O echipa maghiara participa la cursa de 24 ore de la Nurburgring

img
Home / Stiri si noutati auto / O echipa maghiara participa la cursa de 24 ore de la Nurburgring

 
 
BMW Group Ungaria a înscris „BMW Team Hungary with EfficientDynamics” în legendara cursa
BMW Group Ungaria a înscris „BMW Team Hungary with EfficientDynamics” în faimoasa cursa de 24 ore de la Nürburgring, care va avea loc pe legedarul circuit Nordschleife din Nürburgring, si în etapa maghiara a campionatului de anduranta „24H Series”. Membrii echipei care vor pilota o versiune de curse a modelului BMW 120d sunt László Palik, János Vida, Csaba Walter si Gábor Wéber. Divizia maghiara a BMW Group a prezentat echipa si masina cu care aceasta va lua startul în competitie în cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc la Hungaroring, la 29 aprilie. Cursa din „Infernul Verde” se va disputa în zilele de 23 si 24 mai, iar etapa ce va fi gazduita de Hungaroring va avea loc la 9 octombrie.
Primul test pentru BMW Team Hungary – echipa 100% maghiara – va fi cu ocazia celei de-a 37-a editii „ADAC Zurich 24H Race”, care va avea loc pe legendarul circuit Nordschleife din Nürburgring, în Germania. Aceasta este pentru prima data când BMW Group Ungaria a înscris propria sa echipa în competitie si patru piloti vor împarti cockpitul unei masini BMW 120d care a fost pregatita special pentru aceasta cursa. BMW Motorsport a dezvoltat versiunea de competitie cu ajutorul Schubert Motorsport care de mai multi ani aliniaza modele BMW la startul diferitelor întreceri. Asemenea echipei, masina are si ea origini maghiare din moment ce predecesorul motorului diesel a fost conceput de faimosul inginer Dr. Ferenc Anisits si echipa sa de la Centrul BMW de Dezvoltare Diesel din Steyr, Austria.
BMW 120d s-a impus în clasamentul categoriei sale la editiile din 2006 si 2007 ale cursei de 24 ore de la Nürburgring si si-a dovedit calitatile si în alte întreceri de anduranta. Modelul a triumfat la clasa motoarelor diesel ale cursei de 12 ore de la Mogyoród, în 2008, si a obtinut locul al patrulea în clasamentul general. Csaba Walter, membru al actualei echipe, a fost unul din piloti si la succesul de atunci. Circuitul Nordschleife de la Nürburgring a jucat un rol important de-a lungul istoriei BMW. Pilotii BMW au înregistrat nenumarate succese de când a fost organizata prima editie a cursei de 24 ore, în 1970. Numai anul trecut, o treime din cele 150 de masini care au parcurs cele 24 de ore au fost modele BMW. Cu 114 victorii în diferite clase, BMW este, de departe, cel mai de succes constructor din istoria competitiei.
Gratie reducerii semnificative a masei si a eficientei extraordinare, modelul BMW 120d – cu motor cu blocul complet din aluminiu, echipat cu a treia generatie a injectiei common-rail, ce dezvolta 245 cai-putere la o capacitate de 1.995 centimetri cubi – are posibilitatea de a concura împotriva unor masini cu propulsoare pe benzina, dar cu capacitate cilindrica mai mare. Din moment ce multe din masinile cu motoare pe benzina consuma aproape de doua ori mai mult combustibil, este clar ca acestea sunt obligate sa efectueze mai multe opriri pentru realimentare. Rezervorul de 60 litri al modelului BMW 120d este suficient pentru ca masina sa ramâna pe pista pentru aproximativ o ora si 50 de minute ceea ce înseamna ca automobilul consuma cinci litri per tur de circuit.
Imediat dupa anunt, directorul general BMW Ungaria, Henning Putzke, a declarat: „sportul cu motor a fost întotdeauna foarte important pentru noi si suntem mândri ca reprezentanta din Ungaria va participa în aceasta întrecere de anduranta cu o echipa 100% maghiara. Tehnologia EfficientDynamics de care dispune BMW a alaturat consumul redus cu sportivitatea si dinamismul care dintotdeauna au caracterizat marca. Eficienta a devenit una din valorile noastre primordiale. Pentru echipa a devenit un factor crucial. Reducerea numarului de opriri la standuri pentru realimentare va economisi minute pretioase „.
László Palik, unul din pilotii „BMW Team Hungary with EfficientDynamics”, a facut urmatorul comentariu cu privire la cursa: „Ma astept ca aceasta cursa de 24 ore sa fie o experienta extrem de pozitiva, în special pentru ca am testat masina saptamâna trecuta si impresia generala a fost una cu adevarat pozitiva. Ca si masina de competitie, BMW este un pur sânge pâna la cele mai mici detalii. Cred ca este o mare provocare atât pentru masina, cât si pentru pilot sa participe la cursa de anduranta ADAC Zurich 24H, pe varianta Nordschleife a circuitului Nürburgring. Nimic nu se compara cu aceasta. Are o lungime de peste 23 km, iar structura si conditiile nu sunt dedicate pentru cursele si masinile moderne. Va fi cu adevarat dificil. Calitatea pistei este una slaba si nu exista spatii de evacuare, motiv pentru care masina trebuie sa fie extrem de exacta. Aceasta va fi o oportunitate excelenta pentru testare. Gratie trecutului cu care se poate lauda BMW, cred ca putem fi optimisti pentru aceasta cursa”.
János Vida: „Când am fost prima data, cu prietenul meu Csaba Walter, sa vedem cum arata Nordschleife, am visat ca într-o buna zi sa putem concura în cursa de 24 ore cu un model 120d. Iar acest vis va deveni realitate în acest an si, ceea ce este cel mai important, avem o echipa foarte puternica. Sunt extrem de bucuros ca ni s-a alaturat si Gábor Wéber, pentru ca am un mare respect pentru el atât ca sportiv, cât si din punct de vedere al caracterului. Se va potrivi de minune cu noi.”
Csaba Walter a declarat urmatoarele: „Sunt foarte bucuros ca suntem sponsorizati de BMW Group Ungaria pentru ca ai nevoie de o sustinere cu adevarat puternica daca vrei sa ai rezultate foarte bune într-o cursa de 24 ore. Masina si-a dovedit calitatile exceptionale la editia de anul trecut a cursei de 24 ore de la Hungaroring, motiv pentru care sunt foarte optimist în privinta întrecerii de la Nürburgring. Echipa noastra este puternica si trebuie sa fie asa pentru ca 12 masini cu motorizare diesel vor concura în categoria noastra”.
Gábor Wéber: „Ma consider un norocos pentru ca voi putea participa din nou la volanul unei masini realizata de un preparator oficial si o voi face pe unul dintre cele mai dificile circuite din lume. Sunt deosebit de încântat ca voi participa la prima cursa de 24 ore din viata mea cu o echipa de piloti profesionisti foarte experimentati, iar pregatirile sunt deja încheiate pentru ca masina sa fie perfecta peste câteva zile. Fata de colegii mei, am mai putina experienta pe varianta Nordschleife, dar niciodata nu ma gândeam la un start de sezon mai bun ca acesta.”
Peste 200 de masini vor lua startul la cursa de 24 ore, care a avut 250 de participanti la editia din 2008. Organizatorii se asteapta la o audienta de peste 220.000 de spectatori.
De la construirea lui în 1927, Nürburgring a fost unul dintre cele mai dificile circuite din întreaga lume. Multi piloti au cunoscut consacrarea pe traseul cu multe provocari, cu o lungime totala de 25.378 metri împreuna cu legendara varianta Nordschleife. De-a lungul anilor, aici au fost organizate mai multe curse. Formula 1 si Grand Prixul Germaniei au trecut pe aici pâna în 1976. Etapele din DTM au fost si ele gazduite la Nürburgring, circuit care a fost si locul de disputare a celor mai prestigioase campionate de anduranta din lume. Triplu campion mondial în Formula 1, Jackie Stewart a botezat circuitul drept „Green Hell” (Infernul Verde), un nume care mai este valabil si în prezent. Acum, oricine plateste o taxa de intrare poate parcurge traseul cu masina personala sau cu un pilot profesionist. Este un traseu provocator, pe care pantele abrupte si rampele oarbe l-au transformat în pista de încercari favorita de toti constructorii de masini sport.
Modelul de competitie BMW 120d
Date tehnice:Lungime: 4.227 mmLatime: 1.845 mmÎnaltime: 1.360 mmAmpatament: 2.660 mmEcartament: 1.650 mmMasa masinii: 1.135 kg (cu pilot)Rezervor / combustibil: 100 litri, motorinaSasiu / caroserie: constructie unitara din otel, cu celula de securitate sudata, realizata din tuburi de otel deosebit de rigideTransmisie: cutie de viteze manuala, 6 trepteSuspensie: ax cu arcuri si dublu brat, cu bara antiruliu reglabila (fata) ax cu multibrat, cu bara antiruliu reglabila (spate)Amortizoare: Sachs, reglabile, cu patru pozitii
Motor:Tip: diesel, cu patru cilindri în linie, cu turbocompresorCapacitate: 1.995 cmcAlezaj x cursa: 84 mm x 90 mmRaport de compresie: 15:1Putere maxima: 245 CP @ 4.200 rpmCuplu maxim: 450 Nm @ 3.000 rpmTuratie maxima: 5.000 rpmChiulasa: fonta
Electronica:Gestiune a motorului: electronica DDE, monitorizare pe alimentare
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *