Marele Premiu al Spaniei
Marele Premiu al SpanieiCircuitul de langa Barcelona este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante pentru pneuri din calendarul competitional, dar opt dintre pilotii clasati in top 10 au parcurs cele 66 de tururi avand o strategie cu doar de doua ori la boxe. Anul trecut castigatorul a oprit de patru ori, ceea ce scoate inca o data in evidenta imbunatatirile si durabilitatea noilor pneuri furnizate de Pirelli pentru acest sezon din Formula 1. Si in Marele Premiu al Spaniei strategia a fost decisiva, Lewis Hamilton (Mercedes) obtinand cea de-a patra victorie consecutiva din acest sezon cu start pe medium, schimb pe medium si apoi pe hard. Britanicul a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei de start si a terminat cursa cu un avans de doar sase zecimi fata de Nico Rosberg, colegul sau de echipa, care a ales o strategie cu start pe medium, schimb pe hard si apoi pe medium pentru final. Cele doua strategii au asigurat un duel tensionat pana la final, Rosberg incercand in ultimele tururi sa profite de faptul ca pneurile de compozitie medium erau mai rapide. Cu aceasta victorie, Lewis Hamilton a preluat pozitia de lider in clasamentul general.Sebastian Vettel (Red Bull Racing) a plecat in cursa de pe pozitia a 15-a a grilei si a terminat pe patru cu o strategie cu trei opriri in care a parcurs cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie medium, stabilind si cel mai rapid tur din cursa. Cea de-a doua sesiune de teste, programata in timpul sezonului, va incepe de marti tot pe circuitul de langa Barcelona. Echipele Sauber si Toro Rosso vor testa pneurile Pirelli pentru 2015 in prima zi, iar Force India si McLaren in ziua a doua.“Am vazut cateva dueluri extrem de interesante in top 10, mai ales pe finalul cursei, si asta chiar daca pilotii au ales strategii diferite. Acest lucru subliniaza importanta strategiei in fiecare cursa unde nu doar numarul de opriri, dar si ordinea in care sunt folosite cele doua compozitii conteaza. Ploaia cazuta peste noapte a facut ca temperaturile, ambientala si a circuitului, sa fie mai scazute si diferenta de performanta intre cele doua compozitii a fost mai mica. Chiar daca Barcelona este unul dintre cele mai solicitante circuite din calendar, uzura si degradarea pneurilor a fost in parametri normali, majoritatea pilotilor avand o strategie cu doua opriri. As vrea sa le multumesc tuturor celor din echipa Pirelli care au contribuit la dezvoltarea acestor pneuri. Acum ne concentram pe cel de-al doilea test din sezon unde vom dezvolta pneurile pentru anul viitor”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.