Mazda inregistreaza al doilea an consecutiv cu profit record
Mazda înregistreaza al doilea an consecutiv cu profit record • Profiturile operationale depasesc 200 de miliarde de yeni în timp ce profitul net si venitul au crescut cu 17%, respectiv 13%• Producatorul de masini îsi îndeplineste prognozele ambitioase, în conditiile în care în Europa a înregistrat cele mai mari cresteri ale volumelor• Compania japoneza preconizeaza triplarea dividendelor pentru anul viitor, la 30 de yeni pe actiuneMazda Motor Corporation a înregistrat cel mai mare profit operational din istoria companiei pentru al doilea an la rând. Constructorul japonez a crescut cifra cheie pentru anul fiscal 2014-2015, care sa încheiat la 31 martie, la 202.9 miliarde yeni (1,46 miliarde de euro*) – cu 11% mai mult decât recordul precedent, stabilit în cursul anului fiscal 2013-2014. Între timp, veniturile globale au crescut cu 13% fata de anul anterior, la 3,03 trilioane de yeni (21,8 miliarde de euro), în timp ce profitul net a ajuns la 158.8 miliarde de yeni (1,14 miliarde de euro), în crestere cu 17%.Vânzarile globale au crescut cu 5%, la 1,397 milioane de unitati. Modelele populare si profitabile Mazda, bazate pe tehnologia SKYACTIV au alcatuit aproape trei sferturi (74%) din total, în fruntea clasamentului fiind Mazda CX-5, Mazda3 si noua generatie Mazda2, care a fost lansata în toamna anului trecut. Germania si Marea Britanie au fost principalele piete în Europa, unde s-a înregistrat cea mai mare crestere, cu vânzari de 180.000 de unitati, cu 14% mai mult decât în perioada de referinta anterioara. Acelasi indicator a crescut cu 9% în America de Nord, iar subsidiara din SUA a anuntat cel mai mare volum din ultimii 20 de ani, în timp ce China a înregistrat, de asemenea, o crestere a vânzarilor cu 9%.Compania se asteapta sa vânda 1,49 milioane de vehicule în acest an, o alta crestere cu 7%, având în vedere lansarea noilor Mazda CX-3 si Mazda MX-5, primul an complet de vânzari a noii Mazda2 si tehnologia si designul Kodo, prezente pe toate modelele sale de noua generatie. Procentul de modele SKYACTIV în totalul vânzarilor este estimat sa ajunga la 85% pâna în martie 2016.Pentru succesul constant, compania se bazeaza pe reformele structurale în curs, care au îmbunatatit costurile si au consolidat fundatia de afaceri Mazda dar si pe diversificarea geografica a capacitatii de fabricatie. Constructorul prezice o crestere cu 7% a veniturilor la 3,25 trilioane de yeni (25 de miliarde euro) pentru anul în curs, care vor duce profitul operational la 210 miliarde yeni – înca un record. Mazda estimeaza, de asemenea, o triplare a dividendelor anuale la 30 yeni pe actiune.