Marele Premiu al Braziliei 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu al Braziliei 2011

Marele Premiu al Braziliei 2011PIRELLI ADUCE DOUA ANVELOPE NOI LA ULTIMA CURSA DIN ACEST SEZONMilano, 22 noiembrie 2011 –  Dupa 18 curse si 5.488 kilometri parcursi pana acum, Pirelli va incheia un sezon remarcabil – fiind considerat sezonul cu cele mai multe depasiri din istoria de 61 de ani a Campionatului Mondial de Formula 1 – pe legendarul circuit de la Interlagos din Sao Paulo, Brazilia. Aici au fost cateva curse dramatice in trecut, cand s-a decis titlul mondial, dar acum Pirelli se concentreaza deja pe sezonul urmator, aducand in Brazilia doua compozitii noi care isi vor face debutul in aceast sfarsit de saptamana.In timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, pilotii vor avea la dispozitie doua seturi suplimentare de pneuri de compozitie hard, versiunea experimentala, care au fost deja testate de Lucas di Grassi pe monopostul Toyota TF109 intr-o sesiune privata, desfasurata anul acesta pe circuitele de la Jerez si Barcelona. Aceasta versiune este considerabil mai moale decat versiunea curenta a pneurilor de compozitie hard. Rezultatele din teste vor fi folosite de inginerii Pirelli care se pregatesc deja pentru sezonul 2012, asa cum s-a intamplat si in timpul antrenamentelor libere de la Abu Dhabi, cand pilotii au testat versiunea experimentala a pneurilor de compozitie soft. Pentru cursa in sine, Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Galbene (soft) si P Zero Albe (medium). Oricum, pneurile soft care au fost nominalizate aici au alta compozitie decat cele cu care s-a mers pana acum, fiind cele testate de toate echipele in timpul sesiunii speciale de teste de la Abu Dhabi, dedicate pilotilor tineri, dar si in antrenamentele libere de dinaintea cursei de pe Nurburgring. Interlagos este binecunoscut pentru fanii pasionati, pentru schimbarile de nivel, dar si pentru faptul ca se merge in sensul invers acelor de ceasornic. Unul din punctele cheie ale circuitului, atat pentru piloti, cat si pentru pneuri, este ultima parte, incepand cu virajul al zecelea, zona care solicita la maximum pneurile si gatul pilotilor.In aceasta perioada a anului, ploile sunt destul de frecvente in Brazilia, ceea ce poate influenta deznodamantul cursei. Ca de obicei, Pirelli va pune la dispozitia tuturor echipelor si pneurile P Zero Portocalii, de ploaie, dar si pneurile P Zero Albastre, intermediare. Conform regulamentului in vigoare, fiecare pilot are la dispozitie, in total, cinci seturi de pneuri intermediare (daca ploua si vineri, altfel sunt doar patru) si trei seturi de pneuri de ploaie. CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: “Pregatirile pentru sezonul 2012 decurg conform planurilor si va fi interesant sa vedem ce cred pilotii despre noile compozitii, hard si soft, pe care le vor testa in Brazilia. Am adunat deja foarte multe informatii referitoare la pneurile de compozitie soft, in timpul testelor dedicate pilotilor tineri, dar va fi extrem de util sa le comparam acum cu date obtinute in timpul cursei. Este foarte important sa nu puneti un accent prea mare pe denumirile noilor compozitii, pentru ca ceea ce azi numim „soft? ar putea fi pneurile de compozitie medie in sezonul viitor. Acum facem diverse teste si vom lua decizia in functie de rezultate. In general, pneurile noastre vor fi mai putin conservatoare, pentru ca in partea a doua a sezonului am observat ca echipele au inteles produsele noastre, ceea ce ne-a permis sa facem niste alegeri mai agresive, cum a fost cazul in Coreea cand am nominalizat pneurile de compozitie soft si supersoft. Suntem incantati ca sezonul se termina in Brazilia: nu doar pentru ca Interlagos este un circuit legendar cu o atmosfera superba, ci si pentru ca aceasta tara este o piata importanta pentru Pirelli.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Bruno Senna (Lotus Renault): “Interlagos este un circuit foarte solicitant pentru ca este unul dintre putinele pe care se merge in sensul invers acelor de ceasornic. In plus, este si mai ingust si mai denivelat decat circuitele moderne din ziua de azi. Anvelopele spate vor fi exploatate la maximum datorita numeroaselor zone in care ai nevoie de tractiune, a schimbarilor de nivel, a temperaturilor ridicate si a duritatii suprafetei. Stim ca va fi un weekend dificil pentru noi. Sunt multe viraje lente si dupa cum s-a vazut pana acum noi nu am mers foarte bine in astfel de circumstante. Sper totusi sa termin sezonul cat mai bine si sa obtin cateva puncte. Desigur, exista si riscurile legate de vreme, instabila in aceasta perioada, dar acest lucru nu va face decat ca ultima etapa sa fie si mai interesanta.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:-     Un tur de circuit la Interlagos are 4,309 km si, in cursa, se vor parcurge 71 de tururi. Suprafata este foarte denivelata, ceea ce face ca pneurile sa nu aiba o tractiune foarte buna. In acelasi timp cresc si solicitarile fizice pentru piloti. –    Interlagos este un alt circuit pe care Pirelli nu are foarte multa experienta. Exista cativa factori foarte importanti care pot avea o influenta asupra pneurilor, dar vor fi sesizati doar in timpul cursei. Oricum, datorita lipsei fortelor laterale, cu exceptia ultimei parti a circuitului, Interlagos nu este un circuit foarte solicitant pentru structura anvelopelor.-     Varietatea mare de viraje rapide si lente, impreuna cu desele schimbari de nivel si o altitudine mare fata de nivelul marii, fac gasirea unui set-up corect din punct de vedere aerodinamic extrem de dificila. Tocmai de aceea este necesara gasirea unui compromis cat mai bun. Ultima parte a circuitului este cea mai importanta, pentru ca aici se poate castiga sau pierde foarte mult timp, si de aceea echipele vor tine cont, cel mai probabil,  de comportamentul monopostului pe aceasta portiune atunci cand aleg setarile.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *