Opel Insignia OPC Sports Tourer incepe testele in Iadul Verde

img
Home / Stiri si noutati auto / Opel Insignia OPC Sports Tourer incepe testele in Iadul Verde

 
 • Putere superioara: automobilul break cu performante deosebite trebuie sa parcurga 10.000 de km pe circuitul Nürburgring • Dotari superioare: 325 CP, 435 Nm, tractiune Adaptive 4×4 si volum de încarcare de 1.530 de litri • Rezultate superioare: Insignia OPC sedan a trecut testele cu brio
Rüsselsheim/Nürburgring. Autovehiculul Insignia OPC Sports Tourer va fi disponibil spre finalul acestui an, însa mai întâi trebuie sa treaca prin iad: „iadul verde” al circuitului Nürburgring Nordschleife, considerat cel mai dur, cel mai solicitant si cel mai periculos circuit de curse din lume.
Proiectantii Opel insista ca toate autovehiculele din gama OPC sa parcurga un proces strict de testare, ce presupune parcurgerea a 10.000 de kilometri pe circuitul Nordschleife Nürburgring lung de 20,8 km, care a fost supranumit „Iadul verde” de catre legendarul pilot Jackie Stewart. Cu doar câteva zile în urma, Insignia OPC sedan a finalizat aceasta provocare fara probleme.
„Insignia OPC sedan a parcurs cele 487 de tururi în 12 zile rulând fara greseala la viteze foarte mari. Acestea sunt performantele si calitatile pe care le dorim pentru toate automobilele Opel”, a declarat Hans Demant, director executiv al Opel.
Opel Insignia OPC Sports Tourer este dotat cu un motor Turbo V6 de 2,8 litri, care dezvolta o putere de 325 CP/239 kW si un cuplu de 435 Nm, oferind performante optime. Acesta este prevazut cu elemente de înalta tehnologie, precum sasiul mecatronic refacut, amplasat mai jos, cu suspensie FlexRide, tractiunea integrala Adaptive 4×4, diferentialul autoblocant electronic (eLSD) pentru puntea spate si frânele speciale Brembo. La toate acestea se adauga si functionalitatea generoasa a versiunii break, cu un volum de încarcare de 1.530 litri.
Cea mai buna tehnologie auto
Ca si Insignia OPC sedan, modelul Sports Tourer este prevazut cu numeroase elemente tehnologice speciale. Motorul OPC este cu 25 de procente mai puternic decât versiunea cu 260 CP a motorului Turbo V6 de 2,8 litri montat la variantele Insignia Sport si Cosmo. Cresterea puterii dezvoltate a fost obtinuta prin refacerea sistemului de evacuare, reducerea semnificativa a contrapresiunii si instalarea unor tobe de esapament speciale, care contribuie la obtinerea unor sunete sportive, pline, ale motorului. Motorul este prevazut cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, care permite accelerarea de la zero la 100 de km/h în doar 6,3 secunde si atingerea unei viteze maxime de 250 km/h (cu limitare).
Unitatea de gestionare a tractiunii integrale Adaptive 4×4 cu eLSD a fost recalibrata pentru adaptarea distributiei cuplului conform conceptului sportiv al OPC. Proiectantii de la Opel Performance Center au dezvoltat o punte fata speciala pentru sasiu, cu performante ridicate, denumita HiPerStrut (High Performance Strut – brat cu performante ridicate), care este amplasata cu 10 mm mai jos decât cea instalata la versiunea cu tractiune integrala a modelului Insignia Sport. Printre beneficii se numara reducerea perturbarilor suferite de mecanismul de directie si sporirea manevrabilitatii.
Suspensia electronica standard a OPC, FlexRide, a fost reglata pentru a oferi performante suplimentare si îi favorizeaza pe acei soferi care prefera un stil de conducere mai sportiv. Aceasta ofera posibilitatea alegerii între trei moduri sportive diferite: modul standard ofera cea mai confortabila calatorie, modul sport determina rigidizarea suspensiei, iar noul mod OPC ofera gradul optim de divertisment sportiv.
Cursa solicitanta: 12 zile, 27.000 de schimbari a treptelor de viteza, 35.551 viraje si 487 de tururi
Înainte de lansarea din toamna, noul Opel Insignia OPC Sports Tourer va înfrunta, la rândul sau, „Iadul verde”: parcurgerea cu viteza mare a celor 10.000 de kilometri ai circuitului Nordschleife echivaleaza cu parcurgerea a aproximativ 180.000 de kilometri pe drumuri obisnuite. Modificarile tehnice sunt adecvate pentru centrul de greutate deplasat al automobilului break, acesta fiind motivul pentru care suspensia Sports Tourer va fi testata separat pe Ring.
Desi circuitul extrem de solicitant cu lungimea de 20,8 kilometri face parte din programul OPC standard, aceasta confirmare suplimentara reprezinta întotdeauna un eveniment special pentru Volker Strycek si echipa sa. Fostul pilot în cadrul Campionatului german de turisme si directorul Opel Performance Center face rezumatul: doisprezece soferi, ingineri proiectanti Opel si cunoscatori ai circuitul Nordschleife conduc pe rând un automobil Insignia OPC timp de 12 zile, indiferent daca ploua sau e însorit. „Aceasta proba este cu adevarat solicitanta: acele 12 zile presupun 27.000 de schimbari a treptelor de viteza, pe parcursul a 35.551 de viraje, în timpul unui numar total de 487 de tururi.”
Coordonatorul de validare Jens Hornischer, care va conduce automobilul pe parcursul unei mari parti a testului de anduranta, a declarat: „Solicitam în permanenta aproximativ 90% din performantele automobilului, ceea ce reprezinta un test dur pentru orice tip de autovehicul. Iar pregatirile sunt aproape inexistente.”
Un automobil Arden Blue Insignia OPC sedan a finalizat propriul ritual de initiere în mai, confirmând standardul de calitate ridicat pe care îl asteapta clientii Opel.
Lunga traditie Opel în constructia de modele break ofera cele mai bune lucruri din doua lumi
Insignia OPC Sports Tourer reprezinta cel mai recent capitol din lunga poveste de succes a autovehiculelor break. În calitate de deschizator de drumuri în acest segment, Opel a lansat pe continentul european modelul Olympia Rekord Car-A-Van, o combinatie între autoturism si furgon, în anul 1953. În 1970, Opel a lansat Ascona Voyage, primul automobil break lifestyle.
Urmatoarea inovatie în acest segment a survenit în 1991, atunci când Opel a lansat cel mai puternic automobil break produs în serie din lume, Omega Caravan 24V, cu un motor de 3 litri cu sase cilindri în linie, care dezvolta o putere de 204 CP. Vectra OPC a continuat traditia Opel în domeniul autovehiculelor break puternice. Acest model a fost disponibil începând din 2005, ultima varianta fiind un model cu tractiune pe puntea fata, cu performante superioare, al carui motor dezvolta o putere de 280 CP.
Noul Opel Insignia OPC de 325 CP reprezinta un urias pas înainte în domeniul dinamicii în timpul conducerii, oferind chiar si mai multa putere, în combinatie cu sistemul Adaptive 4×4. Iar versiunea dinamica Sports Tourer va atrage garantat toate privirile.
OPC: acasa pe circuitul Nordschleife
Testele Opel pe circuitul Nordschleife al Nürburgring sunt o traditie initiata în anii 1960 si confirmata în 2006, atunci când marca germana a încheiat un parteneriat cu legendarul circuit. Atunci, producatorul de automobile din Rüsselsheim si-a deschis primul centru de testare chiar lânga Ring. Locatia ofera conditiile ideale de testare, în special pentru modelele OPC ale Opel.
Portofoliul curent de modele cu performante superioare include variantele Corsa OPC, Astra OPC, Meriva OPC si Zafira OPC, pe lânga variantele notchback, hatchback si Sports Tourer ale modelului Insignia OPC. „Tabara de curse OPC” Astra este denumita astfel pentru a reflecta cel de-al doilea sezon al programului de selectare a pilotilor care a înregistrat un mare succes.
„Tabara de curse OPC” le ofera soferilor ambitiosi, fara experienta în domeniul curselor auto, oportunitatea de a-si descoperi talentul în lumea sportului cu motor, prin intermediul unui proces riguros de selectare a soferilor talentati si în urma mai multor etape de calificare. Cei care dovedesc ca detin abilitatile necesare primesc apoi instruire profesionista pentru cultivarea acestui talent si sunt pregatiti pentru competitiile auto. Opel asigura instruirea profesionista, automobilele si sustinerea organizationala necesara pentru „Tabara de curse”.
În prezent, 750 de candidati selectati dintr-un total de 22.000 de solicitanti, trec prin procesul de instruire si eliminare gestionat de fostii piloti si ambasadori ai marcii Opel, Manuel Reuter si Joachim Winkelhock. Toti candidatii spera sa obtina unul dintre mult-râvnitele locuri în echipa de curse pentru cele doua automobile de curse Astra care vor participa în cursa de 24 de ore organizata la Nürburgring anul viitor.
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *