Noul Opel Agila mai dinamic
• Concept: mini-monovolum cu cinci usi si cu cinci scaune complet capitonate • Functional: adaptabil datorita detaliilor practice • Stilat: proportii echilibrate, linii distincte • Angrenaj electric: doua motoare pe benzina, unul turbo-diesel, transmisie automata Rüsselsheim/Geneva. Cu cinci usi si cinci scaune, noul Opel Agila nu numai ca este la fel de practic precum predecesorul sau, care s-a vândut în peste 440.000 de unitati, dar acum se poate lauda cu un design mult mai agil si mai dinamic. Noul mini-monovolum Opel este lansat pe piata în primavara anului 2008, cu preturi începând de la 9,990 euro (Germania). Acesta are proportii echilibrate, curbe line si o grafica laterala distinctiva. Pasagerii sai au o pozitie înalta si dreapta pe scaun, dar linia plafonului a fost coborâta dinamic si acum se îmbina într-un arc lin spre spate. Aceasta ajuta la crearea coeficientului aerodinamic de rezistenta al modelului Agila de 0.32, o cifra relativ mica pentru un autovehicul de aceasta marime. Automobilul este acum cu douazeci de centimetri mai lung, cu sase centimetri mai lat, dar cu sapte centimetri mai jos decât predecesorul sau. Design confera un sarm deosebit, în interior si la exterior Modelul Agila a fost întotdeauna practic. Dar obiectivul pentru ce-a de-a doua generatie a modelului nu a fost niciodata mai maret: „Am dorit sa-i oferim celui mai mic automobil al nostru mai mult sarm fara a-i compromite functionalitatea”, a declarat Uwe Müller, Proiectantul Sef, descriind faza de concept a noului model Agila. „Cu aspectul sau oarecum obraznic, noul Agila se potriveste perfect în portofoliul curent al modelelor Opel”. Partea frontala are un stil tipic pentru Opel. Agila vede lumea „cu ochii mari” prin farurile rotunde integrate în unitatile cu forma de migdala care amintesc de modelul Corsa. Alte elemente de design specifice pentru Opel includ aspectul conic al barelor de protectie din fata si din spate, precum si pliul tipic de pe capota. Partea din spate detine si câteva elemente rotunjite. Pozitia unitatilor verticale înguste pentru faruri a permis proiectantilor crearea unui hayon mare care faciliteaza încarcarea. Aspectul spatelui este completat si de stopurile cu forma sferica. Modelul Agila se poate lauda cu o selectie larga de culori vii si stiluri moderne. Aceasta creeaza o ambianta interioara care este îmbunatatita de si mai mult spatiu de trecere. Pozitia înalta a celor cinci scaune adaptabile asigura o buna vizibilitate, în timp ce schimbatorul pozitionat ergonomic si volanul rabatabil care include si comenzi radio asigura o operare usoara. Turometrul este pozitionat separat pe panoul de instrumente. Toate celelalte informatii sunt redate pe instrumente rotunde, mari si distincte. Caroseria corespunde unui model cu cinci scaune complet capitonate complet flexibil Modelul Agila ofera mult spatiu pentru familie si prieteni cu ajutorul celor cinci scaune complet capitonate, cinci centuri de siguranta cu fixare în trei puncte si cinci usi ca dotare standard. Acesta reprezinta o exceptie într-un segment aglomerat cu automobile cu patru scaune si modele cu trei usi. Pasagerii modelului Agila nu au senzatia ca este o masina mica, datorita în mare parte masurilor de reducere extensiva a zgomotului de la bord. Pozitia confortabila, usor elevata si dreapta a scaunelor permite o vizibilitate excelenta, în timp ce plafonul înalt joaca un rol important în ceea ce priveste sentimentul placut de spatiu. Chiar si adultii asezati în spate se simt în largul lor. Capacitatea standard a modelului Agila pâna la portbagaj acopera 225 de litri, destul de mare pentru o persoana careia îi place sa se plimbe, de exemplu. O rasucire a mânerului permite plierea banchetei din spate, marind volumul de încarcare la o cantitate impresionanta de 1050 litri, o valoare de top în acest segment. Bancheta din spate este rabatabila într-un raport de 60:40 la versiunea Enjoy. Plierea unei sectiuni a banchetei din spate coboara si perna pentru a crea o podea a portbagajului complet plata. Ca însotitor urban ofera si o multime de compartimente si cutii. Echipamentele includ sistemul ABS si airbagurile frontale si laterale care fac parte din dotarea standard Toate modelele Agila sunt dotate standard cu echipament extins. Elementele de siguranta cum ar fi ABS, airbaguri frontale si laterale pentru sofer si pasagerul din fata, sistem de dezactivare a airbagurilor pentru scaunul pasagerului din fata si dispozitive pentru sistemul ISOFIX de fixare a scaunului copilului sunt de asemenea dotari standard. Versiunea Enjoy se poate lauda cu si mai multe elemente standard decât varianta Essentia, inclusiv aer conditionat, închidere centralizata prin telecomanda si geamuri electrice în fata. Din punctul de vedere al motorizarii Opel Agila este viu si economic Doua motoare pe benzina îsi fac premiera mondiala în noul model Agila. Acestea împartasesc acelasi design de baza: bloc cilindric si capac din aluminiu si doi arbori cu came suspendati. Unitatea de intrare este motorul pe benzina de un litru, cu trei cilindri. Unitatea cu patru supape produce 48 kW/65 cp si duce modelul Agila pâna la o viteza maxima de 160 km/h. Modelul Agila 1.0 respecta limita de emisii de 120 g CO2/km, ceea ce ofera avantaje speciale cu privire la taxe în mai multe tari europene. Modelul Agila de 1.2 litri are un motor pe benzina cu patru cilindri care dezvolta 63 kW/86 cp si accelereaza de la zero la 100 km/h în 12,3 secunde. Agila 1.2 are o viteza maxima de 175 km/h (valori pentru versiunea cu transmisie manuala cu cinci viteze). Agila 1.2 se mândreste si cu emisii scazute si economie: un consum mediu de 5,5 litri la 100 km corespunde cu 131 g/CO2 pe kilometru. Acest motor va fi disponibil în curând cu o transmisie automata cu patru viteze ca o alternativa speciala atractiva pentru traficul urban. Maestrul economiei de carburant printre motoarele modelului Agila este motorul turbo-diesel common-rail de 1,3 litri. Dezvoltat de GM Powertrain, motorul diesel este un adevarat multitalent si ofera o alternativa interesanta pentru seriile de modele Corsa si Astra. Cu aceasta unitate, noul Agila produce 55 kW/75 cp, are o viteza maxima de 165 km/h si accelereaza de la zero la 100 km/h în 13,9 secunde. Eficientul diesel Agila (cu un cuplu maxim de 190 Nm) este si foarte economic, necesitând în medie doar 4,5 litri la 100 km. Aceasta corespunde pentru 120 g CO2/km.