Noul Saab 9-4X

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul Saab 9-4X

Noul Saab 9-4XNoul Saab 9-4X: Premiera MondialaOptiunea Scandinava în Segmentul Crossover•    Saab intra în segmentul crossover•    Design scandinav progresiv inspirat de conceptul Aero X•    Dinamica extraordinara si performante de top în clasa sa•    Sasiu adaptiv Saab DriveSense împreuna cu performantul Saab XWD•    Cabina spatioasa, cockpit orientat pe sofer si spatiu depozitare imens•    Motoare compacte, usoare, eficiente: 256CP 3.0V6i si 300 CP 2.8V6 turbo•    Sistem flexibil de management al spatiului portbagaj Noul 9-4X intra în segmentul crescator al crossoverelor, cu un design unic si valorile ingineresti Saab. Cu linii distincte scandinave inspirate de trecutul aeronautic, ofera o manevrabilitate si o dinamica excelenta, în competitie directa cu reperele de vârf ale clasei.Premiera mondiala va avea loc luna viitoare în cadrul Los Angeles Auto Show, unde 9-4X va extinde portofoliul produselor Saab si va oferi o alegere alternativa, proaspata pentru cumparatorul independent, liber în gândire. Este un pas important facut de producatorul suedez în renasterea sa ca un manufacturier auto premium independent.Cu o alura musculoasa si sportiva, imaginea si dimeniunile noului 9-4X sunt aliniate intre 9-3X si noul 9-5 Sedan. La exterior si interior, comunica identitatea Saab cu un design, curat, neîncarcat si cu motive specifice, cum ar fi parbrizul curbat, blocurile de iluminare „cub-de-gheata”, cockpitul orientat catre sofer si spatiul de depozitare flexibil.  Într-o traditie Saab pura, 9-4X este si el un model sportiv. Este conceput în jurul unei structuri de crossover special proiectat, care este parte importanta în livrarea exceptionalelor caracteristici de manevrabilitate si dinamica ale masinii. Dinamica tipica unui sedan este sustinuta de avansatul sistem de tractiune 4×4 Saab XWD si de sasiul adaptiv DriveSense.Sub capota, putem întâlni motoare V6 compacte si eficiente, aspirate sau turbo. Versiunea entry-level ofera un motor de 265 CP de 3.0 litri cu injectie directa a combustibilului în timp ce versiunea Aero va oferi un motor de 300 CP 2.8 litri cu injectie directa si dublu-turbo. Ambele versiuni folosesc o transmisie automata în sase trepte comandate electronic. „Noul 9-4X mareste atractivitatea marcii Saab”, a afirmat Jan Åke Jonsson, CEO Saab Automobile. „Ne ofera posibilitatea intrarii în segmentul crescator al crossoverelor cu un vehicul care reflecta valorile marcii noastre în puncte cheie cum ar fi designul scandinav progresiv si performanta sportiva si responsabila. Noul 9-4X este incitant si suntem încrezatori ca vom fi atractivi pentru multi clienti Saab existenti si vom putea si atrage noi clienti catre marca noastra”.9-4X va fi pus în vânzare în America de Nord din mai anul viitor iar în Europa si celelalte piete globale va fi disponibil din august. Preturile vor fi anuntate înaintea începerii vânzarilor.Sculptat de Saab9-4X afiseaza o atitudine puternica, hotarâta cu linii curate, neîncarcate care reflecta etica designului scandinav, tipica Saabului. Partea frontala, similara cu cea a noului 9-5 sedan, este inspirata de mult premiatul concept Aero X, cu o grila frontala adânca cu trei grile si blocuri de iluminare „de-gheata”.Ideea cockpitului care înconjoara habitaclul este sugerata prin mascarea pilonilor din fata si a pilonilor laterali, generând o suprafata vitrata curbata si alungita. Forma blocurilor de iluminare, elementul „hockey-stick” de pe talie si pilonii puternici din spate ce îmbraca luneta curbata sunt alte elemente tipice Saab regasite pe noul 9-4X.Linia tavanului este coborâta vizual si extinsa în spate cu un spoiler integrat . Tot în spate, iluminarea duce mai departe tiparul introdus de 9-5 sedan, o bara de lumina „de gheata” luminata cu LED-uri se extinde si cuprinde cele doua blocuri de iluminare. Tevile de evacuare romboide se integreaza si ele fin în spoilerul spate.Caroseria noului 9-4X este eliberata de orice elemente de decor sau ornamente inutile. În partea inferioara este aplicata o protectie închisa la culoare dar nu sunt alte elemente de protectie sau decor care sa încarce inutil.Varianta entry-level este echipata cu jante aliaj de 18 inci cu sase spite iar versiunea Aero este echipata cu jante aliaj de 20 inci cu noua spite, model „turbina”.Cabina inspirata de un cockpitCabina spatioasa ofera acomodare confortabila pentru cinci adulti si este specifica Saab, având o orientare gen cockpit, în jurul conducatorului auto.  Consola centrala împreuna cu tunelul central si cu plansa cu instrumentele de bord sunt un tot unitar care se întinde în jurul soferului. Finisarea interioara va fi cu lemn sau în cazul versiunii Aero, cu ornamente cu efecte fibra de carbon.Alte elemente subtile care fac referire la trecutul aeronautic includ indicatorul de viteza gen altimetru, iluminarea verde si traditionalele butoane „joystick” de reglare a gurilor de ventilare lamelare. Pornirea motorului, se face ca de obicei în stilul Saab, din zona dintre scaunele fata, printr-un buton start/stop. Scaunele largi, confortabile pot fi reglate electric pe 8 directii la care se adauga  o posibilitate suplimentara de ajustare electrica a pedalelor. Pasagerii din spate pot savura spatiul generos mai ales ca nu sunt restrictionati de prezenta unui al treilea rând de scaune. Ei beneficiaza si de o ajustare independenta, manuala, pe trei directii, a banchetei rabatabile în proportii 60/40.Spatii de depozitare se regasesc pe toate panourile portierelor, în torpedou si în zona consolei centrale, unde se gasesc si conectori de 12V, USB si AUX. Sistemul Infotainment permite alegerea între o versiune cu sapte difuzoare si o versiune de top cu un sistem surround Bose 5.1 cu 10 difuzoare. Optional este disponibil un sistem de navigatie cu harddisk si ecran touchscreen de 20 cm, cu un spatiu de 10Gb pentru fisiere de muzica. Comunicarea în timpului condusului este facilitata de un sistem integrat Bluetooth, activabil cu comanda vocala, prin intermediul butoanelor de pe volan sau de pe consola centrala.În spate, pasagerii se pot bucura de un control al sistemului de clima independent de cele doua zone din fata si de posibilitatea reglarii independente a sistemului audio/video prin intermediul unitatii dedicate din spatele tunelului central.Spatiu portbagaj personalizabilPortbagajul noului 9-4X este optimizat pentru spatiu si utilizare usoara. Banchetele rabatabile 60/40 se rabateaza printr-o singura miscare, asigurând o plansa de cargo plana.Podeaua portbagajului ascunde un spatiu de depozitare suplimentar, accesabil cu un mâner în forma unui avion. Spatiul din portbagaj poate fi compartimentat dupa dorinta, prin folosirea unui sistem optional, care printr-un brat telescopic prins într-o sina în forma de U permite divizarea spatiului dupa dorinta. Pentru o mai usoara utilizare, deschiderea portbagajului se poate face hidraulic, prin comanda de la distanta sau manual. Poate fi deschis complet sau pâna într-o pozitie intermediara, programabila, în cazul în care exista o restrictie de înaltime, cum ar fi într-un garaj.În miscareSaab 9-4X aduce în segmentul crossover o manevrabilitate si performante extraordinare. Ca rezultat al dezvoltarilor intensive, 9-4X are un nivel al performantelor dinamice care pot concura cu cei mai buni ai clasei. Parte a acestui succes este structura unica a caroseriei, special conceputa pentru un crossover, fiind libera de compromisurile tipice ale adaptarii unui format sedan sau combi existent.În rândul tehnologiilor avansate amintim si Saab XWD, sistemul de tractiune integrata 4×4, care moduleaza necontenit cuplul între puntile fata si spate. Acest sistem preventiv, usor si rapid ofera aderenta optimizata în orice conditii, uscat sau umed, drept sau accindentat, pe asfalt sau în afara lui. Este combinat cu un diferential cu alunecare limitata controlat electronic (eLSD) care poate transfera pâna la 50% din cuplu între rotile din spate, catre roata cu mai mare aderenta.În versiunea Aero, soferul si masina sunt adusi si mai aproape unul de celalalt, prin intermediul sasiului adaptiv Saab DriveSense, care permite controlul amortizarii în timp real pentru a facilita 9-4X sa reactioneze la modul în care este condus si la conditiile de drum. Pe lânga setarea implicita „Intelligent”, soferul poate alege între setarile „Comfort” si „Sport”. O setare „Eco” poate fi activata printr-un buton separat, si re-programeaza schema pedalei de acceleratie si a transmisiei pentru un consum de carburant si mai economic.Printre sistemele ce usureaza condusul mai amintim, directia adaptiva, o functie a DriveSense si iluminarea adaptiva bi-xenon standard, care permite o mai buna iluminare prin sincronizarea unghiului de virare cu cel al directiei de iluminare.Putere eficientaPropulsoarele oferite includ doua motoare V6 de aluminiu foarte eficiente, ambele cu transmisii automate cu sase trepte si Saab XWD.Un motor de 265CP(195kW) 3.0 litri cu aspiratie naturala echipeaza modelul entry-level si propulseaza 9-4X de la zero la 100km/h în numai 9.0 secunde.Disponibil doar în echiparea Aero, motorul turbo de 2.8 litri livreaza 300CP(221kW) si genereaza un cuplu impresionant de 400Nm pe o plaja de la 2,000 la 5000 rot/min. Poate accelera de la zero la 100km/h în 8,3 secunde. Pentru ambele motoare, valorile pentru consumul de combustibil sunt înca în curs de finalizare.Siguranta de topSiguranta excelenta complimenteaza performanta extraordinara iar 9-4X beneficiaza de mai mult de 50 de ani de experienta în protectia pasagerilor. Testele de coliziune si simularile pe calculator stau la baza a ceeace se întâmpla în coliziuni reale, pe drumuri reale. Multe din testele proprii efectuate de Saab sunt peste asteptarile legale sau ale organizatiilor de protectie a consumatorilor.Succesul muncii inginerilor Saab este reflectat în rezultatele înregistrate în accidente reale monitorizate de US Highway Loss Data Institute (HDLI) si compania suedeza de asigurari Folksam, unde masinile Saab au înregistrat în mod consecvent punctaje bune, de câteva ori fiind chiar înregistrate ca cel mai bun din segment. Saab 9-3 si noul Saab 9-5 sedan sunt înregistrate si ele cu 5 stele la testele EuroNCAP.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *