O noua generatie de crossover SUV cu mai mult stil, confort si calitate
O noua generatie de crossover SUV cu mai mult stil, confort si calitateNoua generatie a modelului Santa Fe va continua succesul Hyundai in segmentul D-SUV din Europa. Un nou design, mai mult confort si calitate, o gama de motoare mai eficiente, totul pentru a oferi cumparatorilor europeni un vehicul de lifestyle sofisticat si atragator din punct de vedere vizual.Hyundai pastreaza numele Santa Fe, ducand mai departe mostenirea modelului foarte bine cunoscut, care a ajuns la a treia generatie. Santa Fe a acumulat vanzari mondiale de 2,56 milioane de unitati, dintre care peste 350.000 doar in Europa, de la lansarea sa din anul 2000.Hyundai se asteapta ca noua generatie sa duca mai departe performantele puternice ale companiei pe piata vehiculelor SUV si sa acaparezee 5,5% din acest segment in primul sau an pe piata din Europa, in 2013.Influentata de conceputul de design Hyundai, „sculptura fluida”, a treia generatie a modelului Santa Fe adopta si propria filozofie de design denumita „Storm Edge”, care captureaza imaginea puternica si dinamica creata de natura in momentul formarii unei furtuni.Cu linii sofisticate si rafinate, care sunt in armonie cu suprafetele sale curajoase si voluminoase, noua generatie de Sanfa Fe apare ca un SUV mai masculin, mai agresiv si mai plin de caracter decat predecesorul sau. Cumparatorii din Europa vor putea alege intre cele trei motorizari disponibile, printre care si un nou motor diesel de 2.0 litri „R” VGT super eficient, compatibil Euro-6. Acesta produce 150 CP si emite doar 159 g/km de CO2. Motorul de 2,2 litri a fost modificat pentru mai multa eficienta, devenind lider in clasa sa cu emisii de CO2 de doar 147 g/km.Pentru a se asigura ca noua generatie este pe gustul soferilor europeni, s-a lucrat mult la dezvoltarea unui model cu speficitatii europene. Acestea includ modificari ale directiei, suspensiilor si franelor, precum si schimbari in comportamentul masinii, care ofera o stabilitate mai buna la viteze mari, si cea mai ridicata capacitate de remorcare din clasa.La fel ca toate modelele nou lansate in Europa, noua generatie Santa Fe este oferita alaturi de cel mai bun pachet de garantie din industrie, denumit Five Year Triple Care – care ste compus din 5 ani de garantie fara limita de kilometri, 5 ani asistenta rutiera si 5 ani verificari tehnice gratuite.„Modelul original Santa Fe a avut vanzari ridicate de la an la an in toata Europa, multumita combinatiei de calitate, caracter practic si valoare. Acum, noua generatie Santa Fe pastreaza punctele forte ale modelului precedent – caracter practic, spatiu si fiabilitate – oferind, in acelasi timp, multe altele,” a declarat Allan Rushforth, Senior Vice President si COO al Hyundai Motor Europe. „Datorita designului exterior curajos, a motoarelor mai eficiente, a nivelului mai ridicat de confort si a calitatii imbunatatite, noua generatie a moelului Santa Fe este o propunere cu adevarat atragatoare, care va duce mai departe succesul modelului precedent prin sporirea farmecului emotional.”Compania se asteapta ca noua generatie Santa Fe va atrage noi clienti dintr-o arie demografica mai larga – printre care si proprietari de SUV-uri premium.Noul model va ajunge in showroom-urile Hyundai in Octombrie 2012.STIL & DESIGNLinii puternice, dinamice si sofisticateDatorita stilului sau modern, urban, noua generatie Santa Fe arata puternic, dinamic si rafinat, caroseria facand o promisiune clara ca acesta este un SUV de lifestyle sigur si practic.Designerii noului model s-au inspirat de la formele create de natura in timpul formarii unei furtuni – o abordare creativa numita „Storm Edge”. Dovada a portofoliului de produse Hyundai, Santa Fe este primul model care are propria interpretare a limbajului de design sculptura fluida, care a modernizat felul in care arata vehiculele Hyundai in ultimii ani.In linie cu intreaga gama Hyundai, ultima versiune a modelului Santa Fe ofera o grila hexagonala, finisata cu o culoare crom inchis foarte sofisticata. Farurile mari, in forma de lacrima, situate deasupra barei de protectie, sunt asortate cu lampile de ceata de dedesupt. Partea de jos, in doua tonuri, ofera o garda la sol generoasa, iar panoul argintiu vizibil in partea din fata imbunatateste aerodinamica vehiculului si ofera protectie in partea de jos a corpului, din fata pana in spate.Mai lung, mai jos si mai lat decat predecesorul sau, cu acelasi ampatament de 2.700 mm, noua generatie Santa Fe are o prezenta puternica. Arhitectura conventionala de SUV in doua volume ofera mult spatiu dar, mai mult decat atat, noua forma a caroseriei sugereaza mai multa putere, cu o parte frontala impozanta. Profilul vehiculului este decorat cu finisajul crom inchis al jantelor de aliaj – oferite din fabrica cu dimensiuni de pana la 19 inchi, pentru prima oara pe un SUV Hyundai. Usile acopera integral chederele, asigurandu-se ca acestea raman curate si ca nu vor murdari hainele pasagerilor la intrare sau la iesire.O postura dinamica este obtinuta de o linie a acoperisului coborata, de parbrizul lasat catre spate, de linia geamurilor laterale inaltata, si de luneta spate cu un unghi indraznet.O dunga ascutita pe panourile laterale ale noului Santa Fe traverseaza masina de la roata fata pana la portbagaj, marcand nivelul manerelor usilor fata si spate si definind partea de sus a lampilor spate. Deasupra lampilor, luneta incepe sub un spoiler de pe plafon, care are rolul de a amplifica senzatia dinamica oferita de Santa Fe. Pentru mai multa sportivitate, evacuarea este dubla, iar barele spate sunt decorate cu grile hexagonale.Ambele pasaje ale rotilor sunt generoase, anvelopele fiind vizibile in totalitate, aripile umflate deasupra rotilor amplificand senzatia de sportivitate.CONFORTNoi caracteristici si tehnologie inteligenta imbunatatesc experienta de a detine un vehicul marca HyundaiNoua generatie Santa Fe va fi oferita cu o gama de caracteristici inteligente care imbunatatesc nivelul de confort al soferului si al pasagerilor, oferind o experienta lipsita de stres pentru toti pasagerii.Pentru a imbunatati senzatiile la volan, Hyundai a dotat a treia generatie a modelului Santa Fe cu sisteme suplimentare care contribuie la confortul soferului, precum faruri si stergatoare automate, care pornesc atunci cand conditiile o cer, permitand acestuia sa se concentreze asupra drumului din fata.Noua generatie Santa Fe poate fi dotata cu sistem de asistenta la parcare, pentru a ajuta soferii sa incapa chiar si in locurile mai stramte.Pentru a imbunatati nivelul de confort, scaunele fata sunt ajustabile electric, iar scaunul soferului are o functie de memorie pentru a se adapta la diferite pozitii de condus. Al doilea rand de scaune se rabateaza printr-o singura apasare, oferind pasagerilor acces facil catre cel de-al treilea rand de scaune (care sunt optionale).Spatiul pentru picioare in primul si al doilea rand de scaune a fost imbunatatit – cu 38 mm si 45 mm – in comparatie cu generatia precedenta, in timp ce un plafon panoramic lung si lat permite intrarea luminii naturale in interior. Spatiul pentru bagaje din portbagaj a crescut cu 38 mm in adancime, oferind cel mai mare volum din clasa sa: 534 de litri in configuratie cu 5 locuri, cifra care poate atinge 1.680 de litri cu scaunele spate rabatate.In marsarier, camera montata in spate afiseaza automat o imagine clara, convexa a zonei din spatele masinii, pe un ecran de 7 inch. Imaginea in unghi lat este destul de joasa pentru a permite soferului sa evite obstacole si micii pietoni.O priza optionala de 220V poate oferi putere directa laptopurilor, imprimantelor sau chiar aspiratoarelor. Localizata in portbagaj, priza poate oferi putere echipamentelor de pana la 200 W fara a necesita un invertor.Santa Fe are si caracteristici de design inteligent, precum lumini in oglinzile exterioare pentru a ilumina solul de langa masina, precum si geamuri fumurii pentru mai mult confort si securitate.MOTOARETrei motorizari robuste ofera putere si eficienta imbunatatiteNoua generatie Santa Fe are o gama de motoare care a fost dezvoltata pentru a raspunde nevoilor clientilor europeni, cu trei propulsoare la lansare care acopera 80% din cererea din segmentul D-SUV. Oferind o plaja larga de putere si cuplu, cele trei motoare ofera soferului performante pe multiple suprafete de teren, fara a compromite consumul si emisiile reduse de CO2 care impun standardul in aceasta clasa.Gama de motorizari este compusa dintr-un propulsor pe benzina si doua diesel, cu puteri intre 150 si 197 CP. Toate aceste motoare imbina excelent puterea cu eficienta si cele mai mici emisii de CO2 din clasa.Varful de gama diesel ramane motorul Hyundai 2.2 litri „R” cu turbina cu geometrie variabila (VGT). Propulsorul din aluminiu genereaza 197 CP si 421 Nm de cuplu, iar inginerii Hyundai i-au redus emisiile de CO2 la doar 147 g/km, cea mai buna valoare din clasa sa.Cu acest motor puternic, noul model Santa Fe ofera performante puternice, accelerand de la 0 la 100 in doar 9,4 secunde (cutie de viteze manuala, transmisie pe 2 roti).Hyundai ofera si o varianta de motorizare mai mica, diesel de 2 litri „R” cu VGT, care completeaza gama. Dezvoltand 150 CP si cu un cuplu de 383 Nm, acest motor rafinat, compatibil Euro-6, emite doar 159 g/km de CO2.Multumita turbinei cu geometrie variabila disponibila pe ambele motoare diesel, noua generatie Santa Fe ofera 100% din cuplu la turatii mici – . doar 1.800 rpm – ceea ce face acest vehicul potrivit atat pentru teren accidentat, cat si pentru un stil dinamic de condus pe sosea.Un motor „Theta II” 2.4 litri GDI ofera clientilor europeni o alternativa pe benzina. Puterea sa maxima de 192 CP si emisiile modeste de CO2, de doar 202 g/km, transforma noua generatie Santa Fe in lider in clasa sa.TRANSMISIITransmisii cu 6 rapoarte pentru a optimiza performanta si consumulNoua generatie Santa Fe este disponibila cu o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte si o cutie de viteze automata cu 6 rapoarte, care au fost concepute pentru puterea celor 3 motoare ale gamei.Motoarele „Theta II” 2.4 litri GDI pe benzina si 2.2 litri „R” VGT diesel sunt disponibile cu cutie de viteze manuala sau automata. Motorul 2.0 litri „R” VGT este disponibil cu o cutie de viteze cu 6 rapoarte manuala.Transmisiile cu 6 viteze ofera rapoarte de top si au fost alese pentru a reduce consumul de carburant si pentru emisii de CO2 reduse la viteze mici, permitand in acelasi timp soferului sa exploateze la maximum performantele disponibile, atat pe sosea, cat si pe teren accidentat.Transmisia automata ofera doua moduri de operare – complet automat sau „Sport”. Pentru condusul in oras, modul complet automat este ideal, in timp ce functia „Sport” permite schimbarea secventiala cu treptelor de viteza. Desi transmisia foloseste un principiu clasic al convertorului de cuplu, incorporeaza un convertor de cuplu „plan” si o arhitectura inovatoare, devenind cea mai compacta cutie de viteze cu 6 rapoarte disponibila la nivel mondial – cantarind cu 12 kg mai putin si oferind o economie de carburant de pana la 12%, in comparatie cu o cutie automata conventioanala.Atunci cand motorul 2WD 2.2 litri „R” VGT este montat la o cutie de viteze cu 6 rapoarte manuala, are emisii de doar 147 g/km Co2.Cumparatorii europeni care vor alege transmisia automata vor beneficia de noul sistem Active ECO disponibil pe Santa Fe, care ofera soferilor posibilitatea de a maximiza performantele ecologice ale vehiculului.Active ECO este operat de un buton „ECO” localizat sub consola centrala. Odata activat, soferii beneficiaza de consum redus de carburant si emisii de noxe mai mici. Sistemul gestioneaza un numar de parametrii ai vehiculului – precum aerul conditional, motorul si transmisia – pentru a se asigura ca acesta functioneaza la un nivel optim.TREN DE RULAREComportament rutier de masina, capacitati off-road specialeNoua generatie Santa Fe ofera o tinuta de drum impresionanta, precum si confort real atat on-road cat si off-road, oferind o calatorie demna de o masina in conditii normale, dar trecand automat la tractiune integrala atunci cand e nevoie.Sistemul Hyundai FLEX STEER este montat pentru prima oara pe un SUV, oferind 3 moduri diferite pentru directie care sa acopere preferintele clientilor si necesitatile drumului. Modul selectat – normal, sport si confort – este afisat pe un ecran de 4,2 inchi integrat in panoul de instrumente.Suspensia noului Santa Fe a fost calibrata precis pentru a oferi o calatorie confortabila si pentru a asigura raspunsul vehiculului la cerintele soferului. Suspensia tip MacPherson foloseste brate inferioare in forma L pentru cat mai multa acuratete si sensibilitate a directiei. Bucsele sunt calibrate pentru a reduce vibratiile nedorite, oferind in acelasi timp o conexiune cu drumul care ofera incredere.Pe spate s-a optat pentru suspensie multi-link pentru a asigura nivelul optim de confort fara a folosi din spatiul portbagajului. Suspensia spate cu auto-nivelare este oferita ca standard, mentinand orice calatorie la un nivel ridicat de confort si comportament rutier echilibrat chiar si atunci cand masina este incarcata cu pasageri si bagaje.Transmisia integrala este oferita de un sistem la cerere care inlocuieste tractiunea fata atunci cand este cu adevarat necesar. Cand senzorii detecteaza pierderea aderentei pe puntea fata, puterea este redistribuita automat intre puntea fata si puntea spate. In mod normal, puterea este 100% pe puntea fata, cu variatie automata si continua atunci cand conditiile sunt alunecoase, transferand pana la 50% din putere pe spate.Pentru conditii extrem de alunecoase, precum noroi, in off-road sau zapada si gheata, transmisia integrala poate fi selectata folosind butonul „Lock”, care ofera putere 50:50 pana la viteze de 40 km/h.Pentru a asista nivelurile ridicate de aderenta, noua generatie Santa Fe este echipata cu ABS (anti-blocare la franare), ESP (program electronic de stabilitate), VSM (managementul stabilitatii vehiculului), DBC (controlul franarii la vale) plus sistem de stationare in panta si HAC (asistenta la plecarea din panta).Capacitatea maxima de remorcare a unei remorci cu sistem de frana este de 2.500 kg (transmisie manuala), facand din noua generatie Santa Fe liderul clasei.RAFINAMENTRafinament pe drum, plus performante off-road robusteCand au conceput noua generatie Santa Fe, Hyundai a mentinut mostenirea SUV a masinii, dar i-a imbunatatit calitatile de sosea.Un sub-cadru fata, care sustine motorul, transmisia si suspensia, este montat folosind bucse speciale pentru a reduce zgomotul nedorit si vibratiile care nu trebuie sa ajunga la interior, permitand directiei sa ofere raspuns excelent soferului indiferent de conditiile de drum.Noua caroserie a celei de-a treia generatii Santa Fe foloseste aceleasi tehnologii bine incorporate in modelul i40, care a castigat premiul Euro Car Body in 2011. O imbinare complexa de otel usor si rezistent, alaturi de componente din aluminiu imbunatatesc rezistenta la indoire si rigiditatea torsionala in comparatie cu modelul precedent. Otelul este adus de la propria fabrica a companiei – Hyundai Steel – din Coreea.Hyundai a optimizat trenurile de rulare la a treia generatie de Santa Fe pentru a fi cat mai rafinate, folosind materiale mai usoare, amortizoare pentru suportii de motor si niveluri ridicate de izolare fonica pentru a creea un interior linistit.Aceste masuri combinate reduc NVH in compartie cu generatia precedenta, oferind un mediu de calatorie confortabil, atat pe sosea, cat si in off-road.SIGURANTANoi caracteristici ofera cel mai inalt nivel de siguranta al pasagerilor – si o premiera pentru protectia pietonilorAlaturi de intreaga gama Hyundai dedicata Europei, noua generatie Santa Fe ofera echipamente high-tech de siguranta activa si pasiva pentru a asigura siguranta exceptionala si protectie imbunatatita pentru pietoni.Sistemele active ofera soferilor de Santa Fe cea mai mare sansa de a evita un accident. Acestea includ ABS (anti-blocare la franare), ESP (program electronic de stabilitate), VSM (managementul stabilitatii vehiculului), DBC (controlul franarii la vale) plus sistem de stationare in panta si HAC (asistenta la plecarea din panta).Un sistem de avertizare la schimbarea benzii alerteaza soferul daca masina se indreapta catre o banda adiacenta fara ca semnalul luminos sa fie activat. Un sunet din cabina are menirea de a-i atrage atentia soferului.Un factor cheie pentru siguranta este vizibilitate buna a soferului, iar noua generatie Santa Fe are cateva caracteristici care imbunatatesc vizibilitatea pe timp de zi si pe timp de noapte. Faruri Xenon HID ofera iluminare de intensitate mare a drumului, oferind soferului cea mai buna vizibilitate posibila. Pentru a ajuta mai mult, farurile se aprind automat atunci cand conditiile necesita acest lucru, iar luminile de zi sunt oferite in standard.In ceea ce priveste siguranta pasiva, noua generatie Santa Fe este construita folosind otel usor, foarte rezistent si aluminiu, care ofera rigiditate excelenta a caroseriei si protectie pentru pasageri in cazul unei coliziuni. Noua generatie Santa Fe este dotata cu sapte airbag-uri in standard, inclusiv cel al soferului, pasagerului, cortina si genunchiul soferului, oferind niveluri exceptionale de siguranta.Cu gandul la pietoni, Hyundai a echipat noul model cu o capota activa – prima aplicatie de acest gen la Hyundai, si un contribuitor insemnat la siguranta pietonilor in cazul unei coliziuni. La impact, capota se ridica pentru a reduce forta de coliziune si, astfel, riscul de ranire.