Mazda lanseaza versiunea facelift a celui mai vandut roadster
Bucuresti, 10 februarie 2009 – Cu 850.000 de unitati comercializate la nivel mondial pâna în prezent, Mazda MX-5 este cel mai bine vândut roadster din toate timpurile. Constructorul nipon lanseaza versiunea facelift a celei de-a treia generatii, aceasta urmând sa fie disponibila în România la un pret de pornire de 18.390 de euro cu toate taxele incluse. Mazda MX-5 facelift etaleaza un design mai sportiv si mai dinamic. Partea frontala integreaza elemente complet redesenate – spoilerul, grila radiatorului, blocurile optice si farurile de ceata, toate având un aspect mai agresiv. Totodata, lampile de frâna si spoilerul spate au fost reproiectate, înscriindu-se acum mai bine în linia generala a roadster-ului. Interiorul noului model a fost restilizat pentru un plus de confort si de ergonomie. Cadranele ceasurilor de bord au fost schimbate, iluminarea display-ului ce afiseaza informatii pentru sofer este acum în culoarea rosie, iar materialele utilizate la confectionarea bordului sunt de calitate superioara. Trenurile de rulare au fost la rândul lor îmbunatatite. Mazda MX-5 facelift va dispune de doua motorizari pe benzina, de 1,8l si de 2l. Primul motor genereaza 126 CP si prezinta un consum mediu combinat de 7l/100 km (cu 4% mai putin decât versiunea precedenta), iar cel de-al doilea produce 160 CP si înregistreaza un consum mediu combinat de 7,4l/100km (cu 4% mai scazut). Motorul de doi litri permite un condus mai sportiv, limita superioara de turatii fiind ridicata cu 500 rpm. Doritorii vor putea alege între doua variante de transmisie, manuala cu 5 si cu 6 rapoarte. Facelift-ul a atras si o gama larga de noi echipamente menite sa sporeasca confortul pasagerilor. Acestia vor putea beneficia standard de un sistem audio cu radio si CD player, compatibil MP3, de un port auxiliar pentru conectarea dispozitivelor multimedia portabile si de jante de aluminiu, iar optional de scaune sport Recaro încalzite electric, cruise control, un nou sistem audio Bose® si de un sistem Bluetooth® cu optiune de comanda vocala pentru conectarea telefonului mobil. La capitolul siguranta, noua versiune MX-5 pastreaza aceleasi elemente active si pasive care au echipat si modelul anterior, dintre care amintim sistemele de control al stabilitatii (DSC) si de control al tractiunii (TCS). În plus, optional, autovehiculul poate fi echipat cu un sistem de monitorizare a presiunii pneurilor. Aproximativ 58% din structura vehiculului este confectionata din otel aliat cu o duritate foarte ridicata, iar suspensiile au fost recalibrate pentru a spori precizia directiei. Mazda estimeaza ca 80% dintre unitatile vândute vor fi reprezentate de versiuni roadster coupe (cu hard top), în timp ce 20% dintre cumparatori vor opta pentru versiunea echipata cu soft top. În ceea ce priveste motorizarile, proportiile vor fi similare, 80% dintre modelele vândute urmând sa fie echipate cu motorul de 1,8l, iar 20% cu cel de 2l.