Marele Premiu al Chinei din punctul de vedere al pneurilor

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu al Chinei din punctul de vedere al pneurilor

Marele Premiu al Chinei din punctul de vedere al pneurilorStrategia pneurilor va fi pe primul loc pentru una dintre cele mai solicitante curse ale anului din punct de vedere tehnic, Pirelli revenind la Shanghai pentru Marele Premiu al Chinei. Anul trecut, primii trei clasati au avut strategii diferite pentru  cursa al carui podium final nu s-a putut decide decat in ultimul tur – iar cum Pirelli a redus diferentele de performanta dintre compozitiile de anul acesta, accentul pe strategie va fi si mai puternic.Pirelli aduce in China pneurile de compozitie medie P Zero Alb si pe cele de compozitie moale P Zero Galben: circuitul fiind binecunoscut pentru virajele rapide, precum si pentru liniile drepte lungi si zonele de franare puternica.Toti acesti factori fac din strategia alegerii pneurilor una extrem de importanta, anul trecut strategia cu trei opriri la boxe fiind cea care a dus la castigarea cursei. Pneurile de compozitie medium si soft garanteaza cel mai bun compromis intre aderenta si performanta pe acest circuit, dar cum exista intotdeauna si sanse de ploaie, intermediarele Cinturato Verde si pneurile de ploaie Cinturato Albastru pot fi folosite oricand. Spre deoasebire de Malaezia, unde aversele tind sa fie scurte si puternice, ploaia din China este in mod frecvent slaba ca intensitate, dar dureaza foarte mult, ceea ce inseamna ca sunt conditii ideala pentru utilizarea pneurile intermediare. CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „China s-a dovedit a fi una dintre cele mai fascinante curse din primul nostru an, cu un puternic accent pe strategia alegerii pneurilor, asa ca stim acum la ce sa ne asteptam. Oricum, filozofia pe care am adoptat-o anul acesta, extinde de fapt zona performantelor de varf pentru slick-uri, ceea ce inseamna ca pilotii vor putea rula mai rapid, dar mai strans. Desi temperaturile ambientale pot fi destul de scazute in China, degradarea pneurilor este in mod traditional mare datorita designului unic al pistei. Astfel, desi avem aceleasi nominalizari ca si in Australia – mediu si soft – pneurile P Zero vor fi supuse unor solicitari diferite in cursa de la Shanghai”.  CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI: Sergio Perez (Sauber F1 Team): „Pentru anvelope in Shanghai este foarte important sa ai un set-up corect al masinii, in special pe trenul fata. Virajele lungi de mare viteza, in special virajul unu, pun o mare presiune pe anvelopele fata si trebuie sa te asiguri ca nu le uzezi foarte repede. Acesta este lucrul cel mai important la Shanghai in privinta pneurilor. Abia astept aceasta cursa. Am dovedit ca Sauber C31-Ferrari poate fi competitiv. Acum trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant si sa lucram din greu la alte imbunatatiri.”CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI: Jaime Alguersuari: „China este un circuit unde pneurile utilizate si strategia fac o diferenta reala. Daca vrei cateva exemple, aminteste-ti cursa de anul trecut: Lewis Hamilton a castigat oprindu-se odata in plus fata de Sebastian Vettel, in timp ce Mark Webber a avut o sesiune slaba de calificari, dar utilizand corect pneurile s-a salvat incheind pe trei.”•    „Doua viraje ies in evidenta in mod particular, unde pneurile fac diferenta: cheia obinerii celui mai bun parcurs este intelegerea felului in care lucreaza cele doua compoztii ale pneurilor: sa incepem cu primul viraj. Acest viraj de dreapta pare sa nu se termine cand intri in el, iar apoi devine din ce in ce mai strans, pana cand se inchide complet. Pneurile trebuie sa lucreze din greu aici pentru a pastra trasa ideala.”•    „Un alt viraj cheie este 13: unul lung de dreapta chiar inaintea liniei drepte principale. Este un viraj rapid, usor in panta, unde solicitarea pneurilor creste pe masura ce accelerezi spre iesire si zona DRS. Obtinerea unei  bune tractiuni in acest viraj este vitala – in special in calificari – astfel poti avea suficienta viteza pe linia dreapta, ceea ce este crucial pentru obtinerea unui timp bun pe tur.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: •    Pirelli aduce in China aceeasi combinatie de compozitii ca si in Australia, pneurile medium P Zero Alb si cele soft P Zero Galben, dar de data aceasta conditiile de utilizare vor fi diferite.•    Desenul pistei din China este mult mai solicitant decat cel din Australia, cu o zona de franare la finalul liniei drepte, de exemplu unde masinile reduc de la 320 km/h la 68 km/h in mai putin de 130 m: o decelerare de 6G, una dintre cele mai puternice cu care se confrunta pneurile anul acesta.•    Fortele laterale ce apasa asupra anvelopelor, in urmatoarea sectiune, echivaleaza cu 3G.•    Franarile puternice carecteristice pentru China tind sa solicite mai mult pneurile fata decat spate. Cele din fata lucreaza de asemenea mai puternic in virajul unu – care este aproape un cerc complet – pe masura ce masinile se bazeaza pur si simplu pe mecanica mai mult decat pe aerodinamica.•    Suprafata ofera o aderenta medie, dar mai putin abraziva decat in Malaezia. Denivelarea din virajul 13 creste solicitarile asurpa structurii, pe masura ce pata de contact se mareste de trei ori, fata de dimensiunea normala.•    Lewis Hamilton este singurlul dublu-castigator in China. In afara sa au mai fost piloti diferiti care au castigat in fiecare an de la inaugurarea circuitului in 2004, subliniind dificultatile acestei piste.•    Anul trecut Sebastian Vettel a reusit cel mai rapid tur in calificari: 1m:33,706 secunde, utilizand anvelopele soft P Zero Galben 2011.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *