Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco 2015

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco 2015

Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco 2015Nico Rosberg a câstigat cursa de la Monaco având o strategie cu o singura oprire la boxeNico Rosberg a câstigat Marele Premiu al Principatului Monaco având o strategie cu o singura oprire. Pilotul de la Mercedes a început cursa cu pneurile P Zero Rosu supersoft si a schimbat apoi pe P Zero Galben soft. Germanul este al patrulea pilot din istorie care a câstigat cursa din Principat pentru a treia oara consecutiv.Cursa a fost data peste cap de o neutralizare în ultima parte a cursei, dupa incidentul dintre Max Verstappen si Romain Grosjean. Lewis Hamilton a pierdut pozitia de lider dupa ce a decis sa faca o oprire suplimentara, pentru a schimba de pe pneurile soft pe cele supersoft.Majoritatea pilotilor a oprit o singura data dupa ce au început cursa cu pneurile de compozitie supersoft. Nico Hulkenberg (Force India), Fernando Alonso (McLaren), Valtteri Bottas (Williams) si cei doi piloti de la Manor au început cursa cu pneurile de compozitie soft.Temperaturile au fost destul de scazute în antrenamente si calificari, dar în timpul cursei temperatura asfaltului a ajuns pâna la 42 de grade Celsius. Asa cum era de asteptat, uzura si degradarea pneurilor a fost minima pe cel mai putin abraziv si lent circuit din calendarul competitional. În aceste conditii, mentinerea unei temperaturi optime a pneurilor pe perioada neutralizarii cursei a jucat un rol crucial.Carlos Sainz (Toro Rosso) a avut o evolutie excelenta si a terminat în puncte, pe locul 10, dupa ce a plecat în cursa de la boxe. Spaniolul a avut o strategie cu o singura oprire, reusind sa parcurga 66 de tururi cu pneurile de compozitie soft.Rosberg a stabilit cel mai rapid tur din cursa cu doua tururi înainte de final, cu pneurile soft cu care parcursese deja 39 de tururi.Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Am fost la fel de surprins ca toata lumea  de ultima oprire, care a decis rezultatul cursei. Aceasta nu minimizeaza însa cu nimic evolutia excelenta a lui Lewis Hamilton pe parcursul acestui weekend. A demonstrat însa ca în Formula 1 se poate întâmpla orice si cursa este terminata doar atunci când se flutura steagul cu patratele. Nico Rosberg a exploatat situatia din cursa în favoarea sa si a reusit sa câstige. Mentinerea temperaturii optime a pneurile pe perioada neutralizarii a fost foarte importanta pentru re-start, iar în final a câstigat strategia pe care am prezis-o ca fiind cea mai rapida.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *