Mazda5 facelift a fost lansata oficial in Europa

img
Home / Stiri si noutati auto / Mazda5 facelift a fost lansata oficial in Europa

Bucuresti, 12 februarie 2008 – Noua versiune a modelului Mazda5 a fost lansata oficial si va fi comercializata în România începând cu 15 februarie, la un pret de baza cu toate taxele incluse de 17.790 Euro. Noua varianta beneficiaza de un facelift la nivelul design-ului exterior si de îmbunatatiri în ceea ce priveste confortul si siguranta pasagerilor, promovând un consum de combustibil mai mic si emisii de CO2 mai scazute. Mazda5 este singurul model MAV (Multi Activity Vehicle) din segmentul C echipat optional cu doua usi culisante electrice, care se deschid si se închid în mai putin de cinci secunde si care se opresc automat daca detecteaza un obstacol. Design-ul exterior al modelului lansat în 2005 a fost modificat, astfel încât noua versiune este mai prietenoasa si mai dinamica. Vehiculul este mai sportiv datorita noilor modificari aduse barei din fata si grilei frontale. Modificarile design-ului exterior au pastrat caracteristicile dinamice ale modelului, evidentiate printr-un coeficient de rezistenta la înaintare de doar 0,29. La interior, vehiculul ofera confort si siguranta, pasagerii beneficiind de 45 de spatii de depozitare extrem de bine pozitionate. Mazda5 este echipat optional cu un sistem nou de navigatie cu DVD si ecran multifunctional de 7 inchi, cu touch screen integrat în panoul central, ceea ce îl face mai usor de citit si de utilizat. De asemenea, sistemul permite si folosirea unei camere exterioare pentru parcarea cu spatele. Alte dotari noi sunt portul audio auxiliar (AUX) si calea de acces din fata consolei de pe podea (pentru conectarea dispozitivelor portabile compatibile MP3 si redarea muzicii prin sistemul audio al Mazda5), precum si magazia de sase CD-uri încorporata în bord. Pentru cei care vor sa comunice în permanenta în timp ce conduc a fost implementat un nou sistem Bluetooth pentru conectarea telefoanelor mobile, care poate fi controlat si prin comenzile de pe volan. Interiorul Mazda5 facelift este mai bine izolat fonic si mai confortabil decât predecesorul, datorita prezentei unui rezonator de aer (multi-resonator) ce reduce zgomotul produs de motor si a materialului de tip Thinsulate®, folosit pe linia interioara a plafonului, ce estompeaza zgomotul produs la rulare. Noul model va dispune de patru variante de motorizare, doua pe benzina – de 1,8l si de 2l, precum si doua pe motorina de 2l, ce dezvolta 110, respectiv 143 CP. Motorul MZR 2l pe benzina a fost complet revizuit si beneficiaza acum de acceleratie cu comanda electrica si distributie variabila (S-VT), care permit atingerea unui cuplu maxim la o turatie mai mica a motorului si un raspuns mai bun în orice treapta de viteza. Doua noi cutii de viteze îmbunatatesc agilitatea acestui motor – o cutie manuala cu sase viteze ca dotare standard si una optionala cu cinci viteze, automata, pentru prima data în dotarea Mazda5. Prin aceasta versiune, Mazda continua sa îsi dovedeasca preocuparea pentru protejarea mediului înconjurator. Modelul echipat cu noul motor MZR de 2l este cu 4% mai economic în ceea ce priveste consumul de combustibil si are un nivel al emisiilor de CO2 redus cu 11 g/km fata de modelul anterior. Noile amortizoare fata si suspensia rafinata ofera un confort sporit si stabilitate maxima în viraje si la viteze mari, în timp ce sistemul de servofrâna a fost optimizat, permitând un raspuns precis si o frânare eficienta. În ceea ce priveste siguranta, Mazda5 pastreaza structura versiunii anterioare, care a fost cotata cu 5 stele la testul Euro NCAP. Printre elementele ce contribuie la siguranta pasagerilor se numara dispunerea rezervorului într-un spatiu protejat sub podeaua masinii, airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasagerul din dreapta, airbag-uri tip cortina, precum si capota motor consolidata optim în caz de impact. Mazda5 facelift este echipata standard cu o gama complexa de sisteme electronice de siguranta activa, printre care ABS, distributie electronica a frânarii (EBD), controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS) si asistenta la frânare. Schimbarile din design au permis si îmbunatatirea nivelului de siguranta. Noile lampi de frâna sunt compuse din 12 LED-uri fiecare, acestea permitând aprinderea mai rapida, fiind mai vizibile si consumând mai putina energie. Obiectivul de vânzari pentru noul model Mazda5 în România în 2008 este de 50 de unitati, dintre care 20% vor fi echipate cu motorizari pe benzina si 80% cu motorizari diesel.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *