Noile BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet

img
Home / Stiri si noutati auto / Noile BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet

Noile BMW M6 Coupe si BMW M6 CabrioletNoile BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet alatura, în stilul inconfundabil M, performanta dinamica remarcabila cu luxul, eleganta si confortul calatoriei. Interactiunea precisa între motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo (412 kW/560 CP), transmisia M cu sapte trepte, cu dublu ambreiaj si Drivelogic, diferentialul activ M, tehnologia sasiului adaptata modelului, echilibrul ideal al maselor si proprietatile aerodinamice optimizate contribuie la o experienta M foarte speciala.Armonia conceptuala specifica gamei BMW M cuprinde si particularitati ale structurii caroseriei celor doua modele. Noul BMW M6 Coupé are un acoperis usor, conturat dinamic, realizat din fibra de carbon (CFRP). Pe de alta parte, noul BMW M6 Cabriolet este echipat cu un soft top de calitate si cu un mecanism de operare integral electro-mecanic.Unei experiente unice de utilizare cotidiana se alatura performanta remarcabila prin utilizarea tehnologiilor împrumutate din sporturile cu motor. BMW M6 Coupé sprinteaza de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, BMW M6 Cabriolet în 4,3 secunde. Pe de alta parte, caracterul dinamic al ambelor modele este definit de raspunsul motorului în orice regim de turatie, precizia directiei si de accelerare la iesirea din viraje, manevrabilitatea controlabila cu precizie sub fortele laterale si capacitatea de oprire. Cele mai noi inovatii concepute pentru a optimiza manevrabilitatea noilor BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet în situatii de condus dinamic sunt frânele M (ceramica si carbon), disponibile în premiera ca optiune.O alta calitate, neegalata de concurenta, este pasul important în privinta eficientei pe care îl fac cele doua masini sport superperformante. Noul BMW M6 Coupé înregistreaza un consum mediu de combustibil de 9,9 litri per 100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de 232 grame per kilometru în ciclul de testare EU. Datele echivalente pentru noul BMW M6 Cabriolet sunt 10,3 l/100 km si 239 g/km. În ciuda unei cresteri de 10 procente a puterii motorului si de 30% a cuplului maxim – la 680 Nm -, consumul de combustibil si nivelul emisiilor CO2 au fost reduse cu peste 30 de procente la ambele modele comparativ cu generatia anterioara.DesignProportiile clasice, liniile sportive, dar elegante ale BMW Seria 6 si limbajul de design familiar al gamei BMW M definesc formele noilor BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet. Suprafetele puternic conturate subliniaza aura sportiva a celor doua modele. Elementele stilistice M au fost influentate direct de consideratii tehnice – precum aer de racire suplimentar, geometria sasiului si aerodinamica – subliniind performanta remarcabila a celor doua modele. Acesta este un exemplu clar al modului în care caracterul dinamic, care determina cele mai avansate versiuni ale luxosului Coupé si ale exclusivistului Cabriolet, este exprimat cu acuratete prin design.Prizele de aer largi, farurile conturate pronuntat si suprafetele line evazate formeaza partea frontala a noilor BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet. Un alt element atractiv este grila M a radiatorului care are un nou design si are atasata emblema M6. Barele celor doua grile de culoare neagra îsi au originile în designul caracteristic, cu spite duble, al jantelor M din aliaj usor. Ecartamentul marit cu 30 de milimetri fata de modelele standard ale gamei Seria 6 este completat de pasajele puternic conturate ale rotilor. Acest plus de latime ofera un indiciu în privinta comportamentului optimizat al acestor masini sport foarte performante. Forma tridimensionala a prizelor de aer si a flapsurilor inspirate din motorsport – aleasa pentru a optimiza curentul de aer spre prizele exterioare – subliniaza caracterul dinamic al automobilelor, unul orientat spre înainte.Farurile LED adaptive, o dotare standard la ambele modele, dispun în partea superioara de o lumina de accent LED. Inelele LED tridimensionale, ce emit o lumina alba, ofera o noua interpretare a farurilor rotunde duble tipice BMW. Atât faza scurta, cât si cea lunga utilizeaza ambele inele luminoase. Semnalizatoarele – sub forma unor unitati LED dispuse orizontal – sunt integrate în faruri, sub inelele luminoase.Sportivitatea specifica M a ambelor modele este clar vizibila si din lateral. Sectiunea laterala din fata dispune de branhiile tipice gamei M. Forma tridimensionala, contururile largi cromate si barele indicatoare – pe care se afla emblema M – le ofera un aspect foarte profund. În acord cu pasajele largi ale rotilor, liniile de caracter din jurul branhiilor sunt la fel de proeminente. Cutele atractive de pe pragurile laterale specifice modelului urca si duc privirea spre rotile spate. Noile BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet sunt echipate standard cu jante M din aliaj usor, de 19 toli. Jantele ranforsate dispun de sapte spite duble, finisate în doua culori. Prin cele cinci spite duble, jantele M optionale – din aliaj usor, de 20 de toli – fac trimitere la masa redusa si permit o privire directa spre puternicul sistem de frâne.Liniile care definesc partea din spate creeaza suprafete mari si sunt orientate în jos catre sosea, o caracteristica de design menita sa sublinieze tinuta de drum a celor doua modele. Reflectoarele, pozitionate chiar sub stopurile de forma literei L, furnizeaza o expresie unica de sportivitate. Cu toate acestea, cel mai clar indiciu cu privire la identitatea inconfundabila a celor doua masini sport superperformante îl reprezinta sistemul de evacuare M – cu doua tevi de esapament duble -, pozitionat de-o parte si de alta a difuzorului si integrat în bara spate. Forma prizelor de aer exterioare reflecta designul barei fata în formatul si contururile zonei adiacente.Materiale ultrausoare: acoperis CFRP la BMW M6 Coupé.Ca si predecesorul sau, acoperisul noului BMW M6 Coupé este realizat, în echipare standard, din fibra de carbon (CFRP). Culoarea închisa a acoperisului face ca silueta automobilului cu doua usi sa aiba un aspect foarte lung, aspect accentuat de nisa dinamica din centru. Utilizarea materialelor usoare pentru acoperis permite coborârea centrului de greutate al masinii, ceea ce sporeste agilitatea. Echiparea standard BMW Individual High-gloss Shadow Line atrage atentia la echilibrul optimizat al masei, culoarea închisa acoperind muchiile geamurilor laterale (sau talia în cazul modelului BMW M6 Cabriolet), precum si baza si sectiunea inferioara a capacelor oglinzilor retrovizoare M, optimizate aerodinamic.Clientii pot opta dintr-o gama care cuprinde o culoare nemetalizata si opt nuante metalizate (inclusiv patru culori exclusive M). Soft topul noului BMW M6 Cabriolet este disponibil într-una dintre culorile negru si bej sau, optional, în Anthracite Silver.Motorul: V8 de turatii înalte cu tehnologie M TwinPower Turbo.Puterea necesara pentru performantele M este oferita de motorul V8 de înalta turatie cu tehnologie M TwinPower Turbo, dispus longitudinal în partea frontala a automobilului. Puterea acestuia este transferata catre puntea spate prin intermediul transmisiei M cu sapte trepte, cu dublu ambreiaj si Drivelogic. Acest ansamblu combina particularitatile de constructie derivate direct din motorsport cu inovatii dezvoltate în cadrul strategiei Efficient Dynamics. Pachetul de tehnologii cuprinde doua turbocompresoare care functioneaza dupa principiul twin-scroll, injectie directa pe benzina High Precision, gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC si control variabil continuu al axului cu came Double-Vanos. De asemenea, motorul este asistat de un sistem de racire foarte puternic si de furnizare optimizata a uleiului pentru carterul umed care asigura functionarea optima si la un nivel ridicat al fortelor laterale, de exemplu în timpul condusului sportiv pe circuit.Inconfundabile, performantele specifice M ale motorului de 4,4 litri sunt definite de reactia fulgeratoare si de furnizarea liniara a puterii pâna la nivelul superior al turatiei. Vârful curbei de cuplu, 680 Nm, este obtinut pe un interval al turatiilor cuprins între 1.500 si 5.750 rpm. Motorul V8 atinge un maxim al puterii de 412 kW/560 CP între 6.000 si 7.000 rpm, iar turatia maxima este de 7.200 rpm. Toate acestea înseamna ca intervalul de turatii disponibil la noile modele pentru a genera performantele maxime este aproape triplu fata de cel al motoarelor de la predecesori.Furnizarea instantanee si pe o plaja mare a cuplului sta la baza realizarii unei acceleratii remarcabile. Noul BMW M6 Coupé sprinteaza de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, în timp ce noul BMW M6 Cabriolet mai are nevoie de 0,1 secunde pentru aceeasi operatie. Viteza maxima a ambelor modele este limitata electronic la 250 km/h. Prin alegerea pachetului optional M Driver Package (care include si un training BMW Driving Experince), aceasta bariera poate ajunge la 305 km/h.Comparativ cu versiunile precedente, eficienta îmbunatatita semnificativ reflecta evolutiile pe care tehnologia M TwinPower Turbo le-a adus în dezvoltarea motorului. Alaturi de acesta, tehnologii Efficient Dynamics precum functia Auto Start-Stop si regenerarea energiei la frânare – contribuie la reducerea consumului si a emisiilor cu aproximativ 30 de procente. În ciclul de testare EU, noul BMW M6 Coupé atinge un consum mediu de combustibil de 9,9 litri per 100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de 232 grame per kilometru. Valorile corespunzatoare ale noului BMW M6 Cabriolet sunt 10,3 l/100 km si 239 g/km.Valorificarea puterii mari pentru un efect dinamic: transmisia M cu sapte trepte cu Drivelogic si dublu ambreiaj.Reglata perfect pentru caracteristicile de performanta ale motorului V8, transmisia M cu sapte trepte cu Drivelogic si dublu ambreiaj, transforma eficient cuplul impresionant al propulsorului într-o acceleratie rapida. Aceasta capacitate este sustinuta de principiul de design DCT, care combina eficient doua cutii de viteze într-o singura carcasa, fara penalizari de dimensiuni sau masa comparativ cu transmisia manuala. În interiorul transmisiei, cuplul este transferat prin intermediul a doua ambreiaje activate alternativ. Acestea elimina orice întrerupere a fluxului de putere atunci când conducatorul accelereaza, chiar si în momentul schimbarii vitezelor.M DCT Drivelogic ofera conducatorului trei programe diferite de schimbare a vitezelor – atât în modul automat (D), cât si în cel sport (S). Aceste programe afecteaza caracteristicile de schimbare ale transmisiei în ceea ce priveste eficienta, confortul de schimbare si sportivitatea si pot fi activate prin utilizarea unui comutator dispus în spatele schimbatorului de pe consola centrala. Pe lânga acestea, electronica furnizeaza functiile Launch Control, pentru o accelerare imbatabila la pornirea de pe loc, Low Speed Assistance, pentru operare la viteze reduse, si Auto Start-Stop, pentru o eficienta sporita.Selectorul M special este utilizat pentru alegerea modurilor D si S si pentru marsarier. În modul S, conducatorul poate schimba vitezele manual. Noile BMW M6 Coupé si Cabriolet sunt echipate standard si cu noua dezvoltare a volanului M îmbracat în piele, completat de butoanele multifunctionale si clapetele pentru schimbarea treptelor de viteza. În traditia M, conducatorul foloseste clapeta dreapta pentru selectarea unei trepte superioare si cea stânga pentru retrogradarea vitezelor. Volanul specific modelului se evidentiata prin diametrul mai mic si prin designul care se aseamana cu cel al jantelor M din aliaj usor cu constructie dubla a spitelor.Diferentialul M activ furnizeaza tractiune remarcabila în situatii de condus dinamic.Noile BMW M6 Coupé si Cabriolet impresioneaza si prin tractiunea optima pe care o ofera pe drumuri dificile, în conditii meteo adverse si la accelerarea dinamica în momentul iesirii din viraje. Pentru a face fata acestei situatii, automobilele beneficiaza de un diferential spate inovator, cu blocare variabila. Diferentialul M activ permite ca puterea motorului sa fie repartizata rapid si cu precizie între roata stânga si cea dreapta a puntii spate, în functie de necesitatile impuse de situatie în orice moment.Gestionat electronic, diferentialul multidisc cu patinare limitata contribuie la reducerea diferentei între viteza de rotatie a rotilor spate, lucru necesar pentru o tractiune optima. Unitatea de control a diferentialului M activ este conectata la sistemul de control al stabilitatii DSC, ceea ce permite ca fiecare situatie de condus sa fie analizata cu precizie si pierderea tractiunii pe una dintre roti sa fie detectata din faza incipienta. Efectul de blocare generat ca reactie poate fi variat între 0 si 100%, ceea ce permite ca patinarea rotii sa fie evitata pe suprafete alunecoase, în situatii unde rotile puntii spate au coeficienti diferiti de frecare, în virajele strânse si la schimbarea brusca a directiei. Optimizarea tractiunii prin aceasta metoda ofera si o stabilitate excelenta în conditii dificile si permite accelerari deosebit de dinamice la iesirea din viraje.Tehnologie a sasiului tipica M, control dinamic al suspensiei, M Servotronic, DSC cu mod M Dynamic.Sasiul noilor BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet a fost dezvoltat pentru specificatiile M si combina atributele remarcabile de performanta cu particularitatile de sporire a confortului pentru utilizarea cotidiana. Ca si puntea spate integrala, ale carei subcadre sunt fixate rigid de caroserie, axul fata cu dublu brat are o cinematica specifica si componente nou dezvoltate realizare din aluminiu forjat. Punctele de prindere a sasiului, care utilizeaza panouri largi în fata axului frontal si a celui spate,  contribuie la reducerea semnificativa a ruliului creat de denivelarile suprafetei de rulare. Atât constructia sasiului, cât si reglajul special al fiecarui model sunt definite de experienta vasta obtinuta pe circuite si au fost optimizate în decursul testelor extinse ce au avut loc pe varianta Nordschleife a Nürburgring.Echipamentele standard ale celor doua modele includ si amortizoare controlate electronic. Sistemul specific M – Dynamic Damper Control (control dinamic al suspensiei) – regleaza electrohidraulic forta de amortizare pentru a furniza reactia necesara la situatia de condus si pentru a îndeplini cerintele conducatorului. Cele trei setari disponibile permit conducatorului sa ajusteze caracteristicile suspensiei în functie de necesitati si preferinte.Directia hidraulica cu pinion si cremaliera asigura o precizie inegalabila si un grad ridicat al confortului. Acest sistem are un raport variabil, care sporeste stabilitatea în linie dreapta si reduce numarul de miscari ale volanului necesare la parcare sau la iesirea de pe un drum. Aflata si ea în dotarea standard, functia Servotronic – asistarea puterii de virare în functie de viteza – este reglata special pentru specificatia M si permite conducatorilor sa aleaga configuratia dorita cu ajutorul a trei optiuni de setare.Pe lânga faptul ca aplica impulsuri de frânare si reduce puterea motorului pentru a stabiliza automobilul, sistemul de control al stabilitatii DSC aflat în dotarea celor doua modele sport superperformante utilizeaza si sistemul contra blocarii rotilor la frânare (ABS), controlul frânarii în viraje (Cornering Brake Control / CBC), controlul frânarii dinamice (Dynamic Brake Control / DBC), asistarea frânarii, functia de uscare a frânelor (Brake Drying) si Start-Off Assistant (pentru plecarea din rampa). Modul dinamic M (MDM), ridica pragul de interventie al DSC, pentru a face mai usoara deplasarea în zonele cu aderenta foarte redusa (nisip sau zapada) si ofera posibilitatea abordarii virajelor într-un stil mai sportiv.Frânele M din ceramica si carbon.Cea mai noua versiune a sistemului de frânare din materiale compozite ofera noilor BMW M6 Coupé si Cabriolet o putere de frânare deosebita. Particularitatea deosebita este masa extrem de redusa, raspunsul excelent si performantele constante chiar si sub sarcini ridicate. Diametrul discurilor ventilate si perforate este de 400 milimetri la rotile fata si de 396 milimetri la cele spate. Frânele, cu etrier fix, cu sase pistoane, pentru puntea fata, sunt vopsite în albastru închis metalizat si sunt marcate cu emblema M.Disponibile în premiera la noile BMW M6 Coupé si Cabriolet (în combinatie cu jantele M din aliaj usor, de 20 de toli), frânele M, din ceramica si carbon ofera un nivel suplimentar de performanta. Diametrul discurilor de frâna masoara 410 milimetri la puntea fata, respectiv 396 milimetri la puntea spate. Realizate dintr-un nou tip de material compozit – ceramica si fibra de carbon -, discurile beneficiaza de o rezistenta si mai mare la caldura si combina aceasta calitate cu o reducere semnificativa a maselor de rotatie. Frânele M, din ceramica si carbon, sunt mai usoare cu 19,4 kg fata de versiunile din echiparea standard, desi acest material inovator are o rezistenta exceptionala la uzura, iar durata de viata a discurilor este de multe ori mai lunga decât a variantelor conventionale. Sistemul optional M, din ceramica si carbon, are etrier fix cu sase pistoane la rotile fata si etrier mobil cu un singur piston la puntea spate. Etrierele pot fi identificate prin finisarea speciala într-o nuanta aurie.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *