Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo

img
Home / Stiri si noutati auto / Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo

Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo   – Patru automobile Ampera electrice printre primele 10 clasate în categoria propulsie alternativa   – Echipa franceza Darniche/Lambert câstiga în fata a 130 de competitori   – Ampera, un succes în testele de anduranta si consum de combustibilRüsselsheim/Monte Carlo. Dupa dobândirea titlului “Car of the Year 2012”, Opel Ampera a câstigat si a 13-a editie a Raliului International Monte Carlo pentru automobile electrice si propulsie alternativa, la care a participat pentru prima oara. Patru Ampera s-au clasat între primele 10 vehicule. Duoul francez Bernard Darniche si Joseph Lambert au reusit sa bata orice concurenta. Duminica, ultima zi de concurs, vehiculul electric revolutionar a ajuns la linia de sosire în capitala provinciei Coasta de Azur. Au participat în jur de 130 de competitori de la 30 de producatori, printre care sapte Ampera, inclusiv o echipa privata. Ceilalti competitori au fost Renault Fluence Z.E., o masina sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV si un Peugeot Ion. Dincolo de victoria la general, echipele Ampera cu Charlotte Berton si Olivier Sussot s-au clasat pe locul 3, Jean-Claude Andruet si Patrick Lienne au venit pe 7, iar Hanns Werner Wirth si Daniel Riesen au ajuns pe locul 8, completând fantasticul rezultat.“Succesul Ampera în acest concurs de versatilitate în conditii de maxima provocareîi demonstreaza echilibrul dintre anduranta si eficienta a consumului de combustibil. Acest lucru subliniaza rolul de lider pe care îl avem în domeniul propulsiei altenative,” spune Directorul pentru E-mobilitate al Opel, Enno Fuchs. Competitia “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” a avut loc pentru a 13-a oara si s-a impus drept cel mai vechi eveniment motorsport pentru vehicule cu propulsie alternativa. Automobil Club Monte Carlo organizeaza competitia din 1995.Test de anduranta pentru propulsie alternativaRaliul a debutat în trei orase, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand si Lugano, pe o distanta de 550 kilometri prin Digne-les-Bains, capitala districtului Alpes-de-Haute-Provence, spre Monaco. A doua zi, echipele au trebuit sa concureze pe o distanta de 272 de kilometri, ce i-a dus prin Monaco si ruta originala a Raliului Monte Carlo Rally. În aceste doua zile, echipele au fost supuse la adevarate teste de regularitate si au trebuit sa-si demonstreze calitatile de soferi prin împingerea masinilor la limita.Dincolo de testele de regularitate, focusul a fost pus pe consumul de combustibil. Cu ajutorul unei proportii derivate din greutatea vehiculului, emisiile CO2, densitatea energetica a combustibilului si consumul acestuia, organizatorii au putut calcula o comparatie între valori si sa realizeze un clasament general. “Tehnologia sofisticata a Ampera a fost permanent de baza si ne-a permis acest succes enorm,” a spus copilotul francey Joseph Lambert, ce a celebrat victoria alaturi de pilotul Bernhard Darniche. Darniche a câstigat deja legendarul Raliu Monte Carlo în 1979 si a reusit de mai mult de 10 ori sa iasa câstigator din etapa speciala de pe faimosul Col de Turini.Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricând. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimenteaza motorul electric de 111 kW/150 cp. În func?ie de stilul de conducere ?i de condi?iile de drum, autovehiculul poate parcurge o distan?a cuprinsa între 40 ?i 80 km fara a produce emisii poluante, func?ionând numai pe baza energiei furnizate de baterie. Sistemul de propulsie electrica Voltec al modelului Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la zero la 100 km/h în aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *