Opel Flextreme GT/E primeste premiul RED DOT pentru design
Modelul Opel Flextreme GT/E primeste premiul RED DOT pentru designJuriul a fost impresionat de designul expresiv conceput pentru performante ecologice.Rüsselsheim/Singapore. Conceptul Opel Flextreme GT/E a primit recunoasterea pentru designul sau exceptional din partea unui juriu international si a primit prestigiosul premiu „red dot” la ceremonia organizata la Singapore.Cu peste 12.000 de modele participante din 60 de tari, „premiul pentru design red dot” se numara printre cele mai mari si renumite premii pentru design din lume. Premiul „red dot” de la Singapore a fost acordat celui mai bun concept de design. Câstigatorii servesc drept un barometru al viitorului, reprezentând o avanpremiera a modelelor viitoare. Premiul este acordat pentru prototipuri de catre un juriu international format din experti în design si se bazeaza pe nivelul de inovatie, functionalitate si calitate.Alte sase modele Opel sunt deja incluse în anuarele anterioare ale premiului de design „red dot”: noul Astra, Insignia, conceptul Flextreme 2007, Opel GT, Astra GTC si Astra G 1998. Pentru informatii suplimentare despre organizatia „red dot”, vizitati pagina de internet www.red-dot.org.„Datorita numarului mare de modele de înalta calitate, aceasta competitie a reprezentat o adevarata provocare si astfel, câstigarea premiul „red dot” a constituit o realizare exceptionala,” afirma Ken Koo, Presedintele organizatiei care acorda premiul pentru design „red dot” din Asia. „Felicitam marca Opel.”Modelul Opel Flextreme GT/E a fost conceput la Centrul European de Design din Rüsselsheim si a fost prezentat în premiera în martie 2010, la cea de-a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva, în Elvetia. Acesta integreaza noul limbaj de design al marcii prin care „maiestria sculpturala întâlneste precizia germana”, lansat în 2008 odata cu modelul Insignia si îl aplica într-o forma optimizata pentru eficienta aerodinamica.La crearea conceptului, s-a acordat foarte multa atentie fluxului de aer si strategiei de reducere a greutatii. Zona frontala de mici dimensiuni, înaltimea redusa a plafonului (1308 mm) si zona inferioara a caroseriei plata si închisa, toate permit autovehiculului sa despice aerul cu o rezistenta la înaintare minima. Modelul Flextreme GT/E exploreaza si potentialul pentru schimbarea activa a formei. La viteze de peste 50 km/h, un panou vertical se extinde de-a lungul caroseriei din fanta de extractie a aerului, din spatele fiecarui pasaj de roata din spate. Aceste spoilere laterale cu lungimea de 350 mm directioneaza fluxul de aer de mare viteza dupa colturile din spate ale autovehiculului, reducând si mai mult turbulentele.Masurile de reducere a masei caroseriei includ utilizarea panourilor exterioare din carbon foarte usoare, a geamurilor securizate din policarbonat si a componentelor structurale din aliaj de aluminiu. În comparatie cu materialele conventionale, acestea asigura o reducere a greutatii cu 40 de procente, contribuind la un consum si mai redus de energie si la atingerea unei autonomii mai mari.Acest concept eficient include, de asemenea, un sistem de propulsie inovator, deja utilizat la modelul Opel Ampera. Modelul Flextreme GT/E demonstreaza versatilitatea acestei tehnologii prezentând-o într-un format mai mare la bordul unui autovehicul din clasa medie. În ciuda dimensiunilor mai mari si a vitezei maxime de peste 200 de kilometri pe ora, modelul Flextreme GT/E este proiectat sa ofere performante similare cu cele ale modelului Ampera: bateria asigura o autonomie cuprinsa între 40 si 80 km si, datorita sistemului de extindere a autonomiei, se ajunge la un total de 500 km.„Primirea unui premiu din partea unei organizatii atât de apreciate reprezinta înca o confirmare a faptului ca Opel se afla pe drumul cel bun, oferind un stil îndraznet si dinamic, versatilitate si inovatii foarte avansate,” afirma Mark Adams, Vicepresedintele de Design al Opel/Vauxhall.