Lansare oficiala noul Amarok

img
Home / Stiri si noutati auto / Lansare oficiala noul Amarok

Lansare oficiala noul AmarokDebutul pickup-ului cu cel mai eficient consum din clasa sa- Amarok revolutioneaza acest segment, cu un consum de carburant de numai 7,5 litri- Pickup-ul de dimensiuni mari, de la Volkswagen, are multe atuuri, pentru munca si timpul liberOdata cu noul Amarok, Volkswagen Autovehicule Comerciale introduce, pe piata europeana, cel mai avansat pickup produs în serie la nivel mondial. Motoarele TDI de ultima generatie, de la Amarok – toate având injectie directa si supraalimentare – impun noi standarde în materie de economie de carburant si emisii. Sistemele active si pasive de siguranta ale acestui pickup, precum si dotarile pentru confort, sunt la nivelul masinilor pentru pasageri. Cu toate acestea, Amarok este si extrem de rezistent.Multe dintre tehnologiile oferite pentru Amarok sunt utilizate pentru prima data în segmentul pickup-urilor medii. Printre acestea se numara supraalimentarea Bi-turbo pentru motorul vârf de gama si sistemul optional de tractiune integrala, permanenta, 4MOTION, cu diferential Torsen, care este una dintre cele trei optiuni pentru tractiune, disponibile pentru noul model. În ceea ce priveste spatiul, latimea si înaltimea suprafetei de încarcare, abilitatile de manipulare a încarcaturii si capacitatea de încarcare, Amarok este „Cel mai bun din clasa sa”.Pickup-ul de la Volkswagen îsi începe cariera internationala cu o Cabina Dubla, o caroserie cu patru portiere, care ofera un nivel impresionant de spatiu, pentru cinci adulti. Versiunea Cabina Simpla, cu doua portiere, care dispune de o suprafata de încarcare mai lunga, va fi disponibila la livrare în a doua jumatate a lui 2011. Atât în ceea ce priveste conceptia, cât si aspectul exterior, Amarok denota influenta evidenta a noului stil de design Volkswagen. Iar acest lucru se reflecta în accentuarea tipica a liniilor orizontale si în interactiunea bine definita dintre suprafetele caroseriei si precizia constructiei. Una dintre cele mai edificatoare caracteristici în acest sens este unitatea vizuala formata de farurile orizontale si grila radiatorului, cu fantele sale si elementele decorative de care dispune.Extinzându-se din partea frontala, catre spate, se observa o suprafata ce se dezvolta peste conturul aripilor, catre geamurile laterale, pe care le cuprinde într-o arcada. Curburile frumos modelate ale panourilor laterale si capota motorului confera modelului Amarok imaginea tipica, impozanta, a unui pickup. În partea din spate, logo-ul proeminent VW atrage privirea spre oblonul benei, a carei suprafata neteda pastreaza nivelul mare de atractie. Aceasta zona este încadrata de stopurile pickup-ului, a caror imagine distinctiva, pe timp de noapte, face parte din designul caracteristic al masinii. Prin astfel de detalii au fost exprimate standardele înalte ale întregii echipe de dezvoltare, detalii care fac din Amarok un adevarat Volkswagen si îl deosebesc de competitori, prin nivelul calitativ de vârf si designul de înalta clasa.Puternice, rafinate si eficiente: motoarele TDI de ultima generatieÎn privinta propulsiei, Volkswagen Autovehicule Comerciale introduce, chiar din momentul lansarii pe piata a modelului Amarok, o realizare tehnologica sclipitoare: Cu 120 kW / 163 CP si o cilindree de 2 litri, motorul TDI dispune de injectie directa Common Rail, cu supraalimentare bi-turbo cu doua trepte de control si genereaza un cuplu maxim de 400 Nm la numai 1.500 rpm! Aceste performante superioare contrasteaza cu un consum mediu foarte scazut, de numai 7,6 litri de motorina pentru 100 de km (Amarok 4×2).Cea de-a doua varianta de motorizare a lui Amarok este un alt motor TDI cu patru cilindri – care în acest caz dezvolta 90 kW / 122 CP. Tehnologic, acesta include o turbina cu geometrie variabila. „Micul” TDI dezvolta un cuplu impresionant de 340 Nm, înca de la 1.750 rpm. Acest propulsor consuma doar 7,5 l/100 km. Si astfel, ambele TDI-uri se pozitioneaza sub pragul de 200 g CO2 pe km, o limita considerata a fi o bariera în aceasta clasa. Alimentarea cu combustibil devine astfel o problema mai putin importanta la Amarok, care dispune de autonomii de peste 1.000 de kilometri, posibile datorita consumului scazut de carburant. Motoarele turbo diesel cu injectie directa se încadreaza, de asemenea, în limitele impuse de standardul Euro 5. Pickup-ul dispune, în echiparea standard, de o cutie de viteze cu sase trepte.Dinamic si sigur pe orice terenClientii de Amarok pot alege dintre trei versiuni diferite de transmisii: tractiune integrala permanenta, tractiune integrala selectabila (ambele 4MOTION), si tractiune spate (4×2). Cea din urma reprezinta versiunea de intrare în gama si ar trebui sa atraga clientii interesati în principal de stilul de caroserie pickup si de versatilitatea utilizarii sale. Ambele versiuni cu transmisie integrala se simt ca acasa pe orice fel de teren.Amarok 4MOTION, cu tractiune integrala selectabila si un „4” rosu în logo, reprezinta alegerea ideala pentru calatoriile peste munti si vai. Acesta utilizeaza un cuplaj rigid pentru transmisia integrala, o tehnologie a carei eficienta este demonstrata prin utilizarea îndelungata în segmentul pickup. Atunci când este cuplat prin apasarea unui buton, acesta produce transferul de putere catre axe. Pentru cele mai dificile trasee, este disponibil si un reductor, care va face ca trecerile complicate din off-road sa fie usor de stapânit. Chiar si rampele cu grad de înclinare de 100%, cu un unghi de 45 de grade, nu reprezinta un obstacol, chiar daca masina este încarcata la capacitate maxima. În acelasi timp, pachetul de arcuri Heavy Duty, reglat progresiv, cu trei seturi de arcuri principale si doua auxiliare, asigura un factor mare de securitate la suprasarcina si un nivel uniform de confort la orice grad de incarcare.Amarok 4MOTION cu un „4” negru îsi face debutul cu tractiune integrala permanenta si un nivel sporit de confort. Acesta exploateaza avantajele tractiunii integrale în vederea unui nivel dinamic superior pe drumurile asfaltate. Diferentialul Torsen este o raritate în aceasta clasa. Acesta distribuie fortele de tractiune, în mod variabil, între axa fata si spate; în setarea de baza, puterea este distribuita 40:60. Aceasta setare are ca rezultat un nivel dinamic excelent, combinat cu tractiune foarte buna.Toate tipurile de tractiune dispun si de un diferential electronic blocabil, care face uz de interventia automata a sistemului de frânare; acest sistem îmbunatateste tractiunea pe toate tipurile de drum. Mai mult, pentru traseele dificile, este disponibil, optional, un diferential mecanic pentru axa spate.Liniile de echipare: de la camioneta de lucru, la pickup stilatAmarok este lansat pe piata cu trei linii de echipare. Versiunea de baza propune componente pur mecanice si extrem de rezistente: macaralele pentru geamuri, mecanismele de blocare a usilor si reglajele oglinzilor sunt manuale. Barele de protectie, mânerele usilor si oglinzile nu sunt vopsite, ceea ce le face ideale pentru un regim intensiv de utilizare. Alte echipamente standard: bancheta rabatabila fractionat, torpedo cu încuietoare, sistem iluminare a spatiului de încarcare si sisteme de siguranta precum ABS, EDS, ASR si ESP. O caracteristica speciala: antenele pentru radio si pentru sistemul de navigatie sunt integrate în oglinzile exterioare.Amarok Trendline este cu un pas mai sus în materie de echipare pentru confort. La aceasta versiune, bara din fata, mânerele portierelor si carcasele oglinzilor sunt vopsite în culoarea caroseriei. Geamurile, sistemul de închidere a usilor si cel de reglare a oglinzilor sunt actionate electric. Mai mult, lista de dotari standard include un radio cu CD player, sistem semiautomat de control al climatizarii (Climatic), un display multifunctional, tempomat si faruri de ceata. Jantele din aliaj, cu diametrul de 16”, accentueaza imaginea impunatoare a acestui pickup.Amarok Highline dispune de elemente exclusive. Pornind de la linia de echipare Trendline, cea Highline vine cu îmbunatatiri precum bara spate cromata, carcase partial cromate pentru oglinzile exterioare, diverse ornamente cromate la exteriorul si interiorul autovehiculului, precum si overfendere, în culoarea caroseriei, care permit obtinerea spatiului necesar pentru montarea jantelor din aliaj cu diametrul de 17”. În plus, versiunea de echipare de top este completata printr-un panou de instrumente cu o culoare contrastanta (în functie de configuratia autovehiculului), un sistem automat de control al climatizarii (Climatronic), care ofera un nivel exceptional de confort, un sistem de sonorizare mai performant si huse stilate, din material textil, pentru scaune.Pe lânga numeroasele dotari standard ale acestui pickup, Amarok beneficiaza si de un set cuprinzator de accesorii – gama de accesorii ofera de la o styling-bar pâna la praguri laterale cu suprafata antiderapanta, capitonaje sau cover pentru spatiul de încarcare, sistemul de prindere versatil Multi Connect (standard începând cu Trendline), si o selectie bogata de jante din aliaj.Cel mai mare interior si spatiu de încarcare din clasaDimensiunile interioare exceptionale aduc acestui model cel mai mult spatiu din clasa sa. Ergonomia atent studiata a automobilului este tipica pentru Autovehiculele Comerciale Volkswagen, în general, si pentru Amarok, în special. Accesul facil, locurile generoase si mult spatiu pentru cap sunt caracteristicile spatiului din habitaclu. Bancheta spate ofera un spatiu amplu pentru picioare, ceea ce face ca Amarok sa fie într-adevar un automobil cu cinci locuri comfortabile. Atunci când numai doua persoane se afla la bord, bancheta spate cu sezut pliabil si spatar rabatabil contribuie la marirea spatiului interior destinat bagajelor.Important: Spatiul de încarcare oferit de Amarok cu Cabina Dubla dispune, de asemenea, de cele mai mari dimensiuni din aceasta clasa. El masoara 1.555 mm lungime, 1.620 mm latime, ceea ce rezulta într-o suprafata de încarcare impresionanta, de 2,52 m2. Iar asta nu este tot. De asemenea, la categoria „cea mai buna din clasa sa” se încadreaza si latimea maxima a obiectelor ce pot fi încarcate în acest automobil, care este de 1.222 mm între pasajele rotilor. Pentru prima data la un pickup de dimensiuni medii, exista posibilitatea încarcarii de europaleti (1,2 x 0,8 m), pozitionati transversal, ceea ce economiseste spatiu. De asemenea, este mai usor de transportat echipament sportiv, cum ar fi quad-urile, precum si utilaje voluminoase, si asta gratie dimensiunilor generoase, a pragului de încarcare cu o înaltime de 780 mm si a capacitatii de încarcare de 1,15 tone. Patru inele de amarare, dispuse în colturile benei, protejeaza încarcatura în timpul transportului. Atunci când este atasata o remorca, pickup-ul poate suporta o încarcare a remorcii de pâna la 2,8 tone, impunându-se dotarea cu tahograf digital.Amarok impune noi standarde de siguranta în segmentul pickupPachetul de securitate Amarok impune noi standarde în acest segment. Pe lânga airbagurile pentru sofer si pasagerul din fata, exista si airbaguri pentru  cap / torace – înca o raritate în acest segment. Sunt, de asemenea, incluse si tetierele reglabile pe înaltime, precum si centurile de siguranta cu prindere în trei puncte, pentru toate cele cinci locuri. În fata, centurile dispun de pretensionare, iar pe partea soferului, de un sistem de avertizare acustic si vizual pentru cuplare.Numeroase alte dotari garanteaza un nivel înalt de securitate activa. De exemplu, programul electronic de stabilitate (ESP) este oferit în echiparea standard. Pentru toate versiunile care beneficiaza de pregatire pentru remorca, functionalitatea ESP include si programul de stabilitate pentru remorca. O alta dotare, care contribuie la nivelul ridicat de securitate, este „Modul Off-Road” – activat la apasarea unui buton – care este disponibil pâna la viteze de rulare de 100 km/h. În acest mod, sistemul ESP, sistemul electronic de blocare a diferentialului (EDS), sistemul de control al tractiunii (ASR) si sistemul de anti-blocare a rotilor (ABS), sunt setate pentru conditii grele caracteristice traseelor off-road. Sistemul ABS poate reduce distanta de frânare atât în off-road cât si pe drum, distanta depinzând de cele mai multe ori de compozitia suprafetei de rulare. Daca „Modul Off-Road” este activat în timp ce masina ruleaza cu mai putin de 30 km/h, este activat si sistemul Hill Descent Assist (Asistent la Coborâre); acesta pastreaza o viteza constanta pe coborârile abrupte, prin actionarea selectiva a sistemului de frânare. Pentru prima data în aceasta clasa, atunci când sistemul Hill Descent Assist este activ, soferul poate adapta individual viteza autovehiculului în functie de situatie, accelerând sau frânând.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *