Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei 2014
Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei 2014Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) a câ?tigat a doua cursa din acest sezon, triumfând în Marele Premiu al Belgiei. Plecat de pe pozi?ia a cincea a grilei, australianul a avut o strategie cu doua opriri – a inceput cu pneurile P Zero Galben soft, a schimabt tot pe soft la prima oprire, dupa care a terminat cursa de la Spa-Francorchamps cu pneurile P Zero Alb, de compozi?ie medium.Victoria ob?inuta de Ricciardo a fost a treia din cariera ?i a 50-a pentru Red Bull Racing. Sco?ând în eviden?a calita?ile pneurilor de compozi?ie medium, Ricciardo a stabilit cel mai bun timp al sau pe tur, la ultima parcurgere a celui mai lung circuit din calendar.Nico Rosberg (Mercedes) a terminat la doar trei secunde în spatele sau, având însa o strategie complet diferita. Rosberg a oprit de trei ori, a început cursa cu pneurile de compozi?ie soft, a schimbat de doua ori pe cele de compozi?ie medium ?i a terminat cursa tot pe soft. ?i campionul mondial en-titre, Sebastian Vettel, a avut o strategie cu trei opriri. La fel ca Rosberg, Vettel a decis sa parcurga ultimele tururi cu pneurile soft în încercarea de a urca cât mai multe pozi?ii în clasament. Cu o diferen?a de aproximativ 1,6 secunde pe tur între cele doua compozitii, alegerea strategiei pneurilor a facut diferen?a pe unul dintre cele mai solicitante circuite din calendarul competi?ional ?i a dus la lupte extrem de interesante pentru pozi?iile din puncte. ?inând cont ca duminica temperaturile au fost mai ridicate decât cele din timpul antrenamentelor ?i calificarilor, uzura ?i degradarea celor doua compozit?ii a fost diferita, dar s-a pastrat conform a?teptarilor. “Temperatura ambientala ?i cea a circuitului au fost mai mari decât cele de vineri sau sâmbata, ceea ce a facut ca pneurile de compozi?ie soft sa se uzeze pu?in mai repede decât am prevazut. Dar, ?inând cont de solicitarile la care sunt supuse pneurile pe acest circuit, uzura ?i degradarea compozi?iilor soft ?i medium a fost conform cu a?teptarile noastre. A fost interesant de vazut cum func?ioneaza fiecare strategie, mai ales când s-a mizat pe viteza suplimentara oferita de compozi?ia mai moale. Cred ca au fost mai mul?i pilo?i care ar fi vrut sa termine cursa cu pneurile soft, dar calculele noastre au aratat ca o strategie cu doua opriri este cea mai buna ?i am avut parte de înca o cursa extrem de disputata, ceea ce face parte din obiectivele noastre”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.