lansa primul sau vehicul hibrid, Infiniti M Hybrid, în 2012, precum si un viitor Infiniti EV.
Infiniti – o istorie pe scurt
Desi vânzarile Infiniti au început oficial în 8 noiembrie 1989 în Statele Unite, planurile pentru Infiniti au luat fiinta în 1985, prin crearea în cadrul companiei Nissan a unui grup ultrasecret numit „Horizon Task Force”, care avea rolul de a crea o noua marca de lux de vehicule performante. 
Având în vedere ca marcile de lux americane si europene aveau o pozitiei solida pe piata americana de atunci, costurile de investitie urmau sa fie mari, la fel ca riscurile.  Primind libertatea de a porni de la zero, Horizon Task Force a abordat o viziune cuprinzatoare.  Membrii grupului au privit vehiculele de lux atât din perspectiva produsului, cât si a întregului proces de cumparare si proprietate. 
În continuare, Horizon Task Force si-a concentrat atentia asupra câtorva companii de frunte în furnizarea de servicii, dar din afara domeniului auto, printre care Federal Express, hotelurile Four Seasons si magazinele universale Nordstrom.  În cele din urma, constatarile grupului Horizon Task Force au influentat toate aspectele, de la designul primelor saloane auto Infiniti, care semanau mai degraba a hoteluri de lux, decât a concesiuni auto, pâna la procesul de identitate a marcii, atingând chiar detaliile marunte, cum ar fi designul cartilor de vizita sau împachetarea pieselor si accesoriilor. 
Aceasta noua filosofie centrata pe client, denumita ulterior „experienta totala Infiniti”, urma sa fie aplicata de asemenea politicilor de service si includea facilitatea nemaiîntâlnita pe atunci de a oferi gratuit masini de schimb pe durata operatiunilor de service.
Numele ales în iulie 1987 pentru noua marca de lux de vehicule performante simboliza dorinta de a privi mereu înainte, catre noi orizonturi.  Cu o ortografie originala si o emblema în care doua linii centrale duc catre un punct infinit aflat la orizont, a luat nastere Infiniti, cu patru „i”.
Din perspectiva produselor, Infiniti s-a lansat în Statele Unite cu doua modele: inovatorul si performantul sedan de lux Infiniti Q45, precum si performantul lux coupé de lux M30, concentrat în jurul soferului. 
Prin aceste doua modele, Infiniti a semnalat lumii automobilistice faptul ca filosofia sa referitoare la produse avea la baza originalitatea, performanta, calitatea si entuziasmul de a conduce. 
Aspectul în care Infiniti a avut cea mai mare influenta în primii ani a fost implementarea „experientei totale Infiniti”.  În primul deceniu de activitate, Infiniti a fost un lider în domeniul auto în ceea ce priveste satisfactia clientilor, câstigând numeroase premii, inclusiv primul loc în studiul J.D. Power and Associates al indicelui serviciilor pentru clienti (Customer Service Index – CSI) de trei ori, precum si clasari constante în primele trei locuri în importante studii independente privind vânzarile si serviciile.
De-a lungul acelor ani de început ai companiei Infiniti în Statele Unite si Canada, linia de modele si grupul de concesionari au continuat sa creasca într-un ritm sustinut si controlat.  Modelul Q45 a fost urmat dupa câtiva ani de sedanul sport compact Infiniti G20, sedanul de lux deosebit de elegant J30, performantul sedan I30 si modelul SUV de lux QX4.  La sfârsitul primului sau deceniu de activitate, Infiniti vindea constant aproximativ 75.000 de vehicule pe an.
În martie 2002 a aparut extraordinarul model Infiniti G Sedan, câstigator a numeroase premii, urmat de G Coupé în noiembrie 2002, apoi de legendarul crossover SUV Infiniti FX în ianuarie 2003. Fiecare a avut parte de recenzii exceptionale în presa, Infiniti fiind constant comparata cu marcile de frunte europene din punctul de vedere al standardelor de design si performanta.
În cursul celui de-al doilea deceniu au fost adaugate alte doua noi modele în Statele Unite: modelul Infiniti QX, un SUV de lux de dimensiuni mari, construit în Statele Unite, în ianuarie 2004, si performantul sedan de lux Infiniti M în mai 2005. La sfârsitul anului 2007 s-a alaturat gamei de modele si Infiniti EX, urmat de versiuni de generatia a doua ale modelelor G si FX.  Impresionantul G cabrio si-a facut debutul în vara anului 2009. Pentru primavara lui 2010 a fost anuntat un Infiniti M de generatia a doua, iar lansarea primului model hibrid Infiniti, Infiniti M Hybrid 2011, este prevazuta sa aiba loc un an mai târziu.
Daca activitatile Infiniti din primii ani s-au concentrat asupra Americii de Nord, compania a început în 1996 o perioada de expansiune globala prin vânzari în Orientul Mijlociu, intrând apoi în Taiwan în 1997, Coreea de Sud în 2005, Rusia în 2006 si Ucraina si China în 2007. Extinderea în Europa de Vest a început la sfârsitul anului 2008. În prezent, vehiculele Infiniti sunt vândute în 35 de tari, acoperind 93% din pietele de lux la nivel global.
Viziunea originara Infiniti de a privi mereu înainte, catre noi orizonturi, simbolizata prin numele si emblema Infiniti, continua sa modeleze aceasta marca si în ziua de astazi.
„În timp ce peisajul industriei auto s-a schimbat de-a lungul anilor, un lucru a ramas la fel si nu se va schimba niciodata: traditia noastra de a oferi cele mai înalte niveluri de performanta, lux si servicii pentru clienti”, a afirmat Jim Wright, vicepresedinte Infiniti pentru Europa si Orientul Mijlociu.  „Cu o întreaga lista de noi produse inovatoare pentru viitor si cu un angajament reînnoit în ceea ce priveste serviciul clienti, asteptam cu nerabdare urmatorii 20 de ani.”
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *