Marele Premiu al Canadei din punctul de vedere al pneurilor

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu al Canadei din punctul de vedere al pneurilor

Marele Premiu al Canadei din punctul de vedere al pneurilorPNEURILE SUPERSOFT SI SOFT REVIN IN CANADACUM STAU LUCRURILE: Milano, 5 iunie 2012 – Cele mai moi compozitii din gama de pneuri Pirelli –P Zero Rosu supersoft si P Zero Galben soft – revin la Montreal pentru Marele Premiu al Canadei, dar vor fi supuse unor provocari complet diferite, in comparatie cu cele intalnite la Monaco in urma cu doua saptamani. Circuitul Gilles Villeneuve este tot un circuit temporar, dar este mult mai rapid, iar uzura pneurilor este mai mare. Tinand cont ca vremea in zona este foarte variabila, ceea ce poate duce si la folosirea pneurilor Cinturato Verde intermediare sau Cinturato Albastru de ploaie, Marele Premiu al Canadei este una dintre cele mai interesante si mai putin previzibile curse ale anului cu un procentaj mai ridicat de opriri la boxe si incidente decat de obicei. Tinand cont ca pe acest circuit nu se desfasoara competitii in mod frecvent, nivelul de aderenta este mai scazut in prima zi. Timpii pe tur scad progresiv pe masura ce se depune cauciuc pe asfalt. Zonele de franare (Canada este cel mai solicitant circuit pentru frane din calendar) si tractiunea necesara pentru a iesi din virajele de viteza mica si medie solicita la maximum pneurile Pirelli, in special pe cele din spate. In general, suprafata are o aderenta foarte scazuta ceea ce face ca monoposturile sa derapeze mai mult. Si acest lucru duce la o uzura mai mare a pneurilor pe circuitul din Montreal. Sa stii cum sa gestionezi pneurile in Canada este un factor crucial pentru un rezultat bun in aceasta cursa. Tinand cont si de configuratia circuitului este aproape imposibil sa alegi o strategie cu o singura oprire la boxe asa cum a fost cazul in Monaco. Exista mai multe zone care ofera oportunitati de depasire, dar acestea sunt mai riscante pentru ca circuitul este foarte murdar in afara trasei ideale. Anul trecut cursa a fost intrerupta timp de aproape doua ore din cauza ploii, iar dupa reluarea ei s-a impus Jenson Button (McLaren) nu inainte de a trece de sase ori pe la boxe (o data pentru o penalizare cu drive-through). Anul acesta vor fi mai putine opriri la standuri, daca nu va ploua, dar chiar si asa strategia schimburilor de pneuri va juca un rol crucial in deznodamantul acestei etape. CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „Dupa Monaco urmeaza Canada: sunt doua din cele mai spectaculoase curse ale sezonului. Montreal nu numai ca este un loc fantastic pentru desfasurarea unei curse, dar si circuitul este unul senzational. Pneurile de compozitie soft si supersoft ar trebui sa-si demonstreze si mai mult caracteristicile, decat a fost cazul la Monaco unde vitezele au fost mult mai mici. Pe strazile din Principat, pilotii au putut parcurge foarte multe tururi cu un singur set de pneuri, inclusiv cele supersoft, ceea ce nu va fi cazul la Montreal unde pneurile vor fi mult mai solicitate. In mod traditional, pneurile au jucat un rol foarte important in aceasta cursa mai ales daca a plouat. Am vazut anul trecut cum Jenson Button a castigat, dupa sase treceri pe la boxe, alegand pneurile potrivite in momentul potrivit. Acea cursa nu a fost una tipica pentru ca nu aveam foarte multa experienta cu pneurile supersoft in Canada ruland in conditii normale. Sesiunile de antrenamente libere vor fi foarte importante pentru echipe. Acestea vor trebui sa inteleaga exact cum functioneaza aceste compozitii in regim de cursa, cu rezervorul plin, si cred ca vom vedea multe strategii diferite in acest weekend. Cred ca fiecare echipa va alege doua strategii pentru a acoperi orice posibilitate.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Kimi Raikkonen (Lotus): „Montreal este un circuit interesant pentru ca nivelul de aderenta se schimba foarte mult pe parcursul unui tur. Sunt mai multe tipuri de suprafete si trebuie sa gasesti setarile potrivite pentru ca pneurile sa lucreze bine pe toate aceste suprafete. Am intalnit o gama foarte variata de conditii meteo si temperaturi in Canada, iar cum acestea sunt foarte importante pentru pneuri, sigur vom avea parte de inca o provocare interesanta. Nu sunt viraje de viteza mare in configuratia circuitului, deci pneurile trebuie sa lucreze mai mult pe zonele de franare si tractiune. Masina trebuie sa se comporte perfect pe franare. Anul acesta sunt multumit de pneurile Pirelli. In ceea ce priveste strategia lucrez cu inginerii mei si incercam sa luam cele mai bune decizii. Uneori facem alegeri foarte bune, cum a fost cazul in Bahrein, iar alteori suntem aproape, cum a fost cazul in Shanghai. Dupa cursa din China si calificarile din Bahrein, oamenii au inceput sa creada ca suntem idioti si ca nu suntem in stare sa facem lucrurile cum trebuie, dar am aratat in cursa de ce am procedat asa. Am fost destul de aproape in China, iar acum strategia noastra a dat rezultate. Totul face parte din cursa si situatia este aceeasi pentru toata lumea.”CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI: Jaime Alguersuari: „Canada este un circuit fantastic si am facut o cursa excelenta anul trecut cand am plecat de la boxe si am terminat pe locul opt. Pneurile sunt cruciale aici: setarile ideale sunt cele care iti dau o forta redusa de apasare a aerului pentru a atinge viteza de top pe linia dreapta si din aceasta cauza totul se bazeaza mai mult pe aderenta mecanica decat pe aderenta aerodinamica. Din aceasta cauza, dar si a suprafetei, ma astept sa vad foarte multe derapaje in acest weekend, ceea ce duce la o uzura si mai mare a pneurilor. Combinatia de pneuri supersoft si soft este potrivita pentru circuitul de la Montreal unde temperaturile sunt in general mai scazute, asa cum este si nivelul de aderenta. Daca stii cum sa-ti gestionezi pneurile ai un avantaj foarte mare aici. Sunt si cateva locuri unde se poate depasi, deci sigur vom avea parte de o cursa foarte interesanta in Canada.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: •     In Canada, pneurile sunt „pedepsite” la maximum de piloti care se folosesc de vibratoare, pentru a merge pe trasa ideala, in special in ultimul viraj. Pneurile trec in acest viraj peste vibratoare cu viteza de 130 km/h.  •     In comparatie cu majoritatea circuitelor de Formula 1 cel din Canada este foarte denivelat. Din aceasta cauza este si mai dificil sa ai o tractiune buna, aceasta fiind una din marile provocari la Montreal. Pneurile spate sunt cele mai solicitate, iar pilotii trebuie sa evite sa derapeze, aceasta fiind una din cauzele principale ale uzurii pneurilor. •     Montreal are o linie a boxelor neobisnuita: o parte a suprafetei este de asfalt, iar cealalta este de beton, fiecare cu un coeficient diferit de frictiune ceea ce afecteaza cantitatea de guma care se depune si, implicit, aderenta.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *