Mazda obtine incasari record in primul trimestru
Mazda obtine incasari record in primul trimestru• Venitul si profiturile au crescut semnificativ • Modelele populare au determinat cresterea în cele mai multe regiuniDupa cel mai bun an de pâna acum rezultatele Mazda Motor Corporation din primul trimestrul al noului an fiscal confirma obiectivul de a obtine din nou un profit record pentru exercitiul fiscal curent. Pe baza generatiei de modele care integreaza Tehnologia SKYACTIV producatorul care a ales sa sfideze conventionalul a înregistrat un profit operational de 56,4 miliarde de yeni (403 milioane de euro) între 1 aprilie si 30 iunie, cu 54% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. În anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie 2014 Mazda a înregistrat cele mai mari venituri din istoria de 94 de ani.Veniturile companiei la nivel global în primul trimestru au fost de 706 miliarde de yeni (5,04 miliarde de euro), în crestere cu aproape 15% fata de anul anterior. Profitul net s-a situat la 48,9 miliarde de yeni (349 de milioane de euro), ceea ce înseamna o crestere cu 43,4 miliarde de yeni. Totodata, volumele de vânzari globale Mazda au continuat sa creasca, ajungând la 319.000 de unitati, cu 6% mai mult decât perioada anterioara. La nivel European Mazda a vândut 56.000 de vehicule, în crestere cu 23%, ca rezultat al eforturilor constante ale companiei de a-si consolida reteaua de distributie si de a îmbunatati experienta cumparatorilor. Cresteri considerabile au fost obtinute si în America de Nord si în China, cu 16, respectiv 18%. Succesul companiei cu sediul la Hiroshima poate fi atribuit în primul rând noii generatii de modele. Datorita combinatiei între Tehnologiile SKYACTIV si designul KODO, care nu lasa loc de compromis, automobile precum Mazda3, Mazda6 si Mazda CX-5 au reprezentat doua treimi din vânzarile Mazda de modele noi, comparativ cu 50% în aceeasi perioada a anului trecut. Acestora li se vor alatura mai multe modele noi, inovatoare, pe parcursul urmatorilor doi ani, începând cu noua Mazda2, care va debuta comercial în Europa la începutul lui 2015. Printre altele, aceasta prezinta un motor diesel SKYACTIV complet nou. Productia a început în Japona în iulie.Multumita reorganizarii structurale, Mazda a reusit sa-si mentina succesul pe parcursul unei perioade dificile pentru industria auto si, totodata, a construit o fundatie solida de business pentru viitor. Productia companiei este acum cu adevarat globala, dupa ce operatiunile de la noua fabrica din Mexic, inaugurata la începutul acestui an, decurg lin, iar constructia liniei de asamblare de transmisii din Thailanda decurge conform planului. Acestea se alatura altor capacitati de productie din Malaezia si Rusia, extinse recent.Estimarile Mazda pentru acest an ramân neschimbate: un profit operational de 210 miliarde de yeni (1,56 miliarde de euro), un nou record, si un profit net de 160 de milioane de yeni (1,19 miliarde de euro) în crestere cu aproape 18% fata de anul anterior, si o crestere de 8% a veniturilor, la 2,9 trilioane de yeni (21,5 miliarde de euro). Numarul de unitati produse va fi de aproximativ 1,42 milioane. Profitul oprational de 182 de miliarde de yeni, obtinut anul trecut, a fost cu 14% mai mare decât recordul anterior, de 160 de miliarde de yeni, stabilit în anul fiscal 2007-.2008, desi rata de schimb a yen-ului a fost mult mai nefavorabila.