Noul Actros pentru transportul de lunga distanta este gata de drum

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul Actros pentru transportul de lunga distanta este gata de drum

Noul Actros pentru transportul de lunga distanta este gata de drum•    Investitii mari în cel mai ecologic camion din lume•    Confort, manevrabilitate si economie sporite•    Primul camion dezvoltat în conformitate cu normele Euro VI•    Dezavantajele sistemului sofisticat de evacuare au fost mai mult decât compensate•    Consumul de motorina a fost redus cu sapte procenteBruxelles/Stuttgart – Producatorii europeni de autovehicule comerciale sunt pregatiti de introducerea standardului Euro VI cu privire la emisii, facând investitii uriase în dezvoltarea tehnologiilor compatibile. Euro VI urmeaza sa devina obligatoriu la cel târziu în prima parte a anului 2014. Cei mai importanti sapte producatori europeni de autovehicule comerciale discuta asupra investirii a 8 miliarde de euro în dezvoltarea motoarelor. Noua reglementare cu privire la emisiile de gaze marcheaza cea mai recenta etapa dintr-un proces de sase faze care a fost lansat la începutul anilor 1990 si care a rezultat în cantitati aproape insesizabile de emisii poluante ale camioanelor. Totusi, dezavantajul în acest caz este faptul ca tehnologia necesara pentru a atinge aceste niveluri conduce în mod natural la un consum ridicat de combustibil si la o greutate proprie aditionala, îngreunând atingerea valorilor dorite pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Daimler a facut un pas înainte dezvoltând complet noile concepte de design pentru camioane, care compenseaza sau chiar reduc dezavantajele create de sistemele sofisticare de tratare a gazelor de esapament.Noul Mercedes Benz Actros, care a fost prezentat recent în Bruxelles, anticipeaza directia noului program de dezvoltare destinat camioanelor.„Camioanele au devenit si continua sa devina din ce în ce mai economice, eficiente, sigure si silentioase”, afirma Andreas Renschler, Membru al Daimler AG Board of Management responsabil cu Daimler Trucks si Daimler Buses. „Legislatia Euro VI ce urmeaza sa intre curând în vigoare în Europa ne determina sa cream concepte de autovehicule cu totul noi. Noul Mercedes-Benz Actros raspunde normelor Euro VI exigent, reducând în acelasi timp consumul de combustibil la un nivel la care consumatorii simt diferenta si în bugete. Clientii nostri trebuie sa stie ca investitia în protectia mediului prin achizitionarea unui autovehicul Euro VI va avea efecte benefice imediate. Guvernele au, de asemenea, obligatia de a oferi îndemnuri spre accelerarea procesului de monodernizare a flotei de camioane.” Noul Mercedes-Benz ActrosCu o investitie totala de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea completa a autovehiculului, noul Mercedes-Benz Actros este primul camion care va intra în circulatie cu un design în conformitate cu noile cerinte Euro VI. În plus, peste 1 miliard de euro a fost investit în unitatile de productie si echipamente pentru model. Noul camion destinat transportui pe distante mari va fi disponibil pentru comenzi începând din 1 iulie 2011. Asteptarile sunt mari, dupa cum principalul concurent este actualul Actros MP3, fiind cel mai bine vândut camion din Europa – peste 700.000 de unitati.Economia, manevrabilitatea superioara si confortul au fost prioritatile în dezvoltarea noului camion. Autovehiculul are o noua gama de cabine, noi motoare, un nou sasiu si un design atractiv cu unitati de iluminare deosebite. Design-ul îi confera camionului un aspect puternic si dinamic, evidentiind si caracterul aerodinamic nemaiîntâlnit desavârsit în urma celor 2.600 de ore pe care modelul le-a petrecut în tunelul aerodinamic. Dimensiunile externe ale cabinelor asigura generozitatea spatiului interior în care soferii pot lucra, locui si se pot destinde. Economie: reducerea consumului de combustibil cu trei pâna la sapte procenteÎn functie de clasificarea gazului de esapament, nou Actros se remarca printr-o reducere a consumului de motorina cu trei pâna la patru procente (Euro VI) sau sase pâna la sapte procente (Euro V) fata de actualul Actros MP3. Aceste valori vor face ca noul Actros Euro VI sa fie cel mai eficient în transportul European,camionul care converteste cel mai eficient energia produsa de motorina în performanta. Pentru a atinge acest obiectiv ambitios, Daimler foloseste noua generatie de sisteme de propulsie din Mannheim. Tehnologia ultramoderna a sistemului de propulsie, care include sistemul unic de injectie X-Pulse, precum si recircularea gazului de esapament, tratarea gazului de esapament cu tehnologia BlueTec diesel si un filtru închis de particule, a fost testata de clientii Damiler Trucks din Statele Unite si Japonia pe mai mult de 70.000 de autovehicule. Fiabilitatea si consumul de combustibil extrem de eficient au contribuit major la obtinerea unor cresteri ale cotei de piata pentru brandurile Daimler din aceste tari.„Desi piata europeana de camioane înca nu a recâstigat statutul precedent crizei, ne asteptam ca vânzarile de camioane de peste sase tone  (masa maxima autorizata) sa creasca cu cel putin 25 de procente în acest an, iar ascensiunea ratelor de crestere este de asemenea posibila”, a declarat Hubertus Troska, Seful Mercedes-Benz Trucks. „Clientii nostri primesc un imbold, ca dealtfel si noi în calitate de producatori de camioane. De aceea planuim sa crestem vânzarile globale de camioane Mercedes-Benz îm 2011 cu aproximativ 20 de procente fata de nivelul de 135.000 de unitati în 2010 – iar noul Actros reprezinta bazele atingerii acestui obiectiv.”Fiabilitate sporita datorita performantei îmbunatatite cu 20 de procente a motoarelor (1,2 milioane de kilometri), intervalele de întretinere extinse pâna la 150.000 de kilometri si reducerea costurilor cu pâna la sase procente pentru contractul de servicii complete sunt aspectele care sprijina demersurile de întâmpinare a cererilor operatorilor de autovehicule pentru un grad mai mare de economie. Drept rezultat, costurile aditionale de achizitie a versiunilor Euro V pot fi recuperate pe durata a doi ani. Un rezultat similar poate fi atins cu versiunea Euro VI daca sunt oferite stimulentele potrivite.Manevrarea: sigura si superioaraManevrarea sigura si superioara este asigurata la noul Actros de un sasiu mai larg si mai rigid, creat special pentru autovehicule rutiere si un nou sistem de directie. Mercedes-Benz scrie un nou capitol în domeniul sistemelor de siguranta prin introducerea sistemului unic Proximity Control Assist cu functie stop-and-go care controleaza acum automat acceleratia si frânarea în blocajele din trafic – facilitând conducerea în orase sau în traficul de tip stop-and-go de pe autostrazi.Confort: apartament de trei camere pentru sofer Interiorul noului Actros are tot ce îi trebuie pentru a facilita ziua de munca a conducatorului si încorporeaza rezultatele celor mai recente studii. Aceste studii au demonstrat ca soferii relaxati se afla în siguranta si folosesc si cu doi litri mai putin combustibil decât alti soferi. O statie de lucru ergonomica si confortul deosebit pâna la cele mai bune conditii de somn au un rol important. De aceea consola de control este construita în zona soferului într-un design foarte comod. Printre optiunile de echipament oferite se numara varianta SoloStar Concept cu un colt rotunjit pentru relaxare în partea pasagerului si scaunul soferului cu functie de masaj si un nivel de ajustare optima a pozitiei patului. Paturile pot avea dimensiuni de 2.200 x 750 de mm si sunt prevazute cu o saltea din spuma rece care ofera un confortul unui pat de înalta calitate de acasa.„Noul Mercedes-Benz Actros ne-a oferit posibilitatea de a face un salt evident în dezvoltarea camioanelor”, a declarat Troska. „Scopul nostru continuu este de a le oferi clientilor nostri manevrare cât mai buna, siguranta si confort într-un camion care se remarca si prin consum de combustibil, emisii si costuri reduse. Iar noi am facut acest lucru.”O noua gama de produse create special dupa cererile clientilorClientii pot comanda noul camion Mercedes-Benz destinat transporturilor pe distante mari începând din 1 iulie 2011; lansarea productiei este programata pentru finalul lui septembrie. Noul program de camioane consta în tractoare cu semiremorca si camioane cu platforma în patru clase de putere variind de la 310 kW (421 CP) la 375 kW (510 CP) si cuplu de la 2,100 la 2,500 Nm. Noul sistem de propulsive are fie tehnologie Euro VI, fie Euro V. Exista sapte variante de cabina cu latimi variind de la 2,3 la 2,5 metri; cinci dintre acestea au podele plate. Pâna la 11 ampatamente diferite sunt disponibile – de exemplu, cabina cu sasiu cu doua osii. Aceasta este doar o mica selectie din numarul mare de versiuni ce vor fi disponibile pentru a raspunde cât mai bine cerintelor fiecarui client.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *