Opera de arta destinata sarbatoririi Centenarului Chevrolet

img
Home / Stiri si noutati auto / Opera de arta destinata sarbatoririi Centenarului Chevrolet

Opera de arta destinata sarbatoririi Centenarului ChevroletChevrolet a comandat opera de arta destinata sarbatoririi Centenarului Chevrolet pentru a aduce un omagiu celebrului pilot de curse si inginer de origine elvetiana Louis Chevrolet, care a fost co-fondatorul marcii de autovehicule cu peste 100 de ani în urma, înfiintând compania la Detroit. Dupa ce va fi finalizata, opera de arta va fi cel mai mare bust din otel din Elvetia, având o înaltime proiectata de cinci metri. Interviul de mai jos pune în lumina omul din spatele bustului gigantic din metal, artistul elvetian Christian Gonzenbach.Ce va inspira, în calitate de artist?Ma inspira lumea reala si sunt foarte interesat de stiinta, fizica si în special de texturile suprafetelor. Încerc sa abordez lumea înconjuratoare dintr-o perspectiva noua, dar nu ma intereseaza în mod special inventarea unor forme complet noi, în sensul clasic. Louis Chevrolet a existat în realitate si acesta este unul dintre motivele pentru care acest proiect mi-a stimulat imaginatia. A avut propria viata, propria poveste, iar eu am ocazia sa v-o spun în stilul meu personal. Obiectele pe care le creez reprezinta distorsiuni ale realitatii si preferatele mele sunt cele în care sunt nevoit sa îmi schimb felul în care vad lucrurile. Nu pot sa schimb lumea, ci doar modul în care eu si ceilalti o percepem. Si doresc ca aceasta sa fie contributia mea si ceea ce ofer eu, ca artist.Au existat anumite aspecte din viata lui Louis Chevrolet care v-au inspirat?Viata lui întreaga mi se pare fascinanta. Louis Chevrolet întruchipeaza visul american în multe feluri: A plecat din Europa când avea 20 de ani, a fost un mecanic foarte priceput, a devenit pilot de curse, inginer si designer si a fost co-fondatorul unei companii de autovehicule. Apoi a pierdut totul. În ceea ce ma priveste, nu mi-am imaginat niciodata ca voi deveni artist când eram copil. Si nu cred ca Louis îsi închipuia în copilarie ca va deveni campion de curse. Este aproape sigur ca Chevrolet nu vazuse niciodata un automobil. Dar acum numele sau este strâns legat de lumea automobilistica. Louis Chevrolet a fost un inventator si printre primii care au produs anumite piese din aluminiu, pentru a reduce greutatea. Cu aceasta idee de cercetare continua ma pot identifica foarte usor.De ce ati ales sa creati un bust inversat al lui Louis Chevrolet?Busturile clasice exista de sute de ani, în toata lumea. În multe cazuri au fost create pentru a idealiza si glorifica anumite personalitati. Eu nu intentionam sa urmez acelasi drum, astfel încât am decis sa îmi gasesc propria abordare. Am pornit de la un obiect specific care exista deja în realitate, în acest caz portretul lui Louis Chevrolet si i-am modificat forma, pentru a obtine un obiect abstract si complet diferit. Cu toate acestea, la o privire mai atenta a bustului, putem gasi o simetrie si recunoaste parul, esarfa si ochelarii de pilot. Creatia mea nu poate fi descifrata imediat, este un obiect misterios care eludeaza în mod constant privirile neavizate. Acest lucru îl face sa fie o versiune de bust foarte contemporana.Ce înseamna pentru dumneavoastra opera de arta pentru Centenarul Chevrolet?Sculptura va fi instalata într-o piata publica. Din acest motiv, este la o scara complet diferita fata de cele la care am lucrat pâna acum. Sculptura monumentala, de dimensiunile unei stânci, materialul din care este creata, precum si integrarea acestui obiect într-un context urban reprezinta provocari formidabile care fac din acest proiect unul în esenta fascinant.De ce sa fie sculpturile inversate? Care este scopul acestui proces?Întrebarea pe care mi-o pun este urmatoarea: Cum as putea crea ceva nou? Cum poate fi depasita realitatea noastra? Ce se întâmpla daca inversez ceva? Cel mai bun mod de a afla un raspuns la aceste întrebari este sa le pui în practica. Obiectivul meu este sa ma exprim prin intermediul lucrarilor mele de arta, dar sa gasesc modalitati noi de a privi lumea reala, pentru ca „lumea nu este suficienta”. Încerc sa inventez procese care îmi permit sa privesc dincolo de lucrurile cunoscute si care exista deja, ajutând astfel oamenii sa abordeze realitatea într-un mod diferit.Monumentul pe care îl creati este produs în Taiwan. Spuneti-ne de ce ati ales o locatie atât de îndepartata, având în vedere ca piesa va fi expusa în Elvetia.Pentru proiectul meu cu Chevrolet si municipalitatea din La Chaux-de-Fonds, colaborez atât cu firme locale, cât si internationale. Sculptura va fi produsa în Taipei, de o companie specializata în turnarea si formarea otelului inoxidabil. Am dorit ca forma acestui bust masiv din metal sa îmi reflecte propriul stil artistic si am înteles ca trebuie sa am o abordare originala pentru a gasi specialisti în productie. Compania pe care am ales-o are cunostintele de specialitate necesare pentru a conferi bustului un aspect unic, sculptural.Care sunt etapele de executie?Faza de explorare a implicat fotografii istorice, modele din silicon si lut, precum si design asistat de computer. Apoi turnatoria din Taiwan a produs un prototip de talie umana si va turna, la temperaturi de aproximativ 1620 de grade Celsius, 71 de piese de 20 mm din otel inoxidabil, masurând aproximativ 1 x 1 m. Aceste elemente vor fi asamblate, slefuite, polisate pâna vor capata suprafete ca oglinda si, în final, vor fi asamblate prin sudura. Odata ajunsa în La Chaux-de-Fonds, sculptura va fi asezata pe un postament din beton.Care considerati ca au fost cele mai mari provocari din punct de vedere tehnic?Va constitui o provocare sa conferim suprafetei fluiditatea dorita, aspectul de oglinda, având în vedere ca suprafata nu este neteda, cum este, de exemplu monumentul „Cloud Gate” al lui Anish Kapoor din parcul Millenium, în Chicago. Opera de arta pentru Centenarul Chevrolet are încretituri si muchii, iar îndeplinirea acestei sarcini va necesita un nivel foarte înalt de precizie în timpul finisarii lucrarii.De ce ati ales beton pentru postament?Betonul este un material contemporan, iar tehnologia utilizata pentru producerea sa ma fascineaza. Materialul creeaza aspectul unei stânci artificiale. Acest lucru creeaza impresia reconstruirii a ceva ce exista în realitate, dar sub alta forma.Opera de arta pentru Centenarul Chevrolet va deveni una dintre principalele atrac?ii turistice ale ora?ului La Chaux-de-Fonds, localitate ce face parte din patrimoniul mondial UNESCO si este capitala producatorilor de ceasuri elve?iene, precum ?i locul de na?tere al scriitorului Blaise Cendrars ?i al renumitului arhitect ?i designer Le Corbusier.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *