MINI John Cooper Works WRC

img
Home / Stiri si noutati auto / MINI John Cooper Works WRC

MINI John Cooper Works WRCMINI John Cooper Works WRC a fost dezvoltat de compania Prodrive, conform prevederilor din regulamentul Federatiei Internationale a Automobilului (FIA), pe platforma modelului de serie MINI Countryman. Proiectul a demarat in 2009, atunci când inginerii de la Prodrive au primit libertate totala pentru realizarea unui bolid destinat raliurilor. Obiectivul lor a constat in conturarea unor idei precise despre cum ar trebui sa arate aceasta masina, in conformitate cu noile prevederi de regulament.In primele luni, inginerii si-au concentrat atentia asupra analizei cât mai atente a proiectului, fara a neglija niciun detaliu, oricât de mic ar fi acesta. Rezultatele obtinute s-au dovedit interesante, ele influentând dezvoltarea ulterioara a modelului MINI John Cooper Works WRC. Dar pâna sa ajunga la modelul construit in uzina din Oxford, inginerii de la Prodrive au studiat mai multe modele apropiate de proiectul lor la nivelul ampatamentului, al centrului de greutate, al masei, etc.Dupa efectuarea masuratorilor detaliate pe modelul de serie MINI Countryman, a devenit evident ca acesta ofera baza ideala pentru dezvoltarea bolidului de raliuri gândit in birourile de creatie Prodrive. La rândul lor, inginerii de la MINI au facut schimb de informatii cu cei din Banbury, astfel incât Prodrive sa poata transfera design-ul general asupra modelului Countryman.Unul dintre obiectivele cheie l-a reprezentat mentinerea costurilor de asistenta a modelului World Rally Car la un minim absolut pentru echipele private, fara valori exagerate ale bugetului destinat mentenantei. si asta fara nici un compromis la nivelul performantei. Vor fi construite intre 25 si 30 de modele WRC anual, ceea ce reprezinta o cifra substantiala in lumea raliurilor. Din aceasta cauza, Prodrive trebuie sa se asigure ca masina va putea fi exploatata usor si in mod avantajos in orice loc din lume.Rezultatul final s-a tradus prin noul MINI John Cooper Works WRC. Din punct de vedere al ingineriei, noul automobil beneficiaza de un design simplu si liniar, Prodrive investind un efort considerabil pentru realizarea acestui deziderat.Un detaliu interesant consta in faptul ca suspensia a fost gândita astfel incât sa aiba mai multe componente identice indiferent de punte. Acest lucru face ca utilizatorul sa aiba nevoie de mai putine piese de schimb. Dar noul MINI John Cooper Works WRC beneficiaza si de alte inovatii, cum ar fi structura de securitate ce asigura o protectia maxima echipajului.Motorul turbo cu injectie directa a fost dezvoltat de BMW Motorsport, pe platforma propulsorului cu patru cilindri, de 1,6 litri. Acesta este practic identic cu cel folosit de BMW pentru modelele aliniate in Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), diferenta constând in unitatea electronica centrala, mapata conform prevederilor impuse de regulamentul FIA. Performanta motorului este limitata prin intermediul unui restrictor de aer cu diametrul de 33 mm, in timp ce presiunea din turbina nu poate depasi 2,5 bar (valoare absoluta).Pentru sistemul de frânare s-au folosit componente furnizate de AP Racing, in timp ce discurile au diametrul de 355 mm in versiunea pregatita pentru asfalt si 300 mm in cazul celei pentru trasee de pamânt si pietris. Spre deosebire de surata de serie, versiunea de raliuri nu are sistem ABS. Sistemul de tractiune integrala include o cutie de viteze secventiala Xtrac cu sase trepte si un ambreiaj AP Racing cu dublu disc.In afara acelor masini oficiale aliniate pentru Kris Meeke si Daniel Sordo, de-a lungul sezonul vom putea remarca in etapele Campionatului Mondial câteva masini MINI conduse de piloti privati. Acestea vor fi in configuratie Super2000 sau World Rally Car, in functie de bugetul fiecaruia. Andrea Navarra a si reusit de altfel sa-si treaca in cont primul succes al noului Mini John Cooper Works S2000, in Rally dell’Adriatico din campionatul italian. Primele MINI John Cooper Works S2000 aliniate la startul unei etape din Campionatul Mondial au fost cele conduse de brazilianul Daniel Oliveira si portughezul Armindo Araujo in Raliul Portugaliei. in Sardinia, acolo unde Meeke si Sordo vor marca debutul mondial al noului MINI John Cooper Works WRC, Oliveira si Araujo vor face si ei rocada, pentru a trece la volanul unor modele similare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *