PIRELLI a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din F1

img
Home / Stiri si noutati auto / PIRELLI a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din F1

PIRELLI a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din F1Barcelona, 12 martie 2011 – Pirelli a început pregatirea pentru actualul sezon din Formula 1, anul trecut, cu testele de la Mugello, programate pe 19 august 2010, teste derulate  la 27 grade Celsius în aer si 35 grade Celsius temperatura asfaltului. Campania s-a terminat în acest weekend, sapte luni mai târziu, pe circuitul de la Barcelona, pe ploaie si la o temperatura de 13 grade Celsius. Pirelli a ajuns, în cadrul acestui program de teste, pe circuitele de la Monza, Valencia, Jerez, Le Castellet, Bahrein si Abu Dhabi, fiind parcursi aproape 100.000 kilometri – echivalentul a peste 300 de curse de Formula 1.Din totalul acestei distante, 18.000 kilometri au fost parcursi în sesiuni de teste private, cu monopostul Toyota TF109, adaptat la regulamentele din 2011, avându-i la volan pe Nick Heidfeld, Romain Grosjean si Pedro de la Rosa. Restul de kilometri a fost parcurs în timpul celor 15 zile oficiale de teste efectuate de echipele de Formula 1 înscrise in sezonul 2011.La finalul testelor oficiale, în clasamentul celor mai multi kilometri conduce echipa Ferrari, cu un total de 5.244 kilometri parcursi, urmata de Mercedes (4.483 km), Red Bull (4.407 km), Sauber (4.099 km), Williams (3.894 km), McLaren (3.844 km), Force India (3.745 km), Toro Rosso  (3.737 km), Lotus Renault (3.700 km), Virgin (3.361 km) Lotus (2.403 km) si HRT (1.949 km).În ceea ce priveste pilotii,  Fernando Alonso a parcurs cei mai multi kilometri cu noile anvelope Pirelli, 2.826 kilometri, urmat de Michael Schumacher (2.474 km), Felipe Massa (2.417 km), Mark Webber (2.373 km), Rubens Barrichello (2.198 km) si Sergio Perez (2.129 km). La polul opus se afla Vitantonio Liuzzi, care a parcurs doar 326 kilometri, Jarno Trulli (1.028 km), Nick Heidfeld (1.140 km) si Heikki Kovalainen (1.182 km).Ultimul test de la Barcelona, programat din scurt dupa anularea Marelui Premiu al Bahreinului care ar fi trebuit sa deschida sezonul 2011 în Formula 1,  s-a desfasurat pe durata a cinci zile. În primele patru zile, vremea a fost calda, cu temperaturi de pâna la 27 grade Celsius, în timp ce sâmbata, în ultima zi, când pe circuit mai erau doar echipele Ferrari, McLaren, Mercedes si Williams, a început sa ploua puternic, pelicula de apa ajungând pentru prima oara la 10 milimetri. Tinând cont de aceste conditii echipele au parcurs doar 101 tururi, fiind practic imposibil sa obtina informatii concludente. Cei cinci piloti desemnati sa testeze în ultima zi au avut probleme în special pe liniile drepte acoperite complet de apa. În timpul celor cinci zile de teste de la Barcelona, echipele au parcurs, în total, 3.555 tururi, echivalentul a 16.548 kilometri. Echipa care a parcurs cel mai mare numar de tururi a fost Sauber, 390, însumând 1.815 kilometri în patru zile. Cel mai rapid a fost Michael Schumacher (Mercedes), cu timpul de 1m:21,268 secunde, stabilit vineri, eclipsând performanta lui Felipe Massa (Ferrari), de 1m:22,625 secunde, stabilita în sesiunea anterioara de teste de la Barcelona. Echipa care a adunat cele mai multe informatii pe ploaie este Mercedes, care a parcurs 40 de tururi în ultima zi a testului.Pe parcursul celor patru zile cu vreme frumoasa, majoritatea echipelor a testat anvelopele Pirelli Pzero, nominalizate pentru primele trei curse ale sezonului. În afara pneurilor cu o compozitie hard si soft, la Barcelona au fost disponibile si versiunile PZero supersoft si medium, fiecare echipa având la dispozitie, în total, 35 de seturi de anvelope.„Au fost, cu siguranta, cinci zile foarte interesante, pe parcursul carora am întâlnit o varietate mare de conditii meteorologice. Am beneficiat si de conditii perfecte, mai ales dupa amiaza, când temperaturile erau suficient de ridicate pentru ca pneurile de compozitie hard si soft sa functioneze în regim optim. Acest lucru a permis unor echipe sa simuleze conditii de cursa si am reusit sa adunam informatii interesante. Sâmbata, conditiile au fost extrem de dificile si nicio echipa nu a reusit sa adune informatii concludente. Ceea ce am remarcat, însa, pe parcursul acestei ultime sesiuni de teste, si mai ales în timpul simularilor de cursa, este ca fiecare echipa a testat strategii diverse, ceea ce ma face sa cred ca ne aflam în fata unui sezon extrem de interesant. Dupa testele de la Barcelona, am facut un calcul si am descoperit 54 de potentiale oportunitati de depasire, si asta fara ca toate monoposturile sa fie prezente pe circuit. Circuitul din Australia este diferit de cel din Barcelona, dar, sincer, abia astept sa înceapa noul sezon”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.Marele Premiu al Australiei, care marcheaza revenirea Pirelli în Formula 1 dupa 20 de ani, este programat pe 27 martie, pe circuitul din Albert Park, Melbourne.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *