Mazda dezvaluie la Tokio un model concept sport cu motor rotativ
Mazda dezvaluie la Tokio un model concept sport cu motor rotativ• Mazda RX-VISION prezinta noua generatie de motor rotativ SKYACTIV-R • Compania vede potential nou într-o motorizare care sa fie sinonima cu brandulMazda Motor Corporation a prezentat astazi, la Tokyo Motor Show, Mazda RX-Vision. Modelul concept sport este propulsat de un motor rotativ SKYACTIV-R de noua generatie, tehnologia neconventionala, care este, probabil, cel mai convingator simbol al spiritului de challenger al producatorului. Cu o configuratie optima: motor fata si tractiune spate, RX-VISION reprezinta o „viziune” asupra viitorului, care putea veni doar de la Mazda. si una despre care nenumarati fani ai brandului, din toata lumea, spera ca va deveni o realitate.Motoarele rotative sunt unice în masura în care genereaza putere prin miscarea de rotatie a rotoarelor triunghiulare (spre deosebire de pistoanele alternative din motoarele conventionale de automobile). Depasind numeroase dificultati tehnice, Mazda a reusit sa comercializeze motoarele rotative, pentru prima data în dotarea Mazda Cosmo Sport 110S în 1967 si apoi la mai multe alte modele. Cel mai de succes dintre acestea a fost Mazda RX-7, cea mai bine vânduta masina cu motor rotativ din toate timpurile, cu mai mult de 800.000 de unitati între 1978 si 2002.Îmbunatatind constant puterea, economia si fiabilitatea, Mazda a fost singura companie care a câstigat vreodata cursa de 24 de ore de la Le Mans cu o masina de curse echipata cu motor rotativ, o performanta reusita în 1991 cu Mazda 787B.Desi în prezent nu produce modele de serie echipate cu motor rotativ, Mazda nu a sistat niciodata activitatile de cercetare si dezvoltare. Producatorul a ales denumirea SKYACTIV-R pentru noua generatie de motor rotativ pentru a exprima hotarârea de a continua sa livreze clientilor tehnologie care sfideaza conventionalul si o experienta SKYACTIV la volan, fara compromisuri. „Sunt nerabdator sa va povestesc mai multe despre viziunea pe care vi-am aratat-o astazi aici, la standul Mazda”, a declarat Masamichi Kogai, Presedinte si CEO Mazda. „Mazda va continua sa îsi asume noi provocari în încercarea de a construi o relatie speciala cu clientii si de a deveni marca preferata a acestora.” Salonul Auto de la Tokio este deschis pentru public între 30 octombrie si 8 noiembrie.