PIRELLI in Marele Premiu al Republicii Singapore 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / PIRELLI in Marele Premiu al Republicii Singapore 2011

PIRELLI in Marele Premiu al Republicii Singapore 2011PIRELLI SUB LUMINA REFLECTOARELOR CU PNEURILE P ZERO DE COMPOZITIE SUPERSOFT SI SOFTMilano, 19 septembrie 2011 – Ultima cursa pe un circuit stradal din actualul sezon se va desfasura in Singapore, singura tara care gazduieste un Mare Premiu care se desfasoara noaptea, la lumina furnizata de cele 1.500 de reflectoare.Inaugurat in 2008, circuitul este amplasat in zona Marina Bay din Singapore. Strazile sunt denivelate iar acest lucru inseamna aderenta scazuta. In plus, marcajele de vopsea si capacele de canal reprezinta tot atatea solicitari suplimentare pentru pneurile Pirelli.Pirelli a nominalizat pentru etapa din Singapore pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, si pneurile P Zero Rosii, de compozitie supersoft, combinatie folosita pana acum si pe strazile din Monte Carlo si Canada, dar si pe circuitul din Ungaria. Viteza medie a circuitului din Singapore este intre cea din cursele desfasurate in Monaco si Canada, dar si aici asfaltul devine din ce in ce mai rapid pe masura ce se depune un strat de guma. Cursa din Singapore este una care se va desfasura la temperaturi foarte ridicate si cu siguranta umiditatea va fi cea mai mare in comparatie cu toate celelalte curse desfasurate pana acum. Temperatura va fi de minimum 28 grade Celsius in timpul cursei, iar umiditatea intre 75% si 90%. Totusi, in istoria de trei ani a acestei curse, nu a plouat niciodata. Inginerii si tehnicienii responsabili de pneuri se confrunta aici cu o problema unica: in fiecare sesiune temperaturile tind sa scada dramatic, spre deosebire de celelalte etape unde temperaturile cresc in timp ce se desfasoara fiecare sesiune.Cu 23 de viraje – dintre care doua se abordeaza la viteze de peste 160 km/h – Singapore este pe locul doi in topul circuitelor cu cele mai multe viraje dupa Valencia cu 25. Din acest punct de vedere, este un circuit extrem de solicitant atat pentru pneuri cat si pentru piloti, ultima portiune fiind considerata de toti ca fiind cea mai tehnica zona din calendarul competitional.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: “Singapore este o cursa unica si extrem de spectaculoasa din calendarul Formulei 1 Pentru ca este o etapa atat de specifica, este foarte greu pentru echipe sa gaseasca imediat cele mai bune setari si, de cele mai multe ori, aleg solutii diferite. Pneurile puse la dispozitie de noi trebuie sa lucreze eficient intr-o gama larga de parametri si cred ca pentru noi aceasta va fi cea mai mare provocare din acest sezon. Multi spun ca este foarte cald in Singapore, dar oamenii nu sunt obisnuiti cu umiditatea si de aceea au aceasta senzatie. Insa, din punctul de vedere al pneurilor, lucrurile nu sunt la fel de dramatice si cred ca se vor comporta fara probleme la temperaturile de aici. Totusi pneurile vor fi la fel de solicitate precum pilotii in acest weekend. Multi piloti spun ca acest circuit este chiar mai solicitant decat cel de la Monaco. Asa cum am vazut in trecut, in special in Canada, combinatia de pneuri de compozitii soft si supersoft ofera echipelor numeroase oportunitati in ceea ce priveste strategia de cursa. Cu siguranta pneurile de compozitie supersoft vor avea performante mult mai bune si prima sesiune de antrenamente libere din Singapore va fi cruciala pentru ca echipele trebuie sa gaseasca cele mai bune solutii si setari pentru calificari si cursa.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Nico Rosberg (Mercedes GP): “Marele Premiu din Singapore este cu siguranta unul dintre cele mai interesante ale anului si se desfasoara pe un circuit care imi place foarte mult. In 2008, aici am obtinut cel mai bun rezultat din cariera, deci aceasta cursa este una cu amintiri placute pentru mine. Sa pilotezi pe Marina Bay Circuit este insa dificil pentru ca circuitul este foarte solicitant, iar vremea este foarte calduroasa si umeda in aceasta perioada a anului. Circuitul este similar cu celelalte circuite stradale din calendar, ingust cu viraje lente, pe care nu ai niciodata ocazia sa te relaxezi. Va fi foarte interesant sa pilotez aici pentru pirma oara cu pneurile Pirelli si va fi interesant de vazut cum vor rezista acestea in conditiile de aici. Trebuie sa gasim solutia optima in ceea ce priveste strategia in cursa si sper ca vom obtine rezultate cel putin la fel de bune ca cele din ultimele doua curse.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:-     Chiar daca Singapore este un circuit stradal, o cincime din aceasta pista este permanenta, fiind construita special pentru cursa de Formula 1. Una dintre cele mai mari provocari pentru echipe este gasirea unor setari care sa se potriveasca atat cu partea permanenta, cat si cu zona stradala mai denivelata. In plus, spre deosebire de cele mai multe curse, etapa din Singapore se desfasoara contrar acelor de ceasornic.-    Tinand cont ca majoritatea virajelor se abordeaza la viteza mica, in treptele a doua si a treia a cutiei de viteze, echipele vor opta pentru o setare care sa le asigure o forta mare de apasare. Insa, cu cat este mai lent un viraj, cu atat mai mult sunt solicitate pneurile deorece monoposturile trebuie sa se bazeze mai mult pe aderenta mecanica decat pe cea aerodinamica. Acest lucru se simte mai ales in ultima parte a ircuitului unde pneurile de pe partea dreapta sunt solicitate la maximum.-     Cele 1.500 de proiectoare de pe circuit sunt dotate cu becuri de 2.000 Watt. Intensitatea luminii este de patru ori mai mare decat cea produsa pentru un stadion de fotbal. Vizibilitatea este perfecta pentru piloti singura problema apare la contrastrul dintre lumina si umbra care este exacerbat. Din aceasta cauza este dificil sa distingi unde se afla cel mai bun punct de franare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *