Opel Mokka SUV – dimensiuni compacte, atitudine impunatoare

img
Home / Stiri si noutati auto / Opel Mokka SUV – dimensiuni compacte, atitudine impunatoare

Opel Mokka SUV – dimensiuni compacte, atitudine impunatoare   – Primul model al unui producator german lansat pe piata autovehiculelor SUV sub-compacte   – Opel aduce în acest segment tehnologii precum iluminarea adaptiva si camera video frontala   – Tractiunea integrala eficienta si inteligenta se adapteaza automat la conditiile de drum   – Design îndraznet, extrem de flexibil si agil, cu un consum redus de carburant   – sasiu „fabricat în Germania” pentru nevoile soferilor europeni   – S-au înregistrat deja peste 40.000 de comenzi; pretul porneste de la 18.999 de euro în GermaniaNou-noutul Opel Mokka si-a cucerit clientii potentiali. Modelul este pregatit pentru a fi pus în vânzare, astfel ca din întreaga Europa s-au primit peste 40.000 de comenzi pentru acest SUV (octombrie 2012). Cererea a fost deosebit de mare în Germania, Marea Britanie, Italia si Rusia. Modelul Mokka a putut fi comandat din luna iunie, Opel fiind primul producator german care a patruns în segmentul autovehiculelor sport-utilitare subcompacte (segmentul B de autovehicule SUV), care se afla într-o crestere vertiginoasa. Varianta de baza cu motor ecoFLEX de 1,6 litri, cu o putere de 85 kw/115 cp poate fi comandata la un pret începând cu 18.990 euro (pret recomandat pentru Germania, TVA inclus). În plus, în gama de sisteme de propulsie a modelului Mokka sunt incluse unitatea pe benzina cu turbocompresor, cu o putere de 103 kW/140 cp si varianta diesel de 1,7 litri, cu o putere de 96 kW/130 cp.„Acum ca avem modelul Mokka, putem spune ca am deschis un nou capitol în ofensiva noastra de produs. Faptul ca am primit multe comenzi arata ca modelul Mokka a mers la tinta. Atât tehnologiile sale, cât si designul dinamic si îndraznet sunt pe gustul clientilor nostri. Acesta stabileste noi standarde în segmentul sau”, a declarat Alfred E. Rieck, Vicepresedinte Vânzari, Marketing si Servicii Post-Vânzare Opel.În ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fara probleme cinci persoane într-o pozitie confortabila. Acesta respecta, de asemenea, promisiunea Opel de a combina designul atragator cu tehnologiile inovatoare si functiile destinate segmentelor superioare, facându-le accesibile unei categorii mai mari de cumparatori. Mai mult, modelul Opel Mokka introduce pentru prima data pe piata autovehiculelor SUV subcompacte scaunele ergonomice, precum si iluminarea frontala adaptiva (AFL+) si suportul pentru biciclete integrat FlexFix. Echipamentele standard care îmbunatatesc confortul si siguranta pentru toate versiunile Mokka includ Controlul electronic al stabilitatii (ESC), Controlul tractiunii (TC), precum si sistemul de asistenta la pornirea în rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea în panta (HDC). Pe lânga tractiunea pe puntea fata, modelul Mokka poate fi echipat cu tractiune integrala inteligenta (AWD). Tractiunea integrala AWD, dotare optionala, recunoaste automat momentul în care este necesara tractiunea pe toate rotile si se asigura ca aceasta este furnizata la un nivel maxim, atunci când este nevoie.Tractiune pe puntea fata si integrala: conducere dinamica pentru stilurile de viata activeOpel Mokka îmbina caracterul functional si o pozitie de sedere confortabila si înalta cu pasiunea pentru aventura. Unul dintre obiectivele principale în procesul de dezvoltare a Mokka l-a reprezentat sasiul, care a fost proiectat în Germania. sasiul Mokka a fost adaptat special la nevoile cotidiene ale clientilor europeni, fiind adecvat si pentru utilizare pe teren accidentat.Pe lânga tractiunea pe puntea fata, Mokka poate fi echipat si cu tractiune integrala (AWD), pentru o forta de tractiune sporita si o manevrabilitate îmbunatatita. Tractiunea integrala este eficienta, inteligenta si accesibila. Componentele principale ale sistemului AWD sunt diferentialul pe puntea fata, arborele cardanic, tractiunea pe puntea spate cu posibilitate de activare a tractiunii integrale si modulul de comanda, precum si ambreiajul multidisc electromagnetic. În plus, senzorii furnizeaza în mod constant date catre modulele de comanda. Atunci când carosabilul este uscat, rotile din fata preiau tractiunea autovehiculului, asadar consumul de carburant este mentinut la un nivel redus. În functie de starea carosabilului, configuratia variaza de la tractiune 100% pe puntea fata la o distributie maxima a cuplului de 50% pe puntea fata si spate, de exemplu atunci când carosabilul este acoperit cu o pelicula groasa de apa. Atunci când este nevoie, dispozitivul electronic de transfer al cuplului (TTD) trimite în mod automat si uniform cuplul catre rotile din spate. Sistemul AWD îmbunatateste caracteristicile de manevrabilitate deja agile ale Mokka. Acest fapt este sesizabil în special atunci când autovehiculul trebuie sa porneasca rapid de pe loc sau sa intre în viraje la viteze ridicate. Sistemul se activeaza automat într-o fractiune de secunda, de îndata ce rotile patineaza din cauza scaderii fortei de tractiune. De asemenea, detecteaza situatiile când nu este nevoie de tractiune integrala. Sistemul ofera o manevrabilitate sporita în curbe si asigura o forta de tractiune maxima în aceste situatii. Sistemul AWD, inclusiv toate componentele sale, are o greutate de 65 de kilograme, astfel încât autovehiculul poate ramâne eficient si ecologic.sasiul Mokka asigura o calatorie confortabila si o manevrabilitate excelenta, chiar si pe carosabil dificil. Pentru aceasta, inginerii Opel au îmbunatatit suspensia MacPherson pe puntea fata, cu eficienta dovedita. Au fost integrate arcuri pentru sarcina laterala, pentru a echilibra fortele laterale. Pentru a îmbunatati manevrabilitatea si performanta pe carosabil, precum si pentru a reduce nivelurile de zgomot si vibratii, au fost integrate, de asemenea, elemente de montare ale suspensiei cu doua cai, bare stabilizatoare rigide si bucse cu dubla legatura. Pentru suspensia spate, echipa de ingineri Opel a utilizat o bara de torsiune cu profil tubular în forma de U în fata rotilor.În plus, pentru ca soferii sa profite la maxim de sasiul autovehiculului, inginerii Opel au optat pentru sistemul de servodirectie (EPS) de ultima ora, dotare standard pentru toate autovehiculele comercializate în Europa, care asigura o asistenta sensibila la viteza cu reactii foarte rapide.Doua motoare pe benzina si unul diesel: agilitate si eficienta Puterea este furnizata de trei motoare eficiente. Toate transmisiile manuale sunt echipate cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, ce contribuie la reducerea consumului de carburant. Oferta de motoare pe benzina cuprinde un motor cu aspiratie naturala de 1,6 litri si o putere de 85 kW/115 cp, care genereaza un cuplu de 155 Nm, cu un consum de carburant de 6,5 litri la 100 kilometri si un nivel al emisiilor de CO2 de 153 g/km si un motor turbo de 1,4 l ce dezvolta o putere de 103 kW/140 cp si genereaza un cuplu de 200 Nm. Motorul turbo de 1,4 litri va fi disponibil initial cu aceeasi transmisie manuala, însa pe viitor va fi lansata si varianta cu transmisie automata. Modelul Mokka cu tractiune integrala, motor cu turbocompresor si transmisie manuala cu sase trepte de viteza atinge o viteza maxima de 190 km/h. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde. Consumul de carburant în regim mixt este de 6,4 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 149 g/km.Clientii care prefera motoarele diesel pot comanda modelul Mokka cu o unitate CDTI de 1,7 litri cu turbocompresor, ce dezvolta o putere de 96 kW/130 cp si genereaza un cuplu maxim de 300 Nm. Acest motor este disponibil în combinatie cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si tractiune pe puntea fata sau integrala sau cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza si tractiune pe puntea fata. Cu tractiune integrala si o cutie de viteze manuala, unitatea diesel nu consuma decât 4,5 litri de carburant în regim mixt la fiecare 100 de kilometri. Aceasta valoare corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 120 g/km. Modelul prevazut cu motor 1.7 CDTI este, prin urmare, unul dintre cele mai economice autovehicule din segmentul sau. Valorile referitoare la performanta sunt graitoare: cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si o tractiune pe puntea fata, modelul Mokka atinge o viteza maxima de 187 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h în doar 10,5 secunde.Sisteme-cheie de asistenta la conducere ce confera siguranta si confortOdata cu lansarea noului autovehicul SUV, Mokka, Opel introduce pentru prima oara numeroasele sale sisteme unice de asistenta pentru sofer, cu tehnologie germana, în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Acum, un numar mai mare de clienti beneficiaza de tehnologiile Opel exclusiviste, care sporesc nivelul de siguranta si confort. Acestea includ Programul electronic de stabilitate (ESP®Plus) sofisticat cu sistemul de asistenta la pornirea în rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea în panta (HDC) pentru o conducere mai confortabila pe suprafete înclinate. Controlul tractiunii, care este standard pentru toate variantele Mokka, functioneaza ca un diferential autoblocabil. Acesta previne patinarea rotilor si sprijina sistemul de tractiune integrala al modelului Mokka, cu algoritmi speciali pentru îmbunatatirea manevrabilitatii autovehiculului. Un alt sistem-cheie de asistenta pentru sofer disponibil pentru modelul Mokka este iluminarea frontala adaptiva (AFL+), care se bazeaza pe cea de-a treia generatie de faruri bi-xenon. Acest sistem îsi adapteaza intensitatea si raza de actiune pentru a asigura cea mai buna iluminare posibila pe drumuri urbane si rurale, precum si pe autostrazi. Functiile sale includ iluminare pentru conditiile meteo nefavorabile, faza lunga cu raza de actiune extinsa, iluminare statica în viraje, iluminare dinamica în viraje, lumini de zi cu tehnologie LED si asistentul pentru faza lunga. Acesta din urma dezactiveaza automat faza lunga pentru a evita orbirea soferilor care se deplaseaza în spate sau din sens opus.Cea de-a doua generatie a camerei video frontale Opel Eye asigura baza pentru avertizarea privind o coliziune frontala (FCA), recunoasterea indicatoarelor rutiere si avertizarea privind depasirea benzii de circulatie (LDW). Sistemul de avertizare privind o coliziune frontala (FCA) atentioneaza soferul printr-un semnal sonor puternic, precum si printr-un semnal vizual în cazul în care o coliziune cu autovehiculul din fata este iminenta. Pe lânga Avertizarea privind parasirea benzii de circulatie, care atentioneaza soferii atunci când parasesc banda într-o maniera necontrolata, inginerii au dezvoltat, de asemenea, Sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere. Noua camera video frontala recunoaste, pe lânga indicatoarele rutiere rotunde, si indicatoarele dreptunghiulare destinate autostrazilor sau zonelor de joaca stradale, precum si orice alte restrictii legate de viteza. Camera poate recunoaste, de asemenea, indicatoarele LED dinamice. În cazul acesta, camera contribuie la prevenirea încalcarilor legislatiei rutiere sau a accidentelor cauzate de oboseala. Senzorii de parcare, amplasati în fata si în spate, faciliteaza acum parcarea.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *