MINI ia startul in Campionatul Mondial de raliuri 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / MINI ia startul in Campionatul Mondial de raliuri 2011

MINI ia startul in Campionatul Mondial de raliuri 2011München, 11 aprilie 2011. Numaratoarea inversa pâna la revenirea MINI p scena internationala a sporturilor cu motor se apropie de final. Sezonul acesta, noua grupare MINI WRC Team va concura în anumite etape din Campionatul Mondial de raliuri (WRC). Obiectivul este acumularea experientei necesare, astfel încât echipa sa fie pregatita la cel mai înalt nivel pentru sezonul 2012 din Campionatul Mondial. MINI John Cooper Works WRC a fost dezvoltat de Prodrive, pe baza modelului MINI Countryman. Masina este echipata cu un motor turbo de 1,6 litri, derivat din versiunile de serie MINI, care a fost dezvoltat de BMW Motorsport pentru utilizare în campionate în conformitate cu regulamentul FIA Super2000, inclusiv în World Touring Car Championship (Campionatul Mondial rezervat turismelor). Pe lânga implicarea în proiectul MINI John Cooper Works WRC, Prodrive furnizeaza masini de client si unor echipe private de raliuri.”Campionatul Mondial de raliuri este vârful piramidei în aceasta disciplina, ceea ce-l face platforma ideala pentru a demonstra spiritul competitiv al marcii”, a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului Director BMW AG, responsabil pentru marketing si vânzari. „Experienta este un factor foarte important în motorsport. Din aceasta cauza, este esential ca învatam cât mai mult posibil într-o perioada de timp foarte scurta, totul pentru a reduce avansul pe care îl au adversarii nostri. Noul regulament înseamna ca ecartul fata de cei din frunte este mult redus fata de cât ar fi fost în alta perioada. Vrem sa cream probleme concurentei cât mai curând posibil.”În momentul în care va raspunde, pentru prima data în 2011, provocarii Campiontului Mondial de raliuri, toata încrederea MINI WRC Team va sta în mâinile a doi piloti experimentati. Kris Meeke (Marea Briatnie) si navigatorul Paul Nagle (Irlanda) si-au demonstrat capacitatea în cel mai impresionant mod, în palmaresul lor figurând, printre altele, câstigarea titlului din 2009 în Intercontinental Rally Challenge (IRC). Daniel „Dani” Sordo (Spania), care – în 2011 – va concura alaturi de noul sau copilot Carlos del Barrio (Spania), are o experienta acumulata în mai multi ani petrecuti în Campionatul Mondial. 29 de clasari pe podium, dintr-un total de 84 de starturi în WRC, demonstreaza ca fostul pilot oficial Citroën are tot ce-i trebuie pentru a se lupta pentru locurile fruntase.Cu greu se poate spune ca raliuri reprezinta un teritoriu neexplorat de MINI. În trecut, aceasta disciplina din motorsport a jucat un rol primordial în definirea imaginii marcii. MINI Cooper S a devenit o adevarata legenda prin cele teri victorii reusite în Raliul Monte Carlo în anii ’60. De asemenea, Mini a concurat si în Campionatul European de raliuri, acolo unde a obtinut numeroase victorii. „MINI poate privi retrospectiv la traditia succeselor pe care o are în raliuri”, a declarat Dr. Wolfgang Armbrecht, vicepresedinte executiv pentru managementul marcii MINI. „Chiar si astazi, exista un grup principal în cadrul comunitatii MINI pentru care MINI si motorsportul reprezinta un tot unitar. Campionatul Mondial de raliuri ofera o excelenta platforma de comunicare pentru MINI Countryman, model pe baza caruia s-a realizat MINI John Cooper Works WRC.”MINI WRC Team a parcurs mii de kilometri de teste intensive care parte a programului vast de dezvoltare a modelului MINI John Cooper Works WRC, alte sesiuni fiind programate înaintea debutului echipei care v avea loc în Raliul Italiei, la începutul lunii mai. Masina care va fi utilizata în sezonul 2011 al Campionatului Mondial de raliuri va fi prezentata oficial la 11 aprilie, la uzina MINI din Oxford.Prodrive, o companie cu experienta în motorsport, a fost aleasa ca partener în cautarea unei continuari a povestii de succes a marcii MINI. Compania, fondata de David Richards, este privita ca una dintre cele mai de succes si cele mai respectate în lumea raliurilor. „Acest proiect reprezinta o sansa în care pasiunea este extrem de importanta”, considera Richards. „MINI este un brand de cultura care a lasat o impresie de durata în precedentele participari în motorsport. Suntem deopotriva fericiti si mândri ca ne numaram printre partenerii care vor contribui la revenirea MINI în raliuri. Avem intentia de a utiliza sezonul 2011 ca an de pregatire, în care sa acumulam experienta pentru a ne asigura ca vom fi pe deplin competitivi la începutul stagiunii urmatoare. Dar, fara a subestima misiunea pe care o avem de îndeplinit sau concurenta acerba pe care va trebui sa o înfruntam, obiectivul pe care ni l-am propus este, categoric, câstigarea Campionatului Mondial alaturi de MINI.”Prodrive a fost fondata în 1984 si a devenit una dintre echipele independente de top în lumea sporturilor cu motor. Având peste 500 de angajati în prezent, societatea are sediul la Banbury (Marea Britanie). Printre succesele repurtate, Prodrive se poate lauda cu sase titluri mondiale în raliuri, cinci trofee în Campionatul de Turisme al Marii Britanii (BTCC) si trei succese la clasa în prestigioasa cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franta).MINI Countryman este cel mai recent model din gama MINI si de asemenea primul care va fi echipat cu sistem de tractiune integrala. De aceea, acest model a oferit baza logica pentru dezvoltarea unei masini de raliuri care sa fie competitiva. Nava-amiral MINI Cooper S Countryman este propulsata de un motor cu patru cilindri, pe benzina, capacitate 1,6 litri, completat nu doar de un turbocompresor cu dubla elice si de injectie directa, ci si de gestiune complet variabila a supapelor – astfel ofera, de departe, cel mai bun raport din categoria lui între puterea motorului si consumul de combustibil. Motorul produce o putere impresionanta – 135 kW / 184 CP – si accelereaza MINI Cooper S Countryman de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde.Ca parte a conceptului MINIMALISM, o gama de tehnologii concepute sa reduca nivelul emisiilor si al consumului de combustibil sunt prezente în echiparea standard si/sau în combinatii potrivite, printre acestea numarându-se generare de energie la frânare, functia Auto Start/Stop, indicator al punctului de schimbare si gestiune inteligenta a componentelor auxiliare.Optional, toate versiunile MINI Cooper S Countryman si MINI Cooper D Countryman sunt disponibile cu sistemul de tractiune integrala permanenta MINI ALL4, cu diferential electrohidraulic pozitionat chiar înaintea raportului final, care variaza distributia puterii între puntea fata si cea spate într-un proces continuu. În conditii de condus normal, pâna la 50 de procente din puterea de transmisie este directionata catre puntea spate, iar în situatii extreme aceasta poate ajunge pâna la 100%, ceea ce ofera o interpretare noua, cu tractiune ridicata, a comportamentului agil atât de specific marcii MINI.”MINI powered by BMW Motorsport”: sufletul noului MINI John Cooper Works WRC este motorul Di turbo de 1,6 litri, cu patru cilindri, care este disponibil si la modelele de serie MINI. Propulsorul de serie a fost dezvoltat suplimentar de BMW Motorsport pentru a fi utilizat în diferite campionate care se desfasoara dupa regulamentul Super2000. Transmisia puterii se face prin intermediul unei cutii de viteze Xtrac secventiala, cu sase trepte. Pentru evolutiile sale în probele speciale din raliuri, sasiul MINI Countryman a fost echipat cu rollbar dezvoltat de Prodrive, care îndeplineste standardele stricte de securitate ale Federatiei Internationale a Automobilismului (FIA).

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *