Marele Premiu de la Abu Dhabi 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu de la Abu Dhabi 2011

Marele Premiu de la Abu Dhabi 2011INAPOI UNDE A INCEPUT TOTUL PENTRU PIRELLI SI PNEURILE P ZEROMilano, 8 noiembrie, 2011 – Circuitul Yas Marina din Abu Dhabi este o locatie importanta pentru Pirelli, deoarece aici echipele din Formula 1 au testat pentru prima oara, dupa Marele Premiu din sezonul 2010, pneurile P Zero.Cu cele doua zile de teste, plus alte sesiuni private efectuate in Abu Dhabi pe circuitul lung de 5,554 kilometri, Pirelli a adunat aici cele mai multe informatii referitoare la un circuit inclus in calendarul Formulei 1. Pentru penultima cursa din acest sezon, Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Albe, de compozitie medie, si pneurile P Zero Galbene, de compozitie moale, care ar trebui sa se potriveasca perfect configuratiei cu 21 de viraje si doua linii drepte.Marele Premiu de la Abu Dhabi Grand Prix are o particularitate unica: incepe in amurg si se termina pe noapte, ceea ce inseamna ca temperaturile tind sa scada si apoi se stabilizeaza. Acest fenomen prelungeste, in mod normal, durata de viata a pneurilor. In plus, aderenta circuitului creste pe parcursul sfarsitului de saptamana pe masura ce se curata nisipul adus de vant din desertul care inconjoara circuitul. Peste noapte circuitul se acopera din nou de nisip, ceea ce inseamna ca in prima parte a fiecarei zile pot aparea probleme cu aderenta.Pneurile vor fi foarte solicitate pe linia dreapta de start–sosire, dar si in virajele 2, 3 si 4. Ca de obicei, echipele vor avea la dispozitie 11 seturi de slick-uri pentru acest weekend (sase seturi de compozitie medie si cinci de compozitie moale), precum si patru seturi de pneuri intermediare si trei seturi de pneuri de ploaie. In plus, fiecare echipa va primi doua seturi suplimentare de pneuri de compozitie soft, o versiune experimentala pentru sezonul viitor, care pot fi folosite in tinmpul antrenamentelor libere de vineri.Imediat dupa cursa, vor fi trei zile de teste, in perioada 15 – 17 noiembrie, cu piloti tineri. Fiecare echipa va avea la dispozitie toate cele patru compozitii ale pneurilor Pirelli si vor putea alege dintr-un total de 100 de seturi alocate fiecarei echipe pentru astfel de sesiuni de teste. Pirelli va testa de asemenea si un numar limitat de pneuri prototip in vederea pregatirilor pentru sezonul 2012. CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „In acest punct al sezonului incercam sa ne pregatim deja pentru anul viitor si tocmai de aceea vom testa compozitii noi in timpul antrenamentelor libere de vineri, dar si in timpul testelor dedicate pilotilor tineri. Avand oportunitati limitate de testare in timpul sezonului, aceste teste sunt foarte importante pentru ca vrem sa adunam informatiile necesare care ne vor ajuta sa dezvoltam strategia pentru 2012, sezon in care vom aduce pneuri putin diferite fata de cele folosite anul acesta. Suntem familiarizati cu circuitul Yas Marina, unde am testat mai mult decat in alta parte, si cred ca nominalizarile facute se potrivesc perfect cu caracteristicile circuitului. Abu Dhabi este o locatie fantastica si suntem foarte fericiti sa aniversam aici primul nostru an in Formula 1.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI: Pedro de la Rosa (McLaren Mercedes): „Am cateva amintiri fantastice legate de Abu Dhabi inca de cand testam aici cu Pirelli inainte de startul sezonului. Am invatat mult si avand in vedere cum a progresat acest sezon, munca noastra a avut rezultate pozitive. Unul dintre motivele pentru care acest sezon a fost unul de succes se datoreaza si marcii Pirelli si a pneurilor puse la dispozitie. Mai multe opriri la boxe decat anul trecut si o o uzura mai rapida a pneurilor au facut ca etapele sa fie mult mai interesante. Abu Dhabi este un circuit destul de neted care nu solicita foarte mult anvelopele – in special pe cele din spate – degradarea fiind redusa. Aceasta inseamna ca dureaza ceva mai mult pana cand pneurile de compozitie dura se incalzesc, dar am vazut ca cele soft lucreaza bine. Cred ca acest tip de pneuri va fi preferat pentru cursa, dar ultimele evolutii ale masinilor de curse produc o forta de apasare mai mare decat in cazul masinii cu care am testat, ceea ce poate schimba datele problemei. Un lucru am inteles insa foarte bine anul acesta, pentru a performa trebuie sa fii foarte deschis si sa reactionezi rapid pe parcursul cursei la felul cum lucreaza anvelopele. Am vazut asta in Coreea. Toata luma a crezut ca pneurile soft si supersoft ar fi o alegere prea agresiva, dar in final a fost o alegere fantastica: noi am avut doar doua opriri la boxe. Cred ca toata lumea va aprecia Abu Dhabi din nou: este un circuit bun cu multe posibilitati pentru depasire. Exista cateva viraje rapide, dar si franari agresive pentru sicane, plus un sector foarte tehnic pe finalul turului de circuit. Ceea ce este minunat la Abu Dhabi este siguranta oferita de pista cu multe zone de evacuare asfaltate, cee ce ne permite sa fortam fara a ne asuma riscuri.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: –  Abu Dhabi, la fel ca multe alte circuite, necesita o forta aerodinamica medie pentru un bun compromis intre viteza pe linia dreapta lunga, de peste un kilometru, dar si suficienta apasare aerodinamica pentru stabilitatea la franare si parcurgerea virajelor. –  Sunt cateva schimbari de directie, astfel ca pentru a ajuta tractiunea – unul dintre elementele cheie pe circuitul Yas Marina – inginerii tind sa regleze masinile cu o apasare mai mica pe puntea spate. La inceputul weekendului praful de pe pista poate duce la degradarea mai rapida a cauciucurilor, desi anvelopele P Zero s-au dovedit rezistente la acest fenomen-  Abu Dhabi este localizat la nivelul marii, ceea ce inseamna o presiune ambientala mare a aerului. Aceasta contribuie la puterea motoarelor, care creste pe masura ce temperatura coboara spre finalul cursei.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *