LAMBORGHINI REVENTON ROADSTER

img
Home / Stiri si noutati auto / LAMBORGHINI REVENTON ROADSTER

 
 
 
 
Lamborghini Reventón Roadster – mai deschis decât oricândOpera unui maestru. Performanta fara compromis
Lamborghini prezinta autovehiculul suprem din rândul decapotabilelor cu doua locuri: Reventón Roadster este o masina sport de o fascinatie greu de imaginat, o putere iesita din comun si o performanta fara compromis. Motorul cu doisprezece cilindri de 6,5 litri genereaza o putere de 493 kW (670 CP), catapultând Roadster-ul de la 0 la 100 km/h (de la 0 la 62 mph) în 3,4 secunde si apoi mai departe, pâna la atingerea vitezei maxime de 330 km/h (205 mph). Modelul decapotabil Reventón nu este numai unul dintre cele mai rapide, ci si unul dintre cele mai selecte automobile din lume, Lamborghini limitând seria la numai câteva exemplare.
Chiar daca Lamborghini Reventón nu ramâne un exemplar unic, mai putin de 20 de pasionati si colectionari Lamborghini vor putea intra în posesia acestei masini extraordinare, si vor gusta astfel incomparabila placere de a o conduce.
Reventón Roadster se vinde la un pret de 1,1 milioane Euro (fara taxe), primele exemplare urmând a fi livrate în octombrie 2009.
„Reventón este automobilul suprem din istoria marcii”, comenteaza Stephan Winkelmann, presedinte si CEO al Automobili Lamborghini S.p.A. „Noul Roadster adauga experientei noastre tehnologice o componenta emotionala: îmbina performanta de mare clasa cu fascinatia condusului unei decapotabile.” Reventón Coupé a fost prezentat la Salonul International Auto de la Frankfurt din 2007 si a fost vândut imediat.
Masinile sport decapotabile sunt o traditie Lamborghini de mai bine de patruzeci de ani.
Sculptura cu dinamica extrema
Toate modelele Lamborghini pot fi considerate opere de arta cu un design avangardist, sculpturi tehnice în miscare. Reventón Roadster este derivat din acelasi concept creativ precum Coupé-ul. Designerii noului model si-au gasit sursa de inspiratie în aviatie. De aici forma accentuata de pana, care aminteste de avioanele de lupta.
Forma de sageata a partii frontale, prizele de aer puternice, trase mult în fata, aripile largi, usile escamotabile si spatele cu marginile lui amenintatoare fac din Roadster un automobil cu un design de maxima functionalitate si de o claritate spectaculoasa. Detaliile confera o nota de stil, precum farurile bi-xenon cu LED-uri care alcatuiesc luminile de pozitie pe timp de zi si semnalizatoarele. Lampile spate sunt de asemenea prevazute cu LED-uri.
La fel ca si Coupé-ul, Reventón Roadster masoara 4700 mm în lungime. Are un ampatament de 2665 mm, o latime de 2058 mm si o înaltime de 1132 mm. Locurile pentru sofer si pasager sunt joase si sportive, despartite de un tunel median pronuntat.
În spatele celor doua scaune se afla doua bare escamotabile ascunse, care în cazul unei rasturnari iminente se ridica în numai câteva sutimi de secunda. Pe componenta orizontala în forma de aripa situata în spatele scaunelor, este fixat al treilea stop de frâna. Spatele alungit al Roadster-ului se deosebeste clar de cel al Coupé-ului. Capota motorului este aproape orizontala si transparenta, iar prin cele patru ferestre din sticla se poate vedea puternicul V12 în toata eleganta sa.
Caroserie rigida
Caroseria Reventón este atât de rigida, încât Roadster-ul nu necesita decât un minim de ranforsare. Are o greutate proprie de numai 1690 kg, cu doar 25 kg mai mult decât Coupé-ul.
La fel ca si în cazul Coupé-ului, celula Roadster-ului este realizata din profile de otel extrem de rigide si componente din carbon, lipite sau nituite. Caroseria este confectionata din elemente din fibra de carbon, cu exceptia partilor exterioare ale portierelor care sunt realizate din tabla de otel.
Nuanta exclusivista de gri confera o nota de distinctie
Culoarea unica accentueaza designul de lama al noului Lamborghini Reventón Roadster. Pentru aceasta editie speciala, designerii au creat o noua nuanta de gri mat, denumita Reventón Grey. La fel ca si în cazul Reventón Coupé, a carui nuanta de gri este usor diferita, acest finisaj mat ofera o impresie neasteptata de profunzime atunci când razele solare se reflecta direct, gratie particulelor metalice speciale din vopsea.
Jocul de elemente mate si lucioase se regaseste si la rotile Reventón Roadster. Fiecare din cele cinci spite ale jantelor are forma literei Y si este prevazuta cu aripi mici în forma de secera, confectionate din carbon mat. Acestea confera nu doar un impact vizual insolit, ci si un efect de turbina care îmbunatateste si mai mult racirea discurilor de frâna.
Afisaje spectaculoase
Interiorul Reventón Roadster se distinge prin acelasi design exclusivist precum exteriorul. Habitaclul este structurat foarte clar, iar comenzile sunt dispuse conform unor principii de maxima functionalitate. La fel ca si aeronavele moderne, decapotabila cu doua locuri nu mai prezinta clasica instrumente analogice; în locul acestora, informatiile sunt furnizate prin intermediul a trei ecrane cu cristale lichide, doua transreflective si unul transmisiv.
Soferul poate comuta între doua moduri prin simpla atingere a unui buton. Acesta poate opta pentru un afisaj digital sau pentru unul cu ceasuri clasice,. În partea superioara a ecranului central este amplasat accelerometrul. Preluând formatul utilizat în Formula 1, acesta afiseaza intensitatea fortelor care actioneaza asupra Reventón Roadster în conditii de accelerare, frânare si viraje.
Instrumentele sunt montate într-o carcasa realizata din aluminiu, iar plansa de bord este din fibra de carbon. Interiorul prezinta numeroase aplicatii din fibra de carbon, în special pe tunelul central, realizat din aluminiu, Alcantara si piele.
O legenda în arta constructiei de motoare
Motorul cu doisprezece cilindri de pe Reventón Roadster este o legenda Lamborghini si trasatura tehnica ce defineste caracterul sportiv al masinii. Este unul dintre cele mai puternice motoare aspirate din lume. Cu un raport de compresie de 11:1 si o cilindree de 6496 cm3, acesta genereaza o putere de 670 CP (493 kW) la 8000 rpm. Cuplul maxim de 660 Nm este atins la 6000 rpm.
Motorul V12 este o capodopera a ingineriei italiene. Cei patru arbori cu came sunt antrenati de doua lanturi si opereaza 48 de supape. Alaturi de colectorul de admisie reglabil în trei faze, distributia variabila asigura un cuplu puternic. Ungerea cu carter uscat asigura alimentarea constanta cu ulei chiar si în cazul unei accelerari laterale extreme. Absenta baii de ulei permite pozitia coborârea centrului de greutate a masinii, de unde rezulta caracteristici extraordinare de manevrabilitate a masinii.
Motorul V12 are puterea de a catapulta Reventón Roadster de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde si mai departe pâna la atingerea vitezei maxime de 330 km/h. Motorul de curse ajunge poate depasi 8000 rpm, creând astfel un sunet care da fiori. Basii puternici, mediile pronuntate si înaltele exaltante cânta o muzica de neuitat.
Transmisie integrala
În clasicul stil Lamborghini, motorul din aluminiu este montat longitudinal în fata puntii spate, cu transmisia în fata sa, sub tunelul median. Aceasta dispunere asigura o distributie de 58 % din masa totala a autoturismului pe puntea spate, o configuratie ideala pentru masinile sport.
Aceasta dispunere permite utilizarea transmisiei integrale permanente Viscous Traction. În conditii normale, aceasta transmite preponderent forta motrica spre rotile din spate. Când acestea încep sa patineze, visco-cuplajul central trimite pâna la 35 % din putere catre puntea fata, prin intermediul unui arbore suplimentar. Puntile fata si spate sunt prevazute cu diferentiale autoblocante, de 25, respectiv 45 %.
Lamborghini a introdus principiul transmisiei integrale o data cu Diablo. Motivul pe atunci a fost la fel de clar ca si astazi: patru roti motrice asigura o aderenta mai buna si, cu cât motorul este mai puternic, cu atât mai mare este impactul aceste legi fundamentale a fizicii.
Dotarile standard de pe Reventón Roadster cuprind si cutia de viteze automatizata în sase trepte(e.gear). Schimbarea treptelor este comandata de sofer prin intermediul celor doua padele montate pe volan. În plus fata de modul „Normal”, sistemul ofera un mod „Corsa” si un mod „Low Adherence”. Soferul nu trebuie decât sa tina piciorul pe pedala de acceleratie, de restul de ocupa e.gear.
Tren de rulare cu o configuratie preluata din motorsport
Reventón Roadster controleaza enorma putere a motorului gratie unei configuratii a trenului de rulare derivata direct de la masinile de curse. Fiecare roata este echipata cu suspensie cu brate duble, cu un picior de arc pe fiecare parte a puntii fata si doua pentru fiecare roata din spate. Partea frontala a masinii poate fi ridicata cu 40 mm, asigurând astfel protectia automobilului în cazul gropilor sau intrarilor abrupte în garajele subterane.
Decapotabila de doua locuri este echipata cu roti de 18 toli. Anvelopele din fata au dimensiunea de 245/35, iar cele din spate de 335/30. Canalele speciale de aer prevazute în caroserie asigura racirea celor patru frâne. Discurile ceramice fac parte din dotarile standard. Acestea sunt extrem de usoare, aproape imune la efectul de oboseala, nu se corodeaza si ating cea mai mare durata de viata. Fiecare disc are un diametru de 380 mm si este frânat de un etrier cu sase pistoane.
Tinuta pe drum a decapotabilei de doua locuri este impecabila la orice viteza. Performantele sale ajung foarte departe, dar sunt usor de controlat, iar la iesirea din curbe, masina sta foarte bine pe asfalt.
Transmisia integrala permanenta uneste automobilul cu strada, asigurând astfel avantaje decisive în termni de tractiune si stabilitate.
Aerodinamica de înalta performanta
O alta trasatura marcanta a Reventón Roadster este stabilitatea directiei chiar si la viteze extrem de mari, care transforma într-o reala placere si traseele pe autostrada. Alaturi de designul caroseriei si de podeaua aplatizata, care culmineaza cu un difuzor puternic, spoilerul spate apasa autoturismul. Acesta se ridica la o viteza de aproximativ 130 km/h si se fixeaza într-un unghi mai larg la o viteza de aproximativ 220 km/h. Întregul concept aerodinamic, prezent de jur împrejurul masinii, este proiectat pentru un maximum de performanta.
Metode de dezvoltare de ultima ora
Lamborghini a dat viata noului Reventón Roadster prin intermediul unor procese moderne de fabricatie. Etapele de proiectare, procesele CAD si modelarea au avut loc în Centro Stile, inaugurat în 2004, si au fost asistate în permanenta de specialistii si inginerii de testare de la departamentul de cercetare si dezvoltare.
Departamentul de proiectare este strâns legat de serviciul învecinat Ufficio Tecnico, asigurând implementarea rapida a ideilor. Printre realizarile Lamborghini se mai numara si dezvoltarea  independenta a întregii platforme electronice. Aceasta cuprinde toate unitatile de comanda, inclusiv cele pentru V12 si afisajele inovatoare din habitaclu.
Toate exemplarele Reventón Roadster sunt fabricate pe linia de productie din Sant’Agata Bolognese, la standarde supreme de perfectiune artizanala si calitate.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *