Noua eticheta UE pentru anvelope poate face mai sigure drumurile din Europa

img
Home / Stiri si noutati auto / Noua eticheta UE pentru anvelope poate face mai sigure drumurile din Europa

Noua eticheta UE pentru anvelope poate face mai sigure drumurile din EuropaSean Haight, un ‘manechin uman pentru crash test’ de la Collision Safety Institute si-a exprimat recent convingerea ca noua eticheta pentru anvelope ce va fi introdusa în Uniunea Europeana de la 1 noiembrie anul curent va ajuta la reducerea severitatii accidentelor si la salvarea de vieti omenesti.Într-un schimb de experienta cu Goodyear Dunlop, Haight a afirmat ca cresterea continua a nivelului de informare si constientizare în rândul consumatorilor cu privire la gradele si criteriile de performanta ale unei anvelope, cum ar fi performanta la frânare, ar putea juca un rol major în a face mai sigure drumurile din Europa. Pe baza experientei sale în calitate de inginer expert auto si de profesionist în teste de impact la Collision Safety Institute din San Diego, USA, el a explicat cum se comporta diferite anvelope în timpul unui accident.Haight a spus: “Uneori coliziunile sunt de neevitat, dar când ele se întâmpla, sa ai viteza cea mai mica la impact este un factor esential pentru minimizarea pagubelor produse atât asupra vehiculului cât si în interiorul acestuia. De exemplu, când o masina este echipata cu anvelope care au un rating mare al aderentei pe carosabil umed, ea va frâna mai eficient, ceea ce va duce la distante de oprire mai scurte, evitând pe cât se poate coliziunile sau diminuând considerabil viteza de impact în cazul unei coliziuni.”“Un vehicul care experimenteaza o schimbare a vitezei de 32 km/h (20 MPH) în timpul unei coliziuni poate avea 10% sanse de fatalitate si 30% sanse de ranire grava. Când schimbarea vitezei este de 42 km/h (30 MPH) probabilitatea unei fatalitati creste la 35% iar cele de ranire grava la 70% ,” a spus Haight.Sean Haight este fiul lui Rusty Haight, cel care detine recordul mondial Guinness pentru Omul Cu Cele Mai Multe Teste de Impact, si este un experimentat crash tester în cadrul Collision Safety Institute.Haight a adaugat: “Furnizarea de informatii catre consumatori le da acestora posibilitatea de a face alegerea corecta a anvelopelor, ceea ce poate fi un alt pas important catre îmbunatatirea sigurantei rutiere. Diferenta în ceea ce priveste distantele de oprire dintre o anvelopa cu rating mare si o anvelopa cu un rating scazut poate fi una foarte mare. Aceasta îmbunatateste sansele ca o coliziune sa fie evitata, dar, cel mai important, va influenta puterea impactului unei coliziuni în cazul în care aceasta nu mai poate fi evitata.”“Prin urmare este clar ca ratingul pentru aderenta pe carosabil umed a unei anvelope poate juca un rol cheie în informarea consumatorilor ca anvelopa pe care intentioneaza sa o cumpere le ofera o mai mare siguranta lor si familiilor lor,” a explicat Haight.Cel mai târziu în luna noiembrie 2012, consumatorii vor vedea pe anvelopele de pasageri si pe cele de camionete si camioane usoare din magazinele specializate din întreaga Europa o eticheta standardizata. Începând cu acea data, anvelopele pentru masini de pasageri, masini utilitare si camioane produse începând cu luna iulie 2012 trebuie sa fie puse în vânzare împreuna cu informatii privind trei atribute cheie ale performantei lor: rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Acestea sunt doar trei din cele 50 de criterii  testate în timpul dezvoltarii de catre Goodyear Dunlop a unei noi anvelope, cum ar fi nivelul rezistentei la acvaplanare, manevrabilitatea în conditii de carosabil umed si uscat si distantele de frânare pe carosabil uscat.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *