Opel Astra GTC – sasiu exclusivist de inalta performanta

img
Home / Stiri si noutati auto / Opel Astra GTC – sasiu exclusivist de inalta performanta

  
– Configuratie unica a sasiului: mult mai mult decat un Astra cu 3 usi   – Conducere dinamica: toate versiunile GTC Astra sunt echipate cu suspensie fata de inalta tehnologie   – Sasiu mecatronic complet integrat: sistemul FlexRide face modelul GTC si mai atragatorRüsselsheim/ Millbrook – Modelul coupé compact lansat de Opel a creat multa agitatie in iunie, cand a putut fi comandat. Aspectul dramatic al modelului GTC, creat sub conducerea lui Mark Adams, Vicepresedinte Design al Opel/Vauxhall, este menit sa uimeasca clientii si sa surclaseze liderii consacrati din clasa sa.Insa atractivitatea modelului GTC merge dincolo de liniile increzatoare. Spre deosebire de multe alte versiuni hatchback compacte cu trei usi existente, modelul GTC, ca si versiunea precedenta, va fi unic in cadrul gamei Opel, fiind conceput pentru soferii care apreciaza atat manevrabilitatea si performanta, cat si aspectul unui autovehicul.Pentru aceasta, inginerii Opel din Rüsselsheim si de la Vauxhall Engineering Center din Millbrook, Marea Britanie au creat o platforma speciala pentru modelul GTC. Componentele cheie, precum suspensia HiPerStrut pe puntea fata, au fost preluate de la modelul Insignia OPC de 239 kW/325 cp, in timp ce puntea spate unica cu brat Watt si arbore compus a fost imbunatatita semnificativ. Asadar, desi gama GTC cuprinde in prezent o gama larga de motoare cu putere de la 88 kW/120 cp la 132 kW/180 cp, soferii se pot baza intotdeauna pe un nivel inalt de dinamica la conducere.Suspensia fata de inalta tehnologie sporeste atractivitatea modelului GTCinca de la inceputul programului de dezvoltare a modelului GTC, scopul a fost de a oferi autovehiculului caracteristici orientate spre sofer si adaptabilitate la conditiile de drum. „Scopul nostru a fost ca prin intermediul dinamicii de conducere a modelului GTC sa surclasam cel mai bun autovehicul din clasa”, a declarat Michael Harder, inginer supraveghetor al diviziei de dinamica de conducere a Opel. „Am dorit, de asemenea, sa schimbam centrul de interes in cazul modelului Astra cu 5 usi, anume raspunsul in viraje si comportamentul amortizoarelor, concentrandu-ne pe o configuratie mai precisa, insa destul de confortabila pentru majoritatea drumurilor din Europa si Marea Britanie.”Marea parte a procesului de dezvoltare s-a concentrat pe integrarea suspensiei HiPerStrut de la Opel in cadrul modelului GTC, o premiera pentru un model Astra. Bazata pe sistemul utilizat in prezent la modelul Insignia OPC de 239 kW/325 cp, suspensia HiPerStrut utilizeaza punctele de montare existente, insa reduce unghiul de inclinare a axei pivosilor cu 44 % si reduce lungimea fuzetei  cu 46 % fata de modelele echipate cu suspensie MacPherson. Acest lucru ajuta la prevenirea deraparii cauzate de cuplul motor generat la virare, o caracteristica a multor autovehicule puternice cu tractiune pe puntea fata, permitand soferilor sa valorifice mai bine performantele modelului GTC, fara a afecta precizia directiei.Utilizarea suspensiei HiPerStrut a redus, de asemenea, variatia unghiului de cadere a rotilor din fata ale modelului GTC in timpul virajelor, imbunatatind aderenta. Comportamentul sistemului de directie este, de asemenea, imbunatatit, datorita reducerii nivelului de frecare inregistrat intre componentele acestuia. Modificarile geometriei ocazionate de suspensia HiPerStrut permit, de asemenea, echiparea modelului GTC cu jante cu diametru de pana la 20 inch.„Modelul actual Astra cu 5 usi a prezentat dintotdeauna o manevrabilitate exceptionala”, a declarat Michael Harder. „insa GTC a ridicat stacheta si mai sus. soferul va aprecia instant raspunsul si aderenta, permitandu-i sa exploateze si mai mult potentialul platformei de baza Astra.”Revizuirile suspensiei spate completeaza modificarile aduse garzii la sol si ecartamentului modelului GTCFata de versiunea Astra cu 5 usi, garda la sol a modelului GTC a fost coborata cu 15 mm, in timp ce ampatamentul a fost marit cu 10 mm, de la 2685 mm la 2695 mm. Ambele ecartamente sunt, de asemenea, mai late, 1584 mm (+40 mm) in fata si 1585 mm (+30 mm) in spate.Suspensia spate cu arbore compus si brat Watt a fost de asemenea revizuita, pentru a obtine rezultate exceptionale in ceea ce priveste rigiditatea la ruliu si inaltimea centrului de ruliu. Sistemul are multe avantaje fata de o configuratie cu brate multiple, inclusiv un design imbunatatit, rigiditate mai mare a unghiului de cadere a rotilor si un nivel redus de frecare a sistemului de suspensie. Puntea spate cu brat Watt permite, de asemenea, mentinerea in permanenta a stabilitatii laterale.Puntea spate cu brat Watt  este amplasata pe o traversa de dimensiuni mici, atasata de partea inferioara a autovehiculului, in spatele liniei centrale a rotilor din spate. Aceasta cuprinde un brat central pivotant cu o articulatie sferica la fiecare capat, pe care sunt montate bratele laterale de la roti.Pe drum drept, configuratia ofera o stabilitate excelenta, insa in timpul virajelor aceasta minimizeaza deviatia laterala, la fel ca un sistem cu brate multiple. Inginerii Opel estimeaza ca bratele absorb aproape 80% din sarcinile laterale de pe suspensia spate. in plus, bratul Watt permite montarea unor bucse mai flexibile, fara a mai fi nevoie de compensarea unghiului de convergenta a rotilor din spate, oferind astfel un raspuns imbunatatit si un nivel sporit de confort pe puntea spate.Un sistem unic de directie pentru modelul GTCPrecizie, raspuns si incredere: acestea au fost cele trei elemente tinta ale programului special de proiectare a sistemului de directie al GTC. Provocarea a fost reprezentata de pastrarea usurintei de utilizare a sistemului la viteze scazute, dar antrenarea unui nivel mai mare de implicare si unui efort sporit la viteze mai mari.Astra GTC utilizeaza un sistem de directie cu pinion si cremaliera cu sistem de asistenta sensibila la viteza. insa pentru ca sistemul de directie sa ofere soferilor un raspuns sporit, motorul electric al sistemului este montat direct pe cremaliera si nu la baza coloanei de directie.Cele mai importante beneficii ale utilizarii servodirectiei sunt bine cunoscute. La viteze scazute, nivelul de asistenta este marit pentru a minimiza efortul. La viteze mai mari, gradul de asistenta este redus automat, pentru a asigura soferului un raspuns sporit al sistemului de directie. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorita faptului ca nu necesita o pompa hidraulica si raspunde direct la puterea necesara la orice viteza.FlexRide sporeste si mai mult atractivitatea modelului GTC pentru soferiSasiul modelului Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul inteligent, adaptiv de control al sasiului FlexRide. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, comportamentul la virare si raspunsul sistemului de directie adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere. tinuta de drum si echilibrul imbunatatite ale autovehiculului sporesc, de asemenea, nivelul de siguranta in situatii de urgenta. in plus, FlexRide ofera trei setari diferite, permitand modificarea caracteristicilor autovehiculului cu o apasare de buton: puteti alege oricand intre modul echilibrat Standard, modul „Tour” proiectat pentru confort sau modul activ „Sport”.Carosabil accidentat: provocarea suprema pentru inginerii care proiecteaza sasiul„Reteaua rutiera din Marea Britanie este diferita de oricare alta din Europa,” a declarat Gary Baker, sef al sectiei de dinamica a Vauxhall Engineering Center. „Desigur, noi testam autovehiculele in multe tari diferite, insa serpentinele si drumurile foarte inclinate din Marea Britanie dezvaluie de multe ori caracteristici de manevrabilitate care ar ramane de altfel ascunse pe suprafetele mai uniforme si drumurile mai previzibile de pe continent. si nu este vorba doar de suprafete. Curbele cu raza variabila sunt des intalnite in Marea Britanie, precum sunt si culmile si crestele ascunse privirii, solicitand si mai mult autovehiculele noastre si soferii.  Un bun exemplu ar fi un sofer care trebuie sa faca o reglare in timpul virajului pe un drum cu care nu este obisnuit unde curba se ingusteaza iar acesta elibereaza pedala de acceleratie sau franeaza brusc. Autovehiculul trebuie sa raspunda corespunzator si intuitiv la comenzile de directie ale soferului, insa conducerea autovehiculului trebuie sa fie placuta in conditii normale.”Pentru ca soferii nu au intotdeauna acces la drumuri uniforme, serpuite, modelul GTC a fost reglat si pentru a face fata celor mai dificile si accidentate suprafete, chiar si cand este echipat cu jante de 19 si 20 inch, disponibile optional (modelul este echipat standard cu jante de 18 inch).

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *