Noul BMW Seria 1 – formula compacta pentru placerea unica de a conduce

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul BMW Seria 1 – formula compacta pentru placerea unica de a conduce

Noul BMW Seria 1 – formula compacta pentru placerea unica de a conduceBMW Seria 1, model compact din segmentul premium, a fost deja de la prima generatie sinonim cu placerea de a conduce. Acum, noul model ofera motoare si tehnologie a suspensiei de ultima ora, îmbunatatiri suplimentare ale eficientei, spatiu marit semnificativ si o gama inovatoare de dotari si echipamente. Noul Seria 1 ramâne singurul automobil cu tractiune spate din segment si pastreaza punctele forte ale predecesorului, cel care s-a vândut în peste un milion de exemplare pe întreg mapamondul.Noul model debuteaza în showroom-urile din România din 17 septembrie. Pretul de început este de de 20.700 Euro fara TVA pentru versiunea 116i (motor de 1,6 litri benzina 100 kW/ 136 CP).Modelul BMW entry-level a ajuns la un nou nivel de rafinament, oferind un echilibru si mai bun între sportivitate si confortul condusului, o functionalitate îmbunatatita si numeroase sisteme de asistare a conducatorului care anterior erau disponibile numai la segmentele superioare.Aceste caracterstici sunt întarite si de o crestere în dimensiuni. Caroseria noului BMW Seria 1 este mai lunga cu 85 milimetri decât cea a predecesorului – ajunge la 4.324 milimetri -, în timp ce ampatamentul a fost extins cu 30 milimetri, la 2.690 milimetri. Aspectul masinii este unul mai puternic si datorita latimii totale care a fost marita cu 17 milimetri, la 1.765 milimetri, în timp ce înaltimea ramâne neschimbata, 1.421 milimetri. Locurile din spate beneficiaza de un plus de 21 milimetri la nivelul picioarelor, iar volumul portbagajului a fost extins cu 30 litri, la 360 litri.Imaginea tânara si proaspata a modelului a fost revizuita stilistic prin utilizarea celui mai recent limbaj de design BMW. De asemenea, deschizând noi directii pentru marca, BMW Seria 1 este disponibil cu BMW Sport Line si BMW Urban Line, pachete ce furnizeaza ocazii exclusive de personalizare. Acest program va fi disponibil în viitor si pe urmatoarele modele ale marcii.Toate motoarele noului BMW Seria 1 sunt versiuni cu patru cilindri care utilizeaza tehnologia BMW TwinPower Turbo. Propulsoarele pe benzina sunt parte a noii generatii, care combina un sentiment sportiv cu un consum de combustibil si emisii extrem de reduse. Puterea este cu 10 kW/13,41 CP sau 20 kW/26,82 CP mai mare decât a modelelor predecesoare, în conditiile în care consumul de combustibil a fost redus cu pâna la 10 procente. Si în cazul versiunilor diesel se mareste avantajul pe care BMW Seria 1 îl are în fata concurentei din segmentul compact.Ca si predecesorul sau, noul BMW Seria 1 încorporeaza, în echiparea standard, un pachet extrem de vast de tehnologii BMW EfficientDynamics. Acesta include functia Automatic Start-Stop, disponibila atât cu transmisie manuala, cât si automata (inclusiv cutia de viteze cu opt trepte, aflata printre optiuni) si modul ECO PRO, care se activeaza pin utilizarea comutatorului „driving experience”, ambele aflate în echiparea standard. Exista si intentia de a extinde gama cu modelul BMW 116d EfficientDynamics Edition, care va atinge un consum de combustibil de 3,8 litri per 100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de numai 99 grame per kilometru în ciclul de testare EU (date provizorii).Design inovator, incitant si elegant.Spiritul inovator, eleganta si agilitatea noului BMW Seria 1 sunt reflectate prin caroseria compacta. Proportiile generale urmeaza un tipar BMW usor de recunoscut, cu capota motorului alungita, ampatament lung si habitaclu împins cât mai în spate. Partea frontala a masinii este dominata de grila dubla a radiatorului, de dimensiuni generoase, în designul specific BMW, de farurile cu un nou design si de priza de aer cu trei sectiuni. Farurile duble rotunde au un element de accentuare în partea superioara, în timp ce, în premiera la un model BMW, luminile semnalizatoarelor de directie sunt încastrate în oglinzile retrovizoare exterioare.Linia acoperisului usor înclinata spre spate, luneta sportiva, precum si geamurile laterale plate ofera automobilului o imagine asemanatoare cu cea a versiunilor coupé atunci când acesta este privit din lateral. Curba Hofmeister – curba usoara spre înainte de la capatul geamurilor laterale spate – se extinde în montantul C, ceea ce face ca deschiderea usilor sa fie mai larga si sa faciliteze accesul spre si dinspre locurile spate.Pasajele largi ale rotilor consolideaza impresia vasta de putere creata de spatele noului BMW Seria 1, în timp ce ansamblul de stopuri este si el bine definit. Fiecare unitate are un contur ridicat, iar luminile diferite din interior sunt structurate pe orizontala.Ambianta premium si utilizare excelenta a spatiului interior.În interior, combinatia dintre particularitatile de design specifice BMW si detaliile inovatoare creeaza o ambianta noua, fresh, cu un accent asupra spatiului si placerii condusului. Când este echipat cu sistemul de navigatie optional si cu sistemul radio BMW Professional, noul BMW Seria 1 este dotat si cu sistemul BMW iDrive. Acesta cuprinde un controler dispus pe consola centrala si un monitor cu design flatscreen.Noul BMW Seria 1 ofera, de asemenea, mai mult spatiu de depozitare, datorita buzunarelor largi din usi, celor doua suporturi pentru pahare aflate în consola centrala, un torpedo generos si un spatiu de depozitare aflat sub cotiera. Volumul de 360 de litri al portbagajului se poate extinde la un maximum de 1.200 litri prin rabatarea scaunelor spate în raport 60:40, oferindu-se astfel o suprafata plana care se extinde pâna la locurile din fata. Sistemul optional de încarcare are scaune spate rabatabile în raport 40:20:40.Premiera pentru BMW Sport Line si BMW Urban Line.Noul BMW Seria 1 este primul automobil care ofera noile BMW Lines, deschizând un univers complet nou în ceea ce priveste posibilitatea de personalizare. O gama exclusiva de optiuni de echipamente, variante coloristice si materiale pentru interior, dar si echipamente pentru exterior pun în valoare noul BMW Seria 1. Toate componentele BMW Lines se potrivesc pâna la cele mai mici detalii si creeaza un impact vizual impresionant. Alte particularitati de personalizare includ varietatea de tapiterii pentru scaune, echipamente si materiale pentru insertiile din interior, dar si jante din aliaj usor.Noul BMW Seria 1 este disponibil si cu numeroase optiuni de design si materiale, alaturi de cele incluse în noile BMW Lines. În prezent sunt disponibile trei culori mate si opt metalizate pentru exterior.Noua generatie de motoare pe benzina: furnizare dinamica a puterii si eficienta remarcabila  cu BMW TwinPower Turbo.Motoarele de 1,6 litri pe benzina, care debuteaza în echiparea modelelor BMW 116i si BMW 118i, utilizeaza tehnologia BMW TwinPower Turbo. Aceasta înglobeaza un turbocompresor twin-scroll, High Precision Injection, VALVETRONIC si Double-VANOS. Sistemul de compresie utilizeaza principiul twin-scroll, care separa galeriile atât în evacuare, cât si în turbina, fiecare servind câte o pereche de cilindri. Puterea este sporita si prin controlul variabil al supapelor de admisie a aerului VALVETRONIC si de controlul variabil al axului cu came Double-VANOS pe partea sincronizarii admisiei si a evacuarii. De asemenea, noile motoare pe benzina sunt remarcabil de eficiente si multumita sistemului High Precision Injection.Motorul cu patru cilindri de la noul BMW 118i, care are carterul integral din aluminiu, atinge o putere maxima de 125 kW/170 Cp la 4.800 rpm, în timp ce cuplul maxim de 250 Nm este disponibil pe un interval cuprins între 1500 si 1500 rpm. Propulsorul reactioneaza exceptional, oferind o acceleratie de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde si o viteza maxima de 225 km/h. Eficienta îmbunatatita este reflectata de consumul mediu mixt de 5,8-5,9 litri per 100 kilometri si de emisiile CO2 de 134-137 grame per kilometru (date din ciclul de testare EU, variatii datorita pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).Motorul cu patru cilindri al noului BMW 116i furnizeaza o dinamica îmbunatatita semnificativ comparativ cu modelul predecesor. Puterea maxima atinsa este de 100 kW/136 CP la 4.400 rpm, iar cuplul maxim – 220 Nm – se obtine între 1.350 si 4.300 rpm. Masina are nevoie de 8,5 secunde pentru a realiza sprintul de la 0 la 100 km/h, iar viteza maxima este de 210 km/h. Noul BMW 116i se remarca cu un consum mediu mixt de 5,5-5,7 litri per 100 kilometri si cu un nivel al emisiilor CO2 de 129-132 grame per kilometru (date din ciclul de testare EU, variatii datorita pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).Motor turbodiesel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si eficienta si mai ridicata.Motoarele diesel de 2,0 litri cu tehnologie TwinPower Turbo din echiparea noului BMW Seria 1 sunt acum si mai prompte în reactii, dar si mai economice, acestea datorita unor inovatii care reduc frecarile din interiorul motorului, turbocompresoare optimizate termodinamic cu geometrie variabila a turbinei si cea mai noua generatie a injectiei directe common-rail cu injectoare cu supape magnetice. Noul BMW 120d marcheaza o evolutie semnificativa: puterea maxima a fost marita cu 5 kW fata de modelul anterior – acum atinge 135 kW/184 CP la 4.000 rpm -, iar cuplul a crescut cu 30 Nm, la un maxim de 380 Nm pe un interval cuprins între 1.750 si 2.750 rpm. Sprintul pâna la 100 km/h se realizeaza în 7,2 secunde, iar viteza maxima este de 228 km/h. Consumul mediu mixt a fost redus si se situeaza între 4,5 si 4,6 litri per 100 kilometri, în timp ce nivelul emisiilor CO2 atinge 119-122 grame per kilometru (date din ciclul de testare EU, variatii datorita pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).Motorul diesel cu patru cilindri de la noul BMW 118d are o putere maxima de 105 kW/143 CP la 4.000 rpm si un cuplu maxim de 320 Nm disponibil între 1.750 si 2.500 rpm. Accelereaza de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde, iar viteza maxima atinsa este de 212 km/h. Consumul mediu mixt este de 4,4-4,5 litri per 100 kilometri, cu un nivel al emisiilor CO2 de 115-118 grame per kilometru (date din ciclul de testare EU, variatii datorita pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).Noua versiune entry-level BMW 116d atinge o putere maxima de 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, în timp ce vârful curbei de cuplu – 260 Nm – este disponibil pe un interval al turatiilor cuprins între 1.750 si 2.500 rpm. Acceleratia de la 0 la 100 km/h necesita 10,3 secunde, pe când viteza maxima este de 200 km/h. Consumul mediu mixt est unul remarcabil – între 4,3 si 4,5 litri per 100 kilometri -, cu un nivel al emisiilor CO2 la fel de impresionant – 114-117 grame per kilometru (date din ciclul de testare EU, variatii datorita pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).Lider în eficienta.La scurt timp de la lansare, gama va fi extinsa cu BMW 116d EfficientDynamics Edition. Si aceasta versiune va fi propulsata de un motor diesel de 1,6 litri, care va dezvolta 85 kW/116 CP, doar ca eficienta extraordinara va fi combinata cu performante aerodinamice îmbunatatite si rezistenta redusa la ruliu, ceea ce va duce la un consum de doar 3,8 litri per 100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de numai 99 grame per kilometru pe parcursul ciclului de testare EU (date provizorii).Gama vasta de tehnologii de reducere a consumului si a emisiilor va face ca toate versiunile noului BMW Seria 1 sa reflecte conceptul de eficienta mai bine ca niciun alt automobil premium. Tehnologiile BMW EfficientDynamics aflate în echiparea standard includ recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) si servodirectie asistata electromecanic (pentru un consum minim de energie), dar si – în functie de model – indicator al punctului optim de schimbare a vitezelor, compresor al aerului conditionat cu autoîntrerupere si pneuri cu rezistenta redusa la înaintare. Functia Automatic Start-Stop se afla în echiparea standard atât la modelele cu transmisie manuala, cât si la cele cu versiune automata. Prin utilizarea comutatorului „driving experience”, conducatorii pot activa modul ECO PRO care este conceput sa ajute pentru un stil de condus extrem de economic.Ca alternativa la transmisia standard, cutie de viteze manuala cu sase trepte, noul BMW Seria 1 este disponibil optional cu transmisie automata cu opt trepte – premiera absoluta pentru segmentul compact. Principalele beneficii sunt schimbarea vitezelor mai rapid si mai lin, dar si o eficienta superioara.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *