Lansarea modelelor Cayenne Diesel Boxster si Cayman
Bucuresti. Porsche România prezinta astazi primul model Cayenne cu motor Diesel, precum si noile generatii Porsche Boxster si Porsche Cayman. Modelul Porsche Cayenne Diesel, lansat la 10.02.2009 în cadrul unei conferinte de presa la sediul Porsche din Pipera – Tunari, va fi echipat cu un motor V6 Turbodiesel de trei litri, ce dezvolta o putere de 240 CP. Motorul este furnizat de catre Audi AG, companie subsidiara a grupului Volkswagen. Consumul mediu al modelului Cayenne Diesel este de 9.3 litri la 100 kilometri, cu emisii de CO2 de 244 g/ km. Reactia imediata a acceleratiei si cuplul ridicat ofera acestui motor Diesel nivelul de performanta necesar unui autovehicul sport de teren, asa cum este Cayenne. Cuplul de 550 Nm ofera un comportament de deplasare sportiv precum si suveranitate ridicata, asigurând astfel senzatiile deosebite traite la volanul unui autovehicul Porsche. Consiliul director Porsche este convins ca motorul V6 Turbodiesel va mentine pentru mult timp succesul pe piata înregistrat de gama Cayenne, ca urmare a consumului redus de combustibil al acestui motor. Pe parcursul anului financiar 2007/ 08 au fost vândute 45,478 unitati din aceasta gama (care includea pâna acum cinci modele) – mai multe decât în anii financiari precedenti. Prin introducerea modelului Cayenne Diesel, Porsche continua ofensiva de reducere a consumului de combustibil. În primavara anului 2007, producatorul de masini sport a echipat noua generatie a modelului Cayenne cu motoare cu injectie directa de benzina, ce asigura o reducere de pâna la 15% a consumului de combustibil înregistrat în conditii reale de mers. În vara anului 2008, Porsche a introdus de asemenea pe piata ultima generatie a gamei 911 cu motoare cu injectie directa de benzina. Producatorul de masini sport lucreaza de asemenea la un alt model Cayenne cu motor hibrid, ce va consuma mai putin de 9 litri/ 100 km si va fi lansat pe piata la sfârsitul acestui deceniu. Noul Cayenne cu motor Diesel va fi livrat începând din februarie 2009. Varianta standard de echipare include cutie de viteze automata Tiptronic S si costa 59.940 euro (TVA inclus). Tot astazi, la sediul Porsche din Pipera-Tunari a fost lansata si cea de-a doua generatie a modelelor Boxster si Cayman, echipate cu motoare dispuse central. Punctul cheie al noii generatii de modele îl reprezinta noile motoare boxer, care nu numai ca sunt mai puternice, dar consuma si mult mai putin combustibil. Cutia de viteze cu ambreiaj dublu (PDK) contribuie de asemenea la scaderea consumului de combustibil si la sporirea performantelor. Motorul de baza de 2.9 litri dezvolta o putere de 255 CP, atunci când este montat pe Boxster, si 265 CP, în cazul modelului Cayman, ceea ce reprezinta o crestere de 10, respectiv 20 CP fata de modelele precedente. Motorul de 3.4 litri montat pe variantele S, prevazut cu Injectie Directa de Benzina (DFI), dezvolta o putere de 310 CP pentru Boxster S si 320 CP pentru Cayman S, cu 15, respectiv 25 CP mai mult fata de variantele anterioare. Un raport putere-greutate excelent de 4.2 kg/CP pentru Cayman S si 5.2 kg/CP pentru Boxster asigura performante deosebite cu un consum minim de combustibil. Tocmai de aceea, modelul Cayman S cu cutie de viteze PDK si Launch Control, disponibil în pachetul optional Sports Chrono Package, accelereaza de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde, în timp ce modelul Boxster echipat cu cutie de viteze manuala, cu sase trepte de viteza (disponibila în echiparea standard) reuseste aceasta performanta în 5.9 secunde. Datorita cutiei de viteze PDK a fost obtinut pentru prima data un consum mai mic de 9 litri/100 km: atât modelul Boxster cât si modelul Cayman, echipate cu noul motor Boxer de 2.9 litri, consuma 8.9 litri/100 kilometri, conform standardului EU4 – cu 11% mai putin fata de modelele precedente echipate cu Tiptronic S. Versiunea cu motor de 3.4 litri si cutie de viteze PDK consuma 9.2 litri/100 kilometri, ceea ce reprezinta o scadere semnificativa a consumului (cu 16% mai putin fata de modelele precedente echipate cu Tiptronic S). Din exterior schimbarile sunt si mai usor de perceput, datorita noului design al partii din fata respectiv partii din spate a masinii. Noile faruri cu semnalizatoare integrate amintesc de farurile modelului Carrera GT. Lampile de stop cu LED montate pe spate sunt proeminente, fiind integrate într-un mod elegant în partea din spate a masinii. Vazute din fata, variantele Roadster si Coupé difera datorita design-ului distinctiv al gurilor pentru admisia aerului. În ceea ce priveste partea din spate, modelul Boxster are panouri cu difuzoare pentru propagarea aerului, în timp ce modelul Cayman este prevazut cu un deflector de vânt. Luminile de pozitie orizontale, cu forma alungita si tehnologie LED, amplasate în duzele pentru admisia aerului, contribuie la aspectul stilat al masinii. Un element deosebit îl constituie farurile de ceata din dotarea standard – dreptunghiulare la Boxster si rotunde la Cayman. Pentru prima data, este disponibil pentru ambele modele un pachet de lumini cu faruri bi-xenon, iluminare dinamica în curbe si faruri cu LED pentru deplasarea pe timp de zi. Acestea înlocuiesc farurile de ceata si constau în patru LED-uri pozitionate unul lânga celalalt la Boxster, în timp ce la Cayman cele patru LED-uri sunt aranjate în unitati rotunde, asemanatoare punctelor de pe un zar. Toate cele 4 masini sport sunt disponibile pentru prima data cu cutie de viteze cu ambreiaj dublu (Porsche Doppel Kuplung – PDK), ce a fost împrumutat din cursele auto si înlocuieste fostul Tiptronic S. Cutia de viteze PDK asigura o schimbare mai rapida a treptelor de viteza si reduce consumul de combustibil cu pâna la 16%. Echipate cu cutie PDK, modelele Roadster si Coupé accelereaza de la 0 la 100 km/h cu 0.1 secunde mai repede decât versiunile de baza, echipate cu cutie de viteze cu sase trepte. Accelerarea este foarte rapida cu unul dintre pachetele optionale Sport Chrono. Acesta este compus din sistemul Launch Control, pentru o accelerare maxima la plecarea de pe loc, si sistemul Race Track Gearshift Strategy, pentru cea mai rapida schimbare a treptelor de viteza, sisteme disponibile exclusiv pentru modelele echipate cu PDK. Datorita sistemului Launch Control, modelele respective accelereaza de la 0 la 100 km/h mai repede cu 0.2 secunde. Performantele oferite de cutia de viteze PDK sunt cu atât mai impresionante cu cât aceasta asigura o scadere cu pana la 16% a consumului de combustibil fata de generatia anterioara: conform standardului de consum EU4, modelele Boxster si Cayman echipate cu PDK consuma numai 8.9 litri/ 100 kilometri, în timp ce modelele S sunt aproape la fel de economice, consumând doar 9.2 litri/ 100 kilometri. Suspensia asigura noilor modele un comportament de deplasare excelent si în acelasi timp un confort sporit. Datorita modificarii caracteristicii supapei casetei de directie, fortele de virare au fost reduse, astfel încât modelele Boxster si Cayman vireaza mai usor si mai repede. Rotile au un design nou si sunt cu jumatate de inch mai mari pentru variantele de baza fata de modelele precedente, pentru a putea suporta sistemul de frânare marit, disponibil pentru modelele S pe puntea fata. Ambele modele Boxster si Cayman sunt echipate cu cea mai noua generatie a sistemului PSM (Porsche Stability Management), ce are acum doua functii noi: preîncarcarea sistemului de frânare (Brake Pre-Loading) si asistarea frânarii. Astfel, ori de cate ori soferul elibereaza foarte brusc pedala de acceleratie – lucru care precede de obicei frânarea în caz de urgenta – unitatea de control hidraulica a PSM aplica pe discul de frâna o forta proportionala, înainte ca soferul sa apese pedala de frâna. Astfel, placutele de frâna sunt împinse usor spre discuri. Acest lucru îmbunatateste în mod semnificativ viteza de reactie la frânare, scurtându-se astfel distanta de frânare. Atunci când unitatea de control PSM observa ca soferul apasa foarte rapid pedala de frâna pentru a frâna în caz de urgenta, aplica în mod activ forta de frânare necesara pentru asigurarea unei distante de frânare minime. Atât modelul Boxster cât si modelul Cayman sunt prevazute în echiparea standard cu noul radio CD CDR-30, dotat cu un display monocromatic de cinci inch. Unitatea radio CD poate citi CD-uri cu muzica în format MP3. Noul sistem PCM (Porsche Communication Management), disponibil optional, prevazut cu sistem de navigatie pe baza de hard disc, serveste ca unitate centrala de comanda pentru sistemul audio, sistemul de comunicatie si cel de navigatie. Sistemul PCM este acum si mai performant si usor de folosit, mai ales datorita monitorului ce permite soferului sa selecteze functii specifice printr-o simpla apasare a tastei corespunzatoare. Acesta are dimensiunea de 6.5 inch, fiind mai mare decât varianta precedenta, care avea numai 5.8 inch. Prin intermediul interfetei audio universale, disponibila optional, pot fi comandate prin PCM dispozitive audio externe, precum iPod® sau stick-uri USB. În plus, cele doua modele Porsche noi sunt disponibile optional cu scaune ventilate si încalzite, atât pentru scaunele standard cât si pentru scaunele „confort”, îmbracate partial sau integral în piele. În Romania, modelul Boxster va costa 49.758 Euro (TVA inclus), iar modelul Cayman 53.460 Euro. Boxster S va fi disponibil pentru 59.477 Euro, iar Cayman S pentru 65.185 Euro. Pentru a veni în întâmpinarea clientilor , dealerul Porsche din România are o oferta speciala: „Pachet Service Porsche”. Acest pachet include 2 revizii gratuite în primii 2 ani, în limita a 30.000 km. Oferta este valabila în perioada 01.01.2009 – 30.06.2009 pentru toate autoturismele noi Porsche achizitionate de la Porsche România. Revizia include schimb ulei, filtru aer, filtru polen, filtru combustibil.