Marele Premiu al Australiei 2015
Marele Premiu al Australiei 2015Campionul en titre Lewis Hamilton a avut un inceput perfect reusind sa-l invinga pe Nico Rosberg, colegul sau de echipa de la Mercedes, si sa inceapa sezonul cu o victorie in Australia, a 34-a din cariera. Ambii piloti de la Mercedes au oprit o singura data la boxe cand au schimbat pe medium, dupa ce au inceput cursa cu pneurile soft, in tururile 25, respectiv 26. Hamilton a plecat din pole position, convertind astfel ultimele sapte pole-uri in victorii de cursa. La debutul sau pentru Ferrari, Sebastian Vettel a terminat pe locul trei avand tot o strategie cu o singura oprire: start pe soft si apoi schimb pe medium in turul 24. Dupa testele din pauza de iarna, cresterea performantelor noilor monoposturi s-a vazut foarte clar in Australia, Pirelli anticipand bine acest lucru atunci cand a dezvoltat o constructie noua pentru pneurile spate.Uzura si degradarea pneurilor au fost minime la Melbourne, chiar daca timpii pe tur au fost cu doua secunde mai buni si majoritatea pilotilor au adoptat o strategie cu o singura oprire. Aceasta a fost influentata si de neutralizarea cursei inca din primul tur, ceea ce a permis echipelor sa parcurga mai multe tururi cu pneurile soft intr-o perioada in care uzura acestora era cea mai mare tinand cont de greutatea totala a masinii.Unii dintre piloti au ales o strategie cu doua opriri, cel mai bine clasat fiind Marcus Ericsson (Sauber), care a terminat pe locul opt in clasamentul general. Kimi Raikkonen (Ferrari) a avut o strategie similara (una teoretic mai rapida cu patru secunde decat cea cu doua opriri), dar a fost nevoit sa abandoneze in ultima parte a cursei.Temperatura ambientala a fost destul de scazuta, aproximativ 20 de grade Celsius, ceea ce a crescut durata de viata a anvelopelor. “Asa cum era de asteptat, Australia a fost o etapa dificila pentru echipe, dar din punctul de vedere al pneurilor totul a functionat perfect. Temperaturile mai scazute si neutralizarea cursei din prima parte a facut ca majoritatea sa aleaga o strategie cu o singura oprire. Favoritii s-au luptat aici pentru victorie, dar am vazut evolutii spectaculoase si din partea debutantilor care s-au acomodat rapid cu pneurile Pirelli. Strategia a jucat un rol foarte important si sunt sigur ca si in etapele viitoare va fi un factor care va duce la cresterea spectaculozitatii curselor”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.