Noul Zafira economie si dinamica imbunatatite
• Cele trei motoare noi aduc mai multa putere combinata cu un consum redus de carburant • Înfatisare sport, noutati tehnologice si siguranta exemplara Rüsselsheim/Geneva. Dupa premiera mondiala din decembrie anul trecut de la Bologna si primele zile la reprezentante, noul Opel Zafira este acum una dintre atractiile principale ale Salonului Auto de la Geneva. MPV-ul compact complet variabil ofera o înfatisare deosebita, puternica, împreuna cu accentele sport ale design-ului. Noile variante ale modelului si trei motoare noi mai puternice, cu un consum redus de carburant fac bestseller-ul si mai atractiv si mai eficient. Sistemul inovator Flex7 pentru scaune, care a facut din Zafira sinteza automobilelor flexibile cu sapte locuri, se afla bineînteles la bord din fabrica. Cu variabilitatea sa de neegalat, acesta permite o transformare a interiorului automobilului în câteva secunde fara a fi necesara îndepartarea greoaie a scaunelor. Noile motoare ofera un randament mai mare cu un consum mai mic Gama motoarelor Zafira este extinsa cu trei noi unitati, ce ofera clientilor un beneficiu dublu: consum mai mic de carburant, si prin urmare emisii de CO2 reduse, combinat cu un randament mai mare. Noul motor ECOTEC 1.6 rafinat, pe benzina, cu admisie ajustabila unitar si arbore cu came de evacuare (Cam-Phase) dezvolta 85 kW/115 cp. Acesta înlocuieste unitatea cu patru cilindri de 1,6 litri cu 77 kW/105 cp precum si noul motor pe benzina de nivel începator. Opel continua sa urmareasca strategia de reducere a dimensiunilor motoarelor prin doua motoare turbo diesel common-rail CDTI deosebit de economice de 1,7 litri (81 kW/110 cp si 92 kW/125 cp). Noile motoare diesel îl înlocuiesc pe cel de 1,9 litri cu 74 kW/100 cp si 1.9-litri cu 88 kW/120 cp si transmisie manuala. Noua unitate pe benzina de 1,6 litri cu transmisie manuala în cinci trepte necesita în medie de 7,1 litri de carburant la 100 km, reprezentând o reducere cu 4,3% în comparatie cu motorul anterior. Noul motor se distinge de asemenea printr-o functionare mai elastica si lina si un cuplu de forte de 155 Nm (cu 3,3% mai mare). Cu un consum mediu de 5,7 litri la 100 km, ambele unitati diesel sunt cu aproximativ cinci la suta mai economice decât motoarele de 1,9 CDTI pe care le-au înlocuit. Ambele vin cu transmisie manuala cu sase trepte si, ca toate modelele Zafira diesel, cu un filtru de particule diesel care nu necesita întretinere, ca dotare standard. Motoarele de 1,7 CDTI sunt echipate cu injectie directa common-rail si tehnologie pe patru supape cu sistem de control al turbioanelor pentru rafinament pronuntat, sensibilitate înalta si o eficienta exemplara a carburantului. Noul Zafira este disponibil cu o gama de zece variante de motorizare: cinci pe benzina, patru turbo-diesel, plus motorul ecologic special CNGde 1,6 optimizat pentru a functiona cu gaze naturale pentru cel mai economic model Zafira. Un motor turbo de 240 cp face varianta OPC cea mai rapida furgoneta din lume. Elemente pronuntate de design pentru o înfatisare dinamica Noul Zafira este caracterizat de elemente de design pronuntate în partea din fata si în partea din spate. Bara lata din crom cu sigla Opel integrata si lamelele radiatorului din doua parti complet cromate îi confera modelului Zafira o înfatisare îndrazneata. Liniile distinctive din jurul proiectoarelor de ceata integreaza de asemenea bara de protectie în stilul V dinamic, iar locasul farurilor are o înfatisare cromata. Alte trasaturi captivante includ doua celule 3D transparente în stopurile din spate. Îmbunatatirea design-ului este definita de linia argintie de pe lampile din spate, care merge pâna în bara de crom din spate. Interiorul se poate lauda cu elemente de comanda stralucitoare, cromate pentru sistemele radio si de climatizare, cu un nou capitonaj decorativ pe panoul de instrumente si portiere, ca si finisajele din lac de pian pentru varianta Cosmo. Sistemele de informatii si divertisment cu functii de navigatie, CD, DVD si MP3 au de asemenea intrari stereo pentru echipament audio extern, cum ar fi un iPod. Excelenta tehnologica si standarde de înalta siguranta Noua editie Zafira ofera si elemente tehnologice inovatoare unice în aceasta clasa de vehicule. Acestea includ sistemul de sasiu adaptabil IDSPlus (sistem interactiv de conducere) cu un sistem electronic continuu de amortizare (CDC) si un sistem îmbunatatit de asistenta pentru stabilitatea remorcii (TSA). Un alt element este reprezentat de sistemul de faruri bi-xenon AFL (Iluminarea adaptiva) cu iluminare dinamica în curbe, pe care Opel l-a introdus la segmentul compact MPV cu modelul Zafira. Plafonul panoramic este de asemenea unic, cu patru panouri de sticla de culoare închisa care îi confera automobilului o înfatisare mai dinamica si mai eleganta din exterior. În lumina solara puternica, sistemul electric de protectie împotriva radiatiilor solare din plafonul panoramic acopera toate panourile simultan si într-o perfecta sincronizare (cu un parasolar pe fiecare panou). Sistemul de asistenta la pornire în rampa, (HSA), sistemul de deschidere a portierelor si pornire a motorului fara cheie si sistemele de informare si divertisment de înalta calitate completeaza caracteristicile tehnologice ale modelului Zafira. Sistemul standard SAFETEC al modelului Zafira asigura un maxim de siguranta. Acesta cuprinde o gama larga pornind de la sistemul de conducere interactiv (IDS) cu punte fata tip McPherson, sistemul patentat al puntii spate cu bara de torsiune si sisteme electronice de asistenta pentru numeroasele elemente de protectie a ocupantilor. Modelul Zafira este dotat standard cu opt airbaguri, tetiere active, suporturi ISOFIX pentru scaune pentru copii si sistemul de eliberare a pedalei (PRS), care decupleaza pedalele în cazul unei coliziuni frontale.