Kia lanseaza noi propulsoare cu ocazia Salonului Auto de la Geneva

img
Home / Stiri si noutati auto / Kia lanseaza noi propulsoare cu ocazia Salonului Auto de la Geneva

Kia lanseaza noi propulsoare cu ocazia Salonului International Auto de la GenevaPe lânga modelele care îsi vor face debutul mondial la Salonul International Auto de la Geneva, cum sunt noile pro_cee’d GT sau cee’d GT, Kia va prezenta în premiera si o gama noua de motorizari. Propulsoare supraalimentate GDI cu trei sau patru cilindri, adica unitati performante de 1,6 l (204 CP) si 2 l (245 CP), sau noul motor de 1 l (100 CP sau 120 CP), toate vor asigura o oferta mai bogata pentru viitorii clienti ai marcii.Cu ocazia celei de-a 83-a editie a Salonului International Auto de la Geneva, Kia va dedica un sector din standul propriu pentru a prezenta noua gama de motorizari dezvoltata de companie.  Acolo vor fi prezente patru versiuni noi de motoare alimentate cu benzina, supraalimentate (GDI – gasoline direct injection), care se afla în stadiu avansat de dezvoltare în Coreea de Sud, si care vor fi folosite în viitorul apropiat pe modelele Kia.Noile modele s-au aliniat celor mai în voga tendinte din industria auto, cum ar fi diminuarea capacitatilor cilindrice (fenomenul de downsizing) si marirea gradului de eficientizare în ceea ce priveste consumul de combustibil si emisiile poluante, urmarind în acelasi timp sa livreze performante dinamice de nivel înalt. În functie de versiune, inovatiile aduse de noile propulsoare cuprind tehnologii precum DCVVT (dual continuously variable valve timing – sistem dual de distributie variabil, disponibil atât pentru sistemul de admisie, cât si pentru cel de evacuare), sistem de injectie cu presiune marita (noile injectoare cu sase orificii de alimentare permit utilizarea unei presiuni maxime de pâna la 200 bar), galerie de evacuare integrata în constructia blocului motor si cu o arhitectura speciala ce reduce presiunea, turbosuflante single scroll sau twin scroll, un nou model de inter cooler cu sistem inovator de dublare a fluxului de aer, caracteristica ce se traduce printr-o îmbunatatire a capacitatii de racire, sau sistemul de ungere îmbunatatit care permite scaderea temperaturilor în proximitatea pistoanelor în timpul functionarii.Noua gama de motorizari are la baza un propulsor Kappa cu trei cilindri, cu o capacitate de 999 cmc, botezat 1.0 T-GDI, cu doua trepte de putere disponibile: 100 CP si 120 CP, la fel ca si în cazul unitatii cu patru cilindri pe care o va înlocui, dar fata de care va reusi o îmbunatatire a consumului de combustibil cu 10-15 %. Urmatorul în gama este varianta 1.2 T-GDI cu patru cilindri care însumeaza 1.248 cmc si de la care specialistii Kia promit performante echivalente actualelor motorizari pe benzina de 1,6 litri. Urcând pe scara noilor versiuni de propulsoare întâlnim o motorizare de 1,6 litri turbo, cu numele Gamma 1.6 T-GDI – patru cilindri si 1.591 cmc. Puterea maxima pe care o va putea dezvolta este de 204 CP, iar cuplul motor maxim va fi de 265 Nm.  În fine, cea mai mare unitate, si cea mai performanta, este cea de 1.998 cmc numita Theta-II, care va fi oferita sub titulatura 2.0 T-GDI si care promite sa ofere performante de cel mai înalt nivel, multumita celor 245 CP ce vor salaslui sub capota automobilelor Kia animate de acest propulsor.  

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *