Opel Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani

img
Home / Stiri si noutati auto / Opel Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani

Opel în clasa de lux – Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de aniÎn 1937, Opel deschide un capitol de legenda cu motoarele de sase cilindri cu tehnologie avansata.Rüsselsheim. În cadrul Expozitiei de Motociclete si Autovehicule din 1937, desfasurata în Berlin, Opel a prezentat doua modele noi cu o tehnologie revolutionara: Super 6 si Admiral. Ambele erau echipate cu o tehnologie avansata. Conceput initial ca un autovehicul pentru clasa medie de lux, Super 6 dispune de un motor silentios cu 6 cilindri în linie si o cilindree de 2,5 litri, ce dezvolta o putere de 55 cp. Cu toate acestea, autovehiculul Admiral din segmentul de lux are o unitate de propulsie cu sase cilindri si o cilindree de 3,6 litri, ce genereaza un cuplu ridicat si o putere de 75 cp. Ambele motoare prezinta o caracteristica în comun: sunt echipate cu supape în chiulasa. În ceea ce priveste modelele Super 6 si Admiral, supapele sunt actionate de un arbore cu came care este antrenat de un set de roti dintate.  Lansarea noilor modele coincide cu aniversarea de 75 de ani a marcii Opel, acestea având în fata un viitor stralucit. Autovehiculul Super 6 a pregatit terenul pentru popularul model Opel „Kapitän” din 1938, care prezenta un motor modern de 2,5 litri. Cu ocazia lansarii modelului Admiral de mari dimensiuni, Opel revine în segmentul de autovehicule de lux si deschide calea catre productia de autovehiculele de lux în Rüsselsheim.Motor puternic si linii atragatoare ale caroserieiLa aniversarea de 75 de ani a companiei, Adam Opel AG a lansat doua autovehicule intens mediatizate în cadrul Salonului Auto de la Berlin din februarie 1937. Fabricarea celor doua autovehicule, Super 6 si modelul de lux Admiral, deschide o poarta catre viitor.  Odata cu modelul Super 6, compania a introdus pentru prima data supapele în chiulasa pentru un autovehicul de serie. Supapele sunt actionate de un arbore cu came antrenat de un set de roti dintate, tacheti si brate oscilante. Motorul cu cursa scurta, cu sase cilindri în linie si cilindree de 2,5 litri dezvolta o putere de 55 cp si atinge o viteza maxima de 117 km/h. Cu toate acestea, viteza sa de croaziera de 100 km/h reprezinta cel mai important aspect, întrucât conformarea la regimul de autostrada este o caracteristica cruciala în era productiei de autovehicule moderne. Motorul este stabil în gama de turatii ridicate si exceleaza datorita cuplului sau ridicat, functionarii uniforme si stabilitatii exemplare, caracteristice principiului de fiabilitate promovat de Opel. Brosura de la data respectiva a rezumat punctele forte ale modelului Super 6 dupa cum urmeaza: „Caracteristici care se regaseau anterior doar la autovehiculele sport sau de înalta performanta scumpe sunt acum disponibile în clasa medie, odata cu lansarea modelului Super 6”. Datorita motorului sau puternic, modelul Super 6 devine o alegere fireasca pentru sporturile cu motor. Pe baza modelului Super 6 a fost dezvoltat un autovehicul sport off-road cu o putere de 65 cp, care va domina cursele off-road si cele pe distante lungi, câstigând multe premii, precum „Cursa internationala alpina din Germania”.Clientii puteau opta pentru un sedan cu patru usi sau pentru o varianta cabriolet din fabrica. Începând cu 1938, este disponibila, de asemenea, o limuzina cu doua usi. Spre deosebire de modelul Opel Olympia, care a fost lansat în 1935 având o caroserie autoportanta, modelul Super 6 este fabricat în continuare cu o caroserie conventionala si o constructie separata. Acest fapt a favorizat producatori independenti de caroserii ca Hebmüller, Autenrieth, Buhne sau Gläser, care au conceput caroseria pentru varianta roadster sau cabriolet a modelului Super 6. La vremea respectiva, sloganul publicitar pentru noul Super 6 era „motoare puternice, contururi atragatoare”.Opel îsi pastreaza rolul de lider în segmentul de autovehicule cu motoare cu sase cilindri, datorita modelului Super 6 si îsi consolideaza pozitia dominanta, fiind cel mai mare producator de autovehicule din Europa. Pâna la lansarea succesorului sau, modelul „Kapitän”, în 1938, au fost fabricate 46.453 de unitati ale modelului Super 6.   „Perfectiunea este rezultatul combinatiei dintre frumusete si putere”Noul autovehicul de lux Opel Admiral este lansat în acelasi timp cu modelul de clasa medie Super 6. Noul vârf de lance stârneste rumoare cu designul sau opulent si interiorul elegant.  Designul sau este aerodinamic si, într-o oarecare masura, inspirat din curentul artistic art deco. Opel îsi întregeste gama de autovehicule cu noul model din segmentul de lux, care poarta denumirea de „Admiral”. Pe lânga varianta sedan eleganta, care valoreaza 6.500 de marci germane, este oferita si o versiune cabriolet cu patru usi, la un pret de lista de 7.000 de marci germane. În ceea ce priveste modelul Super 6, în constructia caroseriei este integrat un cadru rezistent la deformare. Acest lucru le permite producatorilor de caroserii sa-si implementeze propriile variante de design.  Datorita suspensiilor independente pe puntea fata, nivelul de confort în timpul conducerii este foarte ridicat. Asa-numita „suspensie sincronizata Opel” este prevazuta cu stabilizatoare si amortizoare hidraulice. Puntea spate Banjo include o suspensie cu arcuri semieliptice. Sunt integrate, de asemenea, amortizoare hidraulice. Autovehiculul este propulsat de un motor cu sase cilindri în linie si o cilindree de 3,6 litri, cu o putere de 75 cp. Grupul de supape în chiulasa al modelului Admiral poate rezista la presiuni foarte înalte. Opel declara ca viteza maxima a autovehiculelor este de 132 km/h, iar viteza de croaziera pe autostrada este cuprinsa între 110 si 115 km/h. Una dintre brosurile Opel din acea perioada includea urmatoarea afirmatie: „prin combinatia dintre frumusete si putere poate fi atins un grad înalt de perfectiune”.  Motorul modelului Admiral nu a impus doar noi standarde în materie de fiabilitate si rulare silentioasa, ci a fost utilizat si pentru modelul Opel Blitz. Astfel, modelul Opel Blitz de trei tone a devenit camionul cu cel mai sofisticat sistem de propulsie la data respectiva. Este, de asemenea, singurul autovehicul Opel cu un motor de dimensiuni mari cu sase cilindri în linie si supape în chiulasa. Dupa 6.404 de autovehicule fabricate, productia modelului Admiral este sistata ca urmare a ostilitatilor din 1939.  Incursiunea marcii Opel în segmentul de lux continua dupa terminarea razboiului, atunci când marca reia productia modelelor „Kapitän” si Admiral. În 1948 este fabricat primul model „Kapitän” postbelic. În primavara anului 1970 este în cele din urma sistata productia modelului „Kapitän” B, succesorul popular al modelului Super 6.Noul Admiral, care este lansat dupa razboi în 1964, este pus în vânzare pâna în anul 1977 si continua traditia predecesorului sau de dimensiuni mari.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *