Opel Rekord D – Un milionar ajuns la 40 de ani

img
Home / Stiri si noutati auto / Opel Rekord D – Un milionar ajuns la 40 de ani

Opel Rekord D – Un milionar ajuns la 40 de ani   – Modelul de succes a fost lansat în 1972   – Primul autoturism Opel diesel cu 2,1 litri si 60 cp   – Model exclusiv si sport cu sase clindri Commodore BRüsselsheim. Acum 40 de ani, Rekord era subiect de titlu pentru Opel. Cea mai recenta generatie a autovehiculului de clasa medie produs la Rüsselsheim a fost prezentat presei în ianuarie 1972, fiind dotat cu tehnologie avansata, design functional si elegant si fiind oferit în varietatea de modele deja obisnuita. Pe lânga sedanul notchback sedan cu doua sau patru usi, clientul poate alege dintre un coupe sportiv, un station wagon cu trei sau cinci portiere si o versiune van cu trei portiere.Spectrul motoarelor disponibile includea 1,7 si 1,9 litri folosite deja la predecesorul sau, cu 66, 83 sau 97 cp. În 1973, este adaugat un motor diesel. Rekord 2100 D devine primul model Opel pentru pasageri echipat cu un motor diesel: patru cilindri, 2,1 litri si 60 cp.În primavara lui 1972, noua versiune a sportivului si exclusivistului model înfratit  Commodore are lansarea de piata. A doua sa generatie este oferita doar cu caroserie sedan si coupe, cu motorizari puternice cu sase clindri. Varianta de baza de 2,5 litri livreaza 115 cp, în timp ce GS aduce 130 cp. În septembrie 1972, o versiune de top este adaugata: Commodore GS/E echipat cu un motor de 2,8 litri cu injectie de 160 cp. Dotat cu motorul de la Diplomat si Admiral, GS/E face trecerea de la segmentul mediu la cel premium. La fel ca predecesorii lor, Rekord D si Commodore B ajung la un public larg: pâna la schimbarea de model din 1977, 1,2 milioane de unitati fusesera vândute.Noua generatieRekord D trebuia sa se ridice la nivelul unor asteptari foarte ridicate: predecesorul sau, construit în 1966, a fost primul model Opel în acest segment care a atins nivelul de un milion de unitati, cu mai mult de 1,2 milioane comercializate. În plus, modelul Commodore A, pozitionat mai sus, vânduse 150.000 de unitati. Dupa trei ani si jumatate de cercetare si dezvoltare, noua generatie Rekord a fost dezvaluita în 1972. Spre deosebire de Record C si caroseria sa de influenta americana în forma de sticla de Cola, noul model reflecta trasaturi de design europene. Linii clare si functionale, suprafetele  line, geamurile mari si o talie joasa îi confera un exterior care nu se demodeaza.”Forma sa europeana îsi îndeplineste promisiunea”Ca si în cazul predecesorului sau, trei tipuri de caroserie sunt disponibile: clasicul sedan notchback, cu doua sau patru usi, coupeul sportiv si o versiune station wagon, disponibila cu trei sau cinci usi. Pentru comert si institutii, Opel ofera si un van, un station wagon cu trei usi fara geamurile laterale din spate.Siguranta pasiva a jucat un rol cheie în specificatii: flancurile sunt reîntarite, iar capota ofera protectie în cazul impactului lateral si la rasturnare. Noi zone de deformare protejeaza pasagerii la impactul frontal. sasiul îmbunatatit cu suspensia fata independenta si suspensia spate rigida este bazat pe cel al predecesorului sau. Sloganul publicitar al momentului este „Forma sa europeana îsi îndeplineste promisiunea”.În septembrie 1972, Opel sarbatoreste o premiera mondiala: primul model diesel pentru pasageri intra în productie dupa mai bine de 70 de ani de istorie auto Opel. Motorul diesel a fost folosit pentru prima oara în iunie 1972 pentru modelul experimental Opel GT. Motorul turbo cu patru cilindri cu 95 cp a adus modelului experimental GT 20 de recorduri internationale si mondiale. Motorul diesel al Rekord livreaza 60 cp, consuma în medie 8,7 litri de combustibil la 100 km si atinge viteza maxima de 135 km/h. Rekord 2100 D este imediat recunoscut datorita capotei curbate la mijloc. Motoarele diesel sunt mai înalte decât echivalentelor lor pe benzina pentru ca sunt dotate cu arbore cu came si un cap cilindru modificat.”Opel Commodore. O astfel de masina nu apare în fiecare an.”La putin timp dupa lansarea Rekord D, din martie 1972, Commodore B extinde în sus gama de modele. Ca membru al clasei medii, el face trecerea de la Rekord la modelele premium, Admiral si Diplomat. Forma caroseriei este preluata de la Rekord. Totusi, spre deosebire de Rekord, Commodore B este echipat cu mai multe elemente luxoase si este oferit doar cu motoare cu sase cilindri. Varianta S de 2,5 litri furnizeaza 115 cp. Un nivel mai sus, Commodore GS ofera 130 cp. Atunci când GS este dezvoltat ulterior, vine echipat cu un motor de 2,8 litri, 142 cp cu doua carbutatoare. În septembrie 1972, vârful de lance al familiei Commodore este lansat: GS/E  de 160 cp. Injectia sa electronica ofera motorului de 2,8 litri o performanta solida. Coupeul atinge viteza maxima de 200 km/h, iar sedanul în patru usi de 195 km/h. Commodore GS/E are un spoiler frontal cu personalitate, dezvoltat de Opel în tunel de vânt. La acel moment, Opel spunea: „GS/E este atractiv pentru fanii modelor tour performante carora le place sa parcurga distante lungi la viteze medii mari si necesita deci manevrabilitate optima si confort.”Commodore GS/E se impune si în cursele auto de circuit si la raliu. În 1973, tânarul talent Walter Röhrl îsi face debutul la Raliul Monte Carlo într-un Opel. Röhrl si co-pilotul sau Jochen Berger au un rezultat bun. Totusi, sunt dezavantajati de faptul ca modelul Commodore GS/E Coupe tunat de Irmscher  a fost plasat în categoria modelelor exclusive pentru raliu.Opel sarbatoreste cele mai importante victorii ale acestui duo în viata de zi cu zi. Cu un an înaintea schimbarii de model, este atins momentul magic al productiei cu numarul un milion. La începutul lui septembrie 1976, un Rekord sedan auriu devine modelul cu numarul un milion care iese de pe linia de asamblare. Gata pentru aniversare, apare o editie limitata a modelului special „Millionär” cu echiparea premium “Berlina” cu motorul S de 2,0 litri si 100 cp, disponibil din septembrie 1975. Când, în septembrie 1977, ultimul model din gama generatiilor Rekord este produs, deja 1.128.196 unitati ale variantei D si 140.827 de Commodore B fusesera comercializate.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *