O treime din autovehiculele din Romania au probleme cu sistemul de franare

img
Home / Stiri si noutati auto / O treime din autovehiculele din Romania au probleme cu sistemul de franare

STUDIU – O treime din autovehiculele din Romania au probleme cu sistemul de franareTehnicienii atelierelor auto din România ar putea beneficia de noi oportunitati, potrivit unui nou studiu care evidentiaza ca o treime din autovehiculele din România au probleme cu sistemul de frânare, fara ca aceste deficiente sa fie evidente.Expertul Comma a testat calitatea lichidului de frâna în atelierele auto independente din Europa si a descoperit ca 34% dintre conducatorii auto români au avut sisteme de frânare defecte, ceea ce îi duce la o rata de 17% a expunerii neintentionate la accidente, de fiecare data când se urca la volan. În Europa, 41% dintre autovehicule opereaza cu lichid de frâna sub standardele recomandate. Lichidul de frâna absoarbe umezeala din atmosfera, ceea ce îi reduce eficienta prin scaderea punctului de fierbere. Odata ce punctul de fierbere ajunge sub 180°C, lichidul de frâna devine inutil, cauzând erori fatale în functionarea sistemului de frânare.  Alba Diagnostics, expertul în testarea lichidului de frâna, recomanda înlocuirea acestuia atunci când punctul de fierbere atinge 200°C. Cu toate acestea, în mod neasteptat pe durata studiului, au fost gasite autovehicule care functionau cu lichidul de frâna având punctul de fierbere la 150°C. Conform studiului, calitatea lichidului de frâna nu depinde de vârsta si de kilometrajul unui autovehicul. Pe durata cercetarii, a fost inspectat un vehicul cu 50.000 km la bord al carui lichid de frâna avea punctul de fierbere sub 150 °C.Mai mult de jumatate dintre clientii service-urilor auto, fie au recunoscut ca nu stiu fie au oferit raspunsuri eronate întrebarilor legate de lichidul de frâna, iar 40% dintre respondenti au recunoscut ca nu si-au schimbat lichidul de frâna în ultimii 2 ani.   În restul Europei, situatia este de asemenea îngrijoratoare, 71% dintre soferii intervievati, nu stiau cum functioneaza lichidul de frâna. Mike Bewsey, purtator de cuvânt Comma, declara: “Calitatea slaba al fluidului care controleaza o componenta esentiala de siguranta a masinii este alarmanta, la fel cum este si lipsa de întelegere a modului în care acesta functioneaza. Din nefericire, odata ce lichidul de frâna este contaminat, exista un risc foarte mare ca lichidul sa clocoteasca. Acest lucru se poate întâmpla în conditii de oprire sau de pornire sau daca se remorcheaza ceva. Totodata, aceasta problema este dificil de diagnosticat, în conditiile în care dupa accident, lichidul se raceste din nou si pare a fi normal”.Lichidul de frâna este cauza a nenumarate accidente de masina care au loc în fiecare an.  Însa, în timp ce o cercetare vizuala a nivelului lichidului de frâna este parte din Inspectia Technica Periodica (ITP), cercetarea calitatii lichidului nu este parte din inspectia obligatorie. Bewsey a mai adaugat: “Multi soferi considera în mod eronat ca daca au trecut cu bine testul ITP,  starea lubricantilor si a altor chimicale este foarte buna.  Însa doar testarea temperaturii punctului de fierbere arata calitatea lichidului de frâna. Deoarece acest aspect nu este parte din testarea standard, obligatia de a se asigura ca masina este în siguranta, îi revine soferului.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *