Marele Premiu al Spaniei de Formula 1 din punctul de vedere al pneurilor

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu al Spaniei de Formula 1 din punctul de vedere al pneurilor

Marele Premiu al Spaniei de Formula 1 din punctul de vedere al pneurilorPentru prima data in acest sezon, Pirelli a nominalizat combinatia P Zero Argintiu, de compozitie hard, si P Zero Galben, de compozitie soft, pentru Circuit de Catalunya, locul unde se va desfasura Marele Premiu al Spaniei in acest weekend.Barcelona este un circuit binecunoscut atat de catre echipe, cat si de Pirelli, tinand cont ca este unul dintre cele mai folosite circuite pentru teste, nu doar datorita locatiei, foarte convenabila pentru toata lumea, dar si datorita faptului ca este compus din viraje de viteze medii si mari care solicita fiecare aspect ce tine de performanta pneurilor.Circuit de Catalunya are 4,655 kilometri lungime si include 16 viraje, majoritatea de dreapta, solicitand in special pneul stanga-fata, care face toata treaba aici. Oricum, si pneurile spate sunt extrem de solicitate pentru ca acestea trebuie sa ofere o tractiune foarte buna la iesirea din virajele mai lente, in special cele din ultima parte a circuitului, inainte de intrarea pe linia dreapta.Asfaltul din Barcelona este destul de abraziv. Acest lucru, asociat cu temperaturile mari prevazute pentru acest weekend, duce la cresterea uzurii pneurilor. Virajul al treilea este cel mai solicitant, fortele laterale ajungand la 3,9 G. Pe zona de franare pentru virajul 10 pneurile trebuie sa suporte o forta de decelerare de 5,09 G. CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „Marele Premiu al Spaniei, din acest weekend, va arata un contrast fata de ultimele teste din pre-sezon desfasurate tot aici la Barcelona. Atunci, datorita temperaturilor mai scazute, a fost dificil sa aduci pneurile la temperatura optima! De data aceasta va fi mult mai cald, situatie care adauga o provocare suplimentara pentru pneurile noastre. Am nominalizat pentru aceasta etapa pneurile de compozitie soft si hard pentru a scoate in evidenta diferenta de performanta intre cele doua compozitii in ceea ce priveste viteza si rezistenta lor. Am nominalizat, in premiera pentru aceasta cursa, combinatia soft si hard, ceea ce va permite echipelor sa foloseasca strategii diferite, care pot duce la diferente mari in final. Dupa ce majoritatea echipelor au testat toata gama noastra, precum si diverse imbunatatiri aerodinamice, sunt sigur ca vom asista la o lupta foarte stransa in aceasta etapa si poate, de ce nu, vom vedea al cincilea castigator diferit in primele cinci etape …” CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI: Jaime Alguersari: „In primul rand este o placere imensa pentru mine sa fiu din nou acasa pentru ca suporterii de aici sunt speciali. Este incredibil sa fii pilot spaniol pe acest circuit. Barcelona este un circuit foarte solicitant pentru pneuri, dar tocmai acest lucru transforma totul intr-o experienta deosebita unde trebuie tot timpul sa stii exact ce faci. Nominalizarea anvelopelor soft si hard vor face lucrurile extrem de interesante tinand cont ca degradarea anvelopelor va fi mare, iar optiunile, in ceea ce priveste strategia, sunt foarte multe. Al treilea viraj solicita cel mai mult pneurile. Este un viraj de dreapta foarte lung care merge abordat aproape la maximum, depinde desigur de setarile monopostului, si care ai senzatia ca nu se mai termina pentru ca nu vezi niciodata punctul de iesire. Mie imi place sa merg cu un set-up mai rigid aici la Barcelona, cu o garda la sol mai joasa pentru a avea un raspuns mai bun din partea anvelopelor. Ai nevoie de o forta de apasare mare, dar in final este vorba tot de compromisuri pentru ca exista o varietate mare de viraje. De fapt, aceasta este cea mai mare provocare aici la Barcelona: sa scoti totul din monopost si pneuri in fiecare punct al circuitului.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: •     Cheia pentru un tur rapid la Barcelona sta in gasirea celui mai bun compromis intre aderenta aerodinamica si aderenta mecanica. Majoritatea echipelor aleg un set-up mai rigid pe fata, pentru a ajuta virarea, si un set-up mai moale pe spate pentru a avea o tractiune buna. •     Schimbarea directiei vantului este un factor care are un impact important asupra setarilor masinii, mai ales la trecerea prin primul viraj. Noua din ultimele zece curse au fost castigate din pole position – exceptia fiind in sezonul trecut cand Pirelli a revenit in Formula 1. •     Putin sub 60% din lungimea circuitului este parcursa cu acceleratia la maximum, viteza de top fiind aici de peste 305 km/h pe o durata de aproximativ 16 secunde pe linia dreapta. De obicei, setarile se fac pentru a obtine un nivel mediu spre ridicat al fortei de apasare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *