Mazda CX-5 continua sa-si completeze colectia de trofee
Mazda CX-5 continua sa-si completeze colectia de trofee Desi se afla deja de un an pe piata, interesul publicului pentru Mazda CX-5 este în continuare activ. Lista lunga si continua de premii ale SUV-ului compact de la Mazda si, asa cum era de asteptat, cifrele semnificative de vânzari atesta capacitatile sale. Un nume obisnuit la ceremoniile de decernare a premiilor din Europa si din întreaga lume, înca de la lansarea de la începutul anului 2012, Mazda CX-5 a fost premiat pentru caracteristici la fel de diverse precum performantele sale, tehnologia inovatoare, designul, siguranta si economia de combustibil. Premiul “SUV trophy” acordat în Paris de saptamânalul francez l’Argus de l’Automobile în decembrie 2012 si câstigat de CX-5 în fata modelelor Opel Mokka si Range Rover, este doar unul dintre premiile recent câstigate. Acesta vine în urma adjudecarii titlului “Masina anului 2012-2013 în Japonia”, anuntat în data de 29 noiembrie 2012. Cu un rezultat final neasteptat, juriul format din 60 de experti, lideri în domeniul auto au plasat CX-5 înaintea tuturor celorlalti competitori pentru tehnologia revolutionara SKYACTIV, care include motorul diesel economic SKYACTIV-D, si pentru manevrabilitatea sa exceptionala.Între timp, în Germania, CX-5 a fost aleasa de show-ul Auto+Verkehr al SWR-TV pe primul loc dintre 23 de vehicule noi, înaintea Volvo V40 situat pe locul 2 si Hyundai i30 clasat pe locul 3. În Austria, CX-5 a surclasat marci precum Audi A3, BMW seria 3 si Mercedes A-Class la ARBCÖ (Clubul Auto Austriac), câstigând premiul în segmentul autoturismelor cu preturi cuprinse între 20.000 si 40.000 de euro. Alte premii includ “Britain’s Best Crossover” (Auto Express), „Technical Innovation of the Year” oferit de Comitetul Jurnalistilor Auto din Cehia, “Golden Plaque” în categoria “Reusite Tehnologice” din cadrul Masina Anului în Croatia si “SUV of the Year 2012”, titlu acordat de revista spaniola Motor Mundial. În afara Europei CX-5 a fost numit top SUV de numeroase publicatii din America de Nord si Asia.Consumatorii europeni sunt de aceeasi parere, având în vedere ca s-au comandat mai bine de 40.000 de unitati pâna la sfârsitul lunii noiembrie. De fapt, Mazda a crescut deja productia cu 50% de la 160.000 de unitati la 240.000 de unitati. Faptele vorbesc de la sine: cu design-ul impresionant “KODO – Soul of Motion” si cu gama completa de tehnologiei SKYACTIV, modelul CX-5 trece dincolo de conventional si ofera performante superioare în segmentul sau, siguranta, precum si eficienta si un aspect atractiv. Unele dintre cele mai importante atribute care caracterizeaza Mazda CX-5 sunt consumul de 4,6 l/100 km si emisiile de CO2 de 119 g/km*, printre cele mai bune din clasa. Toate motoarele SKYACTIV – doua pe motorina si unul pe benzina, sunt echipate cu sistemul unic Mazda i-stop, destinat reducerii consumui de combustibil, care asigura o repornire foarte rapida. Motoarele diesel SKYACTIV respecta normele Euro 6, nefiind necesare tratamente costisitoare ale gazelor emanate si sfideaza conventionalul cu adevarat, prezentând ceamai mica rata de compresie din lume. La interior, ampatamentul, care este unul dintre cele mai mari din segment, a permis realizarea unei cabine foarte spatioase, în special pentru pasagerii din spate, si a unuia dintre cele mai mari si mai flexibile portbagaje disponibile. În momentul de fata, Mazda CX-5 este una dintre cele mai sigure masini, beneficiind de o gama de sisteme de sigurante active de invidiat si de un sistem pasiv de siguranta de ultima generatie, care asigura protectie de top atât pasagerilor, cât si trecatorilor. Euro NCAP (precum si ANCAP din Australia) a oferit maximul de 5 stele SUV-ului CX-5, în ciuda celor mai stricte criterii aplicate vreodata la aceste evaluari. De asemenea, Mazda CX-5 a fost numita “Top Safety Pick 2012” de catre Insurance Institute for Highway Safety din SUA.“Modelul CX-5 este vital pentru vânzarile Mazda si pentru brandul Mazda în Europa”, a declarat seful european al Mazda R&D Ichiro Hirose.” Suntem încântati de publicitatea pozitiva de care beneficiaza aceasta masina si credem cu tarie ca merita întreaga atentie”.