Michelin inoveaza pentru a imbunatati eficienta prototipului Citroen HybridAir

img
Home / Stiri si noutati auto / Michelin inoveaza pentru a imbunatati eficienta prototipului Citroen HybridAir

Michelin inoveaza pentru a imbunatati eficienta energetica a prototipului Citroen Hybrid Air Hybrid Air al PSA Peugeot Citroen este un sistem de transmisie inovator si extrem de eficient din punct de vedere al consumului de carburant, iar anvelopele Michelin au fost concepute special pentru a oferi acelasi nivel de inovatie si performanta.4,3 grame pe kilometru si 0,18 litri la 100 kilometri, acestea sunt avantajele pe care anvelopele Michelin le aduc eficientei energetice a vehiculului.Constructorul francez de masini a anuntat ca prototipul Hybrid Air consuma 2,9 litri de carburant la 100 kilometri, emisiile de dioxid de carbon fiind reduse la 68 grame/km. Prin comparatie, la aceeasi putere, Citroën C3 consuma 4,5 litri de carburant la 100 de kilometri si emite 104 grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs. Consumul de carburant este redus cu 1,6 litri la 100 de kilometri, iar emisiile de dioxid de carbon cu 35 grame. La prototipul Hybrid Air, noile anvelope Michelin reduc emisiile de dioxid de carbon cu 4,3 grame/km, iar consumul de carburant este redus cu 0,18 litri la 100 de kilometri.Anvelopele Michelin ofera performante superioare în domenii aparent ireconciliabile. În primul rând, îmbunatatesc în mare masura siguranta si randamentul kilometric si reduc în acelasi timp consumul de carburant.„Înalte si înguste”, doua cuvinte care descriu arhitectura inovatoare si impresionanta a acestor anvelope.Pentru a oferi aceste performante, echipele de cercetare Michelin au creat o anvelopa cu dimensiuni noi (165/50 R18). O anvelopa îngusta cu un diametru mare permite îmbunatatirea simultana a performantelor în diferite domenii. Eficienta energetica a vehiculului este sporita gratie rezistentei la rulare scazute si a aerodinamicii îmbunatatite a anvelopei; în acelasi timp, rezistenta la acvaplanare este îmbunatatita gratie efectului pronuntat de „prora” de care dispun anvelopele înguste cu diametru mare. Diametrul mai mare sporeste totodata confortul la rulare, deoarece denivelarile din carosabil sunt atenuate mai eficient. În plus, suprafata de contact, mai îngusta si mai lunga, contribuie la reducerea zgomotului.1,7 kg mai putin la fiecare anvelopa pneumaticaMichelin a depus eforturi sustinute pentru reducerea greutatii anvelopelor, rezultatul fiind o anvelopa cu 1,7 kilograme mai usoara, ceea ce înseamna 6,8 kilograme mai putin pentru întregul vehicul. Aceasta permite noii tehnologii Hybrid Air sa îsi fructifice pe deplin capacitatea de reducere a consumului de carburant.Noua anvelopa Michelin contribuie la designul modern si sofisticat al acestui vehicul. Inovatiile echipelor de cercetare si dezvoltare Michelin au vizat mai multe domenii. Dimensiunile si structura anvelopelor, materialele utilizate si profilul benzii de rulare au fost cu toate regândite, astfel încât anvelopa prototip Michelin sa poata oferi Citroën’s Hybrid Air o eficienta energetica remarcabila, siguranta si confort. În anii care vor urma, aceste noi tehnologii vor putea fi integrate progresiv în anvelopele Michelin de serie.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *