Noul SEAT Leon CUPRA si CUPRA 280
Noul SEAT Leon CUPRA si CUPRA 280- SEAT prezinta modelul de top din gama Leon- Un nou propulsor de doi litri, în doua variante, cu 195 si 206 kW / 265 si 280 CP, transmisie manuala si DSG- Maximum de performanta îmbinata cu eficienta uluitoare- Placerea condusului precis, cu diferential blocabil, directie progresiva, DCC- Disponibil în versiunile Leon cu cinci usi sau Leon SC, cu trei usi- Dotari superioare, variate posibilitati de individualizare Dinamica fascinanta, tehnologie de ultima ora, design extraordinar, combinat cu un nivel ridicat de eficienta si utilitate în cotidian – noul Leon CUPRA încorporeaza valorile marcii SEAT în cel mai bun mod posibil. Cu pâna la 206 kW / 280 CP, noul CUPRA nu este doar modelul de vârf din gama de succes Leon, ci este si cea mai puternica masina produsa în serie a marcii. si cea mai rapida – trenul de rulare si sasiul modelului Leon CUPRA garanteaza cel mai înalt nivel de precizie si placere a condusului. Cu numarul mare de dotari si calitatea excelenta, noul CUPRA ofera un raport calitate/pret exceptional de bun. Înca de la început, Leon CUPRA va fi disponibil în versiunea cu cinci usi, dar si în versiunea Leon SC CUPRA Sport Coupé cu trei usi.“Cu noul Leon CUPRA, marca SEAT face din nou un salt urias. CUPRA este un automobil rafinat, de înalta performanta, care combina dinamica expresiva cu relaxarea oferita pe distante lungi de nivelul ridicat de confort si un real sentiment al calitatii superioare,” declara Jürgen Stackmann, CEO SEAT S.A. “Placerea condusului si designul extraordinar sunt caracteristice oricarui Leon, dar noul CUPRA expune expertiza SEAT într-o dimensiune cu totul noua. Suntem mândri de acest nou simbol al marcii si siguri de succesul sau.”Densitatea mare de tehnologii de ultima ora garanteaza performantele enorme ale noului CUPRA. În fruntea listei se regaseste noul motor 2.0 TSI cu injectie duala si distributie variabila. În functie de versiune, acesta furnizeaza o putere de 195 kW / 265 CP sau 206 kW / 280 CP. Sistemul DCC pentru controlul dinamic al sasiului, diferentialul fata, electronic, directia progresiva, CUPRA Drive Profile si farurile cu tehnologie LED, care fac parte din echiparea standard, sunt alte exemple ale tehnologiei sale de vârf.“Noul Leon CUPRA este esenta pura SEAT – emotie si performanta, design si dinamica, toate intr-o combinatie care ofera placere kilometru dupa kilometru. Tehnologia de ultima generatie este evindenta în uimitoarea precizie si în eficienta competitiva.” subliniaza Dr. Matthias Rabe, Vice Presedinte SEAT S.A. responsabil pentru Cercetare si Dezvoltare. “Noul Leon CUPRA este o masina sport pentru fiecare zi, se simte ca acasa atât pe circuitul de curse, cât si la drumul lung.”Cu noul Leon CUPRA, o poveste de succes trece catre urmatorul nivel. Prima generatie a fost lansata în 1996, cu modelul Ibiza, de când dinamicele modele CUPRA au fost dezvoltate pentru a deveni simboluri pentru marca SEAT. Acum, CUPRA este disponibil pentru prima data în versiunea Leon cu 3 usi. Propulsie – performantele de vârf sunt standardCUPRA reprezinta putere, performanta, dinamica – iar noul Leon CUPRA îndeplineste la perfectiune toate aceste promisiuni. CUPRA 280 cu transmisie DSG, oferita optional, este modelul de vârf al gamei si se catapulteaza de la zero la 100 km/h în doar 5,7 secunde, sau în 5,8 secunde, în cazul transmisiei manuale (Leon SC). Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Cuplul maxim de 350 Nm, care este obtinut pe un interval de turatie cuprins între 1.750 si 5.300 rpm garanteaza o forta de tractiune impresionanta în orice situatie. Iar CUPRA cu 195 kW / 265 CP si un cuplu maxim de 350 Nm este doar cu o fractiune mai încet. Timpul de care are nevoie pentru a accelera de la zero la 100 km/h este de 5,9 secunde cu transmisia manuala si 5,8 secunde cu DSG (Leon SC).În contrast cu toate acestea, noul Leon CUPRA este extraordinar de eficient. Consumul mediu de combustibil pentru ambele variante de propulsoare este de numai 6,4 litri cu transmisia DSG (Leon 5U: 6,6) si de 6,6 litri cu transmisia manuala. Acesta înseamna emisii de CO2 de numai 149, respectiv 154 de grame. Iar în comparatie cu modelul precedent, reprezinta o reducere a emisiilor cu 41 de grame.Tehnologie de ultima ora pentru motorCa un veritabil motor sportiv, propulsorul 2.0 TSI reactioneaza instantaneu la orice apasare a pedalei de acceleratie si ajunge într-un mod placut la turatii înalte – împreuna cu un sunet bogat si rafinat, ajutat si modulat de un actuator de sunet. Noul propulsor, cu turbina sa cu reactii exceptionale, este întesat de tehnologii de ultima ora si tehnologii inovatoare – în sistemul de injectie dual, injectia directa pe benzina este completata, în momentele de sarcina partiala, de un sistem de injectie în galeria de admisie. Reglajele optime ale acestuia reduc consumul de carburant si emisiile de particule. Umplerea cilindrilor are loc întotdeauna într-un interval optim –arborii cu came sunt reglabili, sistemul de ridicare a supapelor reglând deschiderea din zona de evacuare. Galeria de evacuare este integrata în chiulasa si face parte din sistemul inteligent de management termic. Un nou tip de strat de acoperire a pistoanelor din aluminiu si a lagarelor mentine coeficientul de frecare la minimum. Pachetul de eficienta CUPRA include si sistemul start/stop si functia de recuperare a energiei la frânare.Sasiul – tehnologie superioara, pentru precizie si dinamicaCUPRA a fost dintotdeauna sinonim cu dinamica exceptionala, agilitatea precisa si un caracter sportiv uluitor. Însa, noul Leon CUPRA reuseste sa ridice stacheta cu mult mai sus – în toate aspectele. Noul Leon CUPRA reuseste sa obtina timpi considerabil mai buni pe pista de curse, în comparatie cu deja impresionantul sau predecesor, datorita sistemului DCC de control dinamic al sasiului, al diferentialului de pe puntea din fata si al directiei progresive, toate acestea facând parte din dotarea standard. În acelasi timp, se conduce mult mai relaxat, cu un nivel de confort surprinzator de rafinat, chiar si în calatoriile lungi pe autostrada. Deceleratia sigura si de încredere este asigurata de sistemul de frânare de înalta performanta, specific pentru CUPRA, care poate fi recunoscut dupa etrierele de frâna rosii.Sistemul DCC pentru controlul dinamic al sasiuluiElementele fundamentale ale dinamicii sunt masa redusa si o structura rigida. Designul usurat sistematic al noii familii Leon este evident si la CUPRA. În ciuda dotarilor considerabil îmbunatatite, noua generatie cântareste cu 55 kilograme mai putin decât modelul similar anterior. Noua generatie a sistemului DCC pentru controlul dinamic al sasiului, creata special pentru CUPRA, dispune de o sensibilitate mai mare si timpi de reactie redusi, si adapteaza sasiul în câteva milisecunde la conditiile curente. Acelasi lucru se aplica si pentru preferintele soferului – CUPRA Drive Profile permite o personalizare extinsa a tinutei de drum.Diferentialul pentru puntea fata Noul diferential de pe puntea fata îmbunatateste semnificativ tractiunea si manevrabilitatea acestui automobil cu tractiune fata. Sistemul utilizeaza mai multe placi, actionate hidraulic si controlate electronic. Forta maxima de blocare este de 1.600 Nm si, în cazuri extreme, tractiunea poate fi transmisa în proportie de 100% catre o singura roata. Diferentialul este integrat în toate sistemele implicate în manevrabilitate, precum ESP si EDS. Acesta nu îmbunatateste doar tractiunea, ci elimina si efectul torque steering. Mai mult, controlul subtil pe care-l exercita nu are niciun impact negativ asupra modului în care soferul simte directia.Servodirectia cu asistare variabila în functie de viteza De asemenea oferita ca dotare standard, directia progresiva îmbunatateste manevrabilitatea noului Leon CUPRA. soferul resimte precizia si relaxarea cu care se manevreaza sistemul de directie, printr-o miscare mai putin ampla a directiei, reducând numarul de schimbari de priza, mai ales în timpul manevrelor de virare si parcare. Directia noului Leon CUPRA functioneaza cu un raport progresiv prin intermediul zimtilor variabili de pe cremaliera.Sistemul ESP a fost dezvoltat si mai mult pentru CUPRA si astfel permite abordarea unui stil de condus foarte sportiv, pastrând în acelasi timp în totalitate siguranta în functionare. Pentru utilizarea foarte dinamica, precum pe un circuit de curse, acesta poate fi dezactivat în doua etape – prima etapa dezactiveaza controlul tractiunii si pune sistemul ESP în modul sport, permitând derapaje mai mari. A doua etapa dezactiveaza complet sistemul ESP.CUPRA Drive ProfileCUPRA Drive Profile permite adaptarea caracteristicilor noului Leon CUPRA pe o plaja larga, în asa fel încât sa raspunda preferintelor individuale ale soferului. Pe lânga modurile Comfort si Sport, modul CUPRA a reprezentat, desigur, un punct central pentru inginerii din Martorell. Raspunsul la actionarea pedalei de acceleratie este foarte sensibil în aceasta setare, în timp ce transmisia DSG functioneaza în modul cel mai sportiv de schimbare a treptelor de viteza, iar actuatorul de sunet suporta toata gama de tonuri ale motorului supraalimentat. Sistemul DCC de control dinamic al sasiului, directia progresiva si diferentialul de pe puntea fata, functioneaza, de asemenea, cu setarile cele mai sportive.Designul – emotional si puternicDesignul emotional este unul dintre punctele forte ale familiei Leon. Pentru noul CUPRA, acesta a facut un pas mai departe. Noua parte frontala, cu prizele sale mari de aer si farurile cu tehnologie LED, asigura o imagine puternica, asa cum o face si terminatia barei din spate, care are rol de difuzor de aer si terminatiile ovale ale tevilor de esapament. Jantele din aliaj sunt create exclusiv pentru CUPRA, în timp ce etrierele de frâna rosii si geamurile laterale si luneta fumurii, subliniaza individualitatea modelului.Interiorul se concentreaza pe volanul sport CUPRA, cu al sau design unic, completat de padelele pentru schimbarea treptelor de viteza, destinate transmisiei DSG, oferita optional, precum si asupra scaunelor sport de calitate, tapitate cu Alcantara de culoare gri închis si finisate cu ajutorul cusaturilor albe. Este disponibila, de asemenea, si o tapiterie din piele neagra, de asemenea îmbogatita vizual de cusaturi albe. Pentru sustinerea laterala extrema, sunt oferite optional si scaune sport. Pedalele si ornamentele de pe praguri sunt confectionate din aluminiu.CUPRA 280 se diferentiaza din punct de vedere vizual prin jantele sale unice, de 19 inch, cu finisare de culoarea titanului, prin Pachetul Aerodinamic, care include un eleron pe marginea din spate a plafonului, inscriptia CUPRA pe etrierele de frâna si carcase negre pentru oglinzile retrovizoare exterioare. Ornamentele din cockpit-ul acestei versiuni sportive sunt finisate în negru lucios (sau, alternativ, în crom clasic).Dotari – exclusiv si individualLeon CUPRA îsi declara pozitia de model de top din gama SEAT si prin directia progresiva, controlul dinamic al sasiului, diferentialul fata, CUPRA Drive Profile si sistemul de frânare de înalta performanta, cu jante de 18 inch (CUPRA 280: 19 inch).Tot pe lista de dotari standard se regasesc farurile cu tehnologie LED si blocurile optice spate cu tehnologie LED. Pe lânga designul distinctiv al acestora, farurile cu tehnologie LED au multe alte avantaje – acestea ilumineaza drumul cu o temperatura a culorii de 5.300 Kelvin. Deoarece aceasta este foarte asemanatoare cu lumina zilei, reduce foarte mult stresul asupra ochilor. Atunci când este vorba despre eficienta, LED-urile consuma minimum de energie – spre exemplu, luminile de întâlnire, utilizeaza numai 20w pe unitate.Scaunele sport acoperite cu Alcantara, volanul CUPRA si sistemul Media System Plus cu ecran tactil color, de 5,8 inch, se numara printre dotarile standard de la interior, adaugându-se la lista cuprinzatoare de dotari de baza a modelului Leon FR. O caracteristica particulara a interiorului CUPRA este iluminarea ambientala. LED-urile din panourile usilor subliniaza conturul designului interior si accentueaza senzatia premium pe care o da compartimentul pasagerilor. În acelasi timp, iluminarea ambientala ofera ocupantilor posibilitatea de a se orienta mai bine si o senzatie si mai pregnanta de spatiu mare. Culoarea LED-urilor poate fi adaptata prin intermediul CUPRA Drive Profile – acestea stralucesc rosu în modul CUPRA, iar setarea standard este cu alb.