Mercedes-Benz Fuel Duel – acum si in Romania

img
Home / Stiri si noutati auto / Mercedes-Benz Fuel Duel – acum si in Romania

Mercedes-Benz Fuel Duel – acum si in Romania•    Programul Mercedes-Benz Fuel Duel testeaza camionul Actros comparativ cu modele similare ale competitorilor din punct de vedere al eficientei•    Derulat în 19 tari din Europa, în cadrul programului Fuel Duel au avut loc pâna în prezent 1.331 de dueluri, care au generat peste 6,3 milioane de kilometri parcursi•    Mercedes-Benz Actros este lider incontestabil în inovatie, având rezultate remarcabile din punct de vedere eficienta în exploatare prin consumul de combustibil si AdBlue Începând cu luna mai 2015, Mercedes-Benz Trucks a demarat în România programul Fuel Duel, un proiect international prin care proprietarii de flote de camioane pentru transport international, altele decât cele marca Mercedes-Benz, au ocazia sa testeze modelul Mercedes-Benz Actros, în comparatie cu un model din flota proprie.Programul Fuel Duel îsi propune sa demonstreze modul în care se poate obtine cel mai bun cost de exploatare cu Actros. Alegerea acestui model se datoreaza rezultatelor remarcabile obtinute din punct de vedere eficienta în exploatare prin consum de combustibil si AdBlue, fiabilitate si conducere dinamica.În România, trei camioane Actros sunt disponibile pentru competitiile FuelDuel: doua modele Actros 1845 LS si un model Actros 1842 LS.„Am ales pentru Fuel Duel o configuratie comuna camioanelor pentru transport de lunga distanta, pe care noi o întâlnim în cererile clientilor nostri din România, respectiv motor de 13 litri, doua rezervoare, cabina Streamspace 2,5m latime cu podea plana si doua paturi în cabina. Sunt disponibile doua variante de puteri, respectiv 450 CP si 420 CP, pentru aplicatii diferite în acest tip de transport. Toate cele trei camioane din programul Fuel Duel sunt dotate cu FleetBoard si Predictive Powertrain Control, cele doua sisteme cu ajutorul carora camioanele pot obtine cel mai bun consum de combustibil. Mai mult, pe întreg parcursul « duelului », consultantii Mercedes-Benz Driver Training sunt în permanenta legatura cu soferii, oferindu-le sfaturi pentru reducerea consumului, dar si a gradului de uzura al camioanelor”, a declarat Boris Billich, CEO & Presedinte Mercedes-Benz România.Sistemul FleetBoard si PPC – asistentii condusului eficientCompetentele modelului Actros sunt monitorizate de sistemul FleetBoard, acesta furnizând informatii despre localizarea si traseul vehiculului prin conexiune în timp real prin satelit, analiza performantelor pe baza stilului de condus, planificarea intervalelor de mentenanta, centralizarea vitezelor si a timpului de condus.Predictive Powertrain Control este un sistem inovator care foloseste harti digitale si GPS-ul în combinatie cu Mercedes PowerShift 3. Astfel, optimizarea consumului de combustibil este evidenta atât pentru distante lungi, cât si pentru distante mici de drum.Fuel Duel – un concept dedicat clientilor de camioaneProgramul Fuel Duel este dedicat proprietarilor de flote de camioane pentru transport international si este structurat în cinci etape: predarea vehiculului, prima etapa de testare, evaluare intermediara, a doua etapa de testare, evaluare finala. La intrarea în programul Fuel Duel, proprietarii de flota comunica modelul de camion pe care îl vor compara cu Mercedes-Benz Actros si traseul pe care urmeaza sa îl parcurga, furnizând datele oficiale de consum pentru camionul concurent. Predarea vehiculului se face cu suportul Driver Trainerilor Mercedes-Benz, perioada de testare a camioanelor Fuel Duel fiind de 17 zile calendaristice (perioada poate fi extinsa, în anumite situatii, la 22 zile).La finalul fiecarei saptamâni de testare se realizeaza un raport de monitorizare a rezultatelor, urmarindu-se performanetele FleetBoard si dinamica conditiilor de exploatare normale. La încheierea perioadei de testare se prezinta rezultatele obtinute si are loc o întâlnire finala cu proprietarul de flota pentru analizarea concluziilor.În România, Mercedes-Benz Actros a câstigat deja mai multe competitii Fuel Duel, cu diferente de consum de pana la 1.3l /100km, fata de modelele concurente.Printre companiile care au acceptat provocarea Fuel Duel se numara si Routier European Transport, cu sediul în judetul Cluj. „Înainte de duel am avut asteptari mari de la Actros, având în vedere ca aveam un feedback obiectiv despre camion, de la un posesor de Actros. Consumul de combustibil înregistrat de Actros a fost chiar mai bun decât ma asteptam, cu atât mai mult cu cât masina înca nu avea kilometri parcursi pentru a rula motorul în conditii optime”, a declarat dl. Bogdan Retegan, Managing Partner în cadrul Routier European Transport. Primul aspect constatat de RET a fost consumul foarte mic de AdBlue, comparativ cu modelul competitor. În cadrul duelului, Actros – încarcat aproape de limita maxima legala admisa – a înregistrat un consum de combustibil de 25.8 l/100 km, cu 0.4 l/100 km mai mult decât camionul concurent, însa dl. Retegan a explicat aceasta diferenta prin faptul ca viteza de deplasare la Actros a fost mai mare de 85 km/h pentru mai mult de 55% din distanta parcursa, dar si prin faptul ca Actros a parcurs un traseu mai lung cu aproximativ 500 km în Romania, fata de celalalt camion. De asemenea, dl. Retegan s-a declarat foarte multumit de consumul înregistrat de Actros în conditiile date.Totodata, reprezentantii companiei au apreciat aportul adus de Driver Trainerii Mercedes-Benz la corectarea modului de conducere al soferului, înregistrându-se astfel o scadere semnificativa a consumului de carburant de la o saptamâna la alta.19 tari europene au acceptat provocarea Fuel Duel Derulat în 19 tari din Europa, în cadrul programului Fuel Duel au avut loc pâna în prezent 1.331 de dueluri, care au generat peste 6,3 milioane de kilometri parcursi si un avantaj de consum pentru Mercedes-Benz Actros de 10.2%. Peste 90% dintre dueluri au fost câstigate de modelul Mercedes-Benz Actros, acesta confruntându-se cu marci ca Volvo, DAF, Scania, MAN, Renault sau Iveco.Actros Euro VI este camionul care a confirmat pe deplin nivelul de eficienta, de neegalat în momentul de fata. De asemenea, Actros a depasit cu succes barierele legate de trecerea la Euro VI, dovedindu-si avantajele incontestabile în materie de consum de combustibil si fiabilitate, fapt care se confirma, atât la nivel european, cât si în România, prin volumele ridicate de vânzari realizate înca din primul an de la lansare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *