Noua berlina C5 a obtinut 5 stele la testele Euro NCAP
Noul C5 in versiunea berlina a obtinut 5 stele in cadrul testelor Euro NCAP in ceea ce priveste protectia adultilor. Citroën a facut de altfel din siguranta una dintre prioritatile sale in momentul conceperii noului model, fie ca vorbim despre versiunea berlina sau despre Tourer. Noul C5 dispune astfel de o arhitectura securizata asociata unei game de echipamente foarte performante. La bordul noului C5 se calatoreste intr-o siguranta fara echivoc. Comportament rutier sigur si sistem de franare performant In primul rand, noul C5 dispune de o siguranta activa de inalt nivel: • Suspensia masinii a fost setata pentru a oferi compromisul ideal intre amortizarea eficienta a denivelarilor de drum si o manevrabilitate precisa, spre beneficiul confortului si sigurantei pasagerilor. Noul C5 beneficiaza astfel de trenurile sofisticate de rulare de pe C6 care ii asigura o tinuta de drum excelenta. Imbunatatirile aduse rigiditatii sasiului noului C5 optimizeaza eficienta acestor trenuri si garanteaza stabilitatea distributiei eforturilor verticale pe cele 4 roti: rezultatul este astfel un excelent comportament rutier si o tinuta de drum deosebit de sigura. • Anvelopele Michelin constituie garantia fiabilitatii, mai ales ca acestea pot fi asociate unui sistem de detectare a nivelului scazut al presiunii aerului in pneuri, cauza potentiala a unei pane. • Noul C5 beneficiaza de o franare de inalt nivel. C5 este echipat cu discuri fata ventilate cu diametrul cuprins intre 304 si 330 mm, si discuri spate de 290 mm. Sistemele dedicate contolului franarii (repartitor electronic al franarii, asistenta la franarea de urgenta), precum si asistentei si mentinerii traiectoriei (ABS, ESP) sunt prezente in echiparea de serie. Acestea garanteaza controlul optim al vehiculului in situatii delicate. • Noul C5 mai propune si alte numeroase sisteme de asistenta la condus care favorizeaza controlul vehiculului cum ar fi sistemul cruise-control, sistemul de detectare a presiunii insuficiente a aerului in anvelope, proiectoarele directionale cu xenon bifunctionale sau sistemul de alertare in momentul depasirii involuntare a liniei de separare a benzilor, unul dintre primele dispozitive din lume care ofera o solutie in cazul scaderii vigilentei soferului, detectand orice modificare nesemnalata a traiectoriei, incepand de la viteze de peste 80 km/h. Siguranta pasiva de inalt nivel Structura noului C5 a fost special intarita. Aceasta se compune, in partea din fata, din punti cu deformare programata pe care sunt montate absorbanti de soc si o punte de aluminiu. O bara joasa se prelungeste sub podea si una inalta pe deasupra trecerii dintre roti pentru a-i imbunatati comportamentul in cazul unui soc frontal. In partea centrala, baza si partea superioara a calandrelor din tabla UHLE (Ultra Haute Limite Elastique) au fost special concepute pentru a rigidiza hablitaclul si pentru a garanta o celula de supravietuire in caz de impact. Situata pe centrul vehiculului, arcul de siguranta joaca un rol important in cazul unui soc lateral. Portierele fata fac parte din dispozitiv si integreaza bare de ranforsare pentru a contribui la rigiditatea ansamblului. Pentru a oferi o siguranta pasiva optima, noul C5 dispune de o gama completa de echipamente pentru protectia pasagerilor : • Noul C5 este prevazut cu 7 airbag-uri in echiparea de serie. Soferul si pasagerul din fata sunt protejati de airbag-urile frontale si de cele laterale. Soferul beneficiaza de un airbag frontal adaptat formei sale, datorita centrului fix al volanului, si, in plus, de un airbag pentru genunchi care ofera un plus de protectie in zonele tibiei si a genunchilor, reducand impactul acestora cu coloana de directie. Coloana de directie, la randul sau, este retractabila 65 mm. 2 airbaguri cortina asigura protectia pasagerilor in zona capului. Aceste 7 airbaguri pot fi completate cu 2 laterale suplimentare, in spate. • Toate locurile sunt prevazute cu centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte. Centurile fata sunt ajustabile pe inaltime, sunt pretensionate pirotehnic si sunt prevazute cu un sistem de limitare a efortului. • Cele 5 locuri sunt prevazute cu senzor de verificare a cuplarii centurilor. Acest sistem detecteaza si-l avertizeaza pe sofer, vizual si sonor, asupra necuplarii lor de catre unul dintre pasageri. Este un mijloc de supraveghere foarte eficient, mai ales in cazul copiilor.