Marele Premiu al Germaniei de Formula 1 2014

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu al Germaniei de Formula 1 2014

Marele Premiu al Germaniei de Formula 1 2014Nico Rosberg si-a marit avansul in clasamentul general din Campionatul Mondial de Formula 1, dupa victoria in cursa de casa de la Hockenheim. Pilotul echipei Mercedes a avut o strategie cu doua opriri, cand a schimbat de fiecare data pe pneuri P Zero Galben (soft), dupa ce a inceput cursa cu pneurile supersoft P Zero Rosu. Pentru Rosberg acesta a fost primul sau podium in Marele Premiu al Germaniei, iar Valtteri Bottas, cu al treilea podium consecutiv din acest sezon, a adus echipei Williams cel de-al 300-lea podium din istorie. Lewis Hamilton, colegul lui Nico Rosberg, a recuperat 17 pozitii si a terminat pe trei, dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 20-a a grilei, in urma accidentului din calificari si a penalizarii pentru schimbarea cutiei de viteze. Hamilton a avut o strategie cu trei opriri: a plecat cu pneuri soft, a schimbat apoi tot pe soft si de doua ori pe final pe supersoft. Britanicul s-a apropiat la o secunda de Bottas pe final si a terminat cursa la doar 22 de secunde in spatele lui Rosberg, in ciuda faptului ca si-a avariat aripa fata a masinii in urma unui acrosaj cu Jenson Button.Pilotii din prima parte a grilei au inceput cursa cu pneurile supersoft, compozitie mai rapida cu aproximativ o secunda fata de cea soft. Temperatura asfaltului a fost mai mica cu peste 20 grade Celsius, fata de cea din ultimele doua zile, iar ploaia anuntata de meteorologi nu si-a facut aparitia. Lupta pentru locurile din puncte a fost extrem de disputata, diferentele fiind foarte mici in final: de exemplu Fernando Alonso (Ferrari) si Daniel Ricciardo (Red Bull Racing), ocupantii pozitiilor cinci si sase, au fost despartiti de mai putin de o zecime de secunda dupa 306 kilometri parcursi. “Tinand cont ca a fost mult mai rece decat vineri si sambta, echipele nu au avut neaparat cele mai relevante informatii despre comportamentul pneurilor. Am avut lupte foarte stranse care au afectat evident uzura si degradarea pneurilor, dar totul a fost conform asteptarilor. Asa cum am prevazut, au fost strategii cu doua sau trei opriri, doi dintre pilotii care au terminat pe podium, inclusiv invingatorul, avand o strategie cu doua opriri. Chiar daca a oprit de trei ori, Hamilton a reusit sa urce 17 pozitii in cursa si terminat pe 3. Alegerea noastra, soft si supersoft, a general lupte interesante de la start pana la sosire, chiar daca pilotii au avut strategii diferite”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *