PIRELLI pregatit pentru cel mai tare circuit – Marele Premiu al Belgiei 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / PIRELLI pregatit pentru cel mai tare circuit – Marele Premiu al Belgiei 2011

PIRELLI pregatit pentru cel mai tare circuit – Marele Premiu al Belgiei 2011Spa-Francorchamps, amplasat in inima regiunii Ardenne, este circuitul preferat al tuturor pilotilor datorita provocarilor unice pe care le ofera. Lung de 7,004 kilometri, Spa-Francorchamps este unul dintre cele mai lungi circuite care au fost incluse vreodata in calendarul Formulei 1 si unul dintre cele mai celebre din lume. Viraje precum Eau Rouge si Blanchimont au intrat in legenda sporturilor cu motor, fiind viraje care ii solicita la maximum atat pe piloti cat si materialul de concurs, respectiv pneurile.In afara vitezei si a fortelor gravitationale foarte mari, o alta provocare o reprezinta si conditiile meteorologice variabile, caracteristice pentru zona in care este amplasat circuitul de la Spa-Francorchamps. Datorita lungimii circuitului si a zonei in care se afla, exista posibilitatea ca pe o portiune sa ploua torential, iar cealalta sa fie complet uscata, ceea ce il face sa fie similar cu celebrul circuit Nurburgring Nordschleife.Pneul Pirelli P Zero Alb, de compozitie medie, si P Zero Galben, de compozitie moale, sunt  nominalizate pentru aceasta cursa. Aceasta combinatie a mai fost folosita in Marele Premiu al Europei de la Valencia si in Marele Premiu al Germaniei. Cel mai probabil, in Marele Premiu al Belgiei vor fi folosite si pneurile intermediare si cele de ploaie, strategia fiind stabilita de fiecare echipa in functie de conditiile meteorologice din acest sfarsit de saptamana.Spa-Francorchamps este unul dintre circuitele pe care Pirelli nu a testat deloc pana acum si este, in acelasi timp, circuitul unde pneurile trebuie sa suporte cele mai mari solicitari verticale si laterale. Lungimea unui tur de circuit accentueaza, de asemenea, diferenta de timp pe un tur intre cele doua compozitii. In mod normal aceasta va fi mai mare de o secunda pe tur, ceea ce creste si mai mult importanta unei strategii bune. Uzura pneurilor este relativ mica datorita temperaturilor mai scazute, dar si a configuratiei circuitului care are mai putine viraje stranse decat alte circuite din calendarul competitional.  CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „Spa-Francorchamps este unul dintre numele legendare din lumea sporturilor cu motor, un punct de atractie urias in Formula 1 in fiecare sezon. Este un circuit care solicita totul la maximum, deci va trebui sa punem la dispozitia echipelor pneuri capabile nu doar sa suporte fortele colosale ci si sa ofere maximum de performanta in conditii de siguranta deplina. Spa este unul dintre cele mai imprevizibile circuite din acest sezon si, tinand cont ca nu am testat niciodata aici, avem foarte putine informatii. Din ceea ce am vazut in trecut, la Valencia si mai ales pe Nurburgring, suntem increzatori ca aceasta combinatie de pneuri de compozitie medie si moale reprezinta echilibrul perfect intre performanta si rezistenta. Acest lucru va permite pilotilor sa-si arate talentul intr-o cursa care rasplateste manevrele curajoase de depasire, ceea ce corespunde exact cu filozofia noastra. Vremea din Belgia este imprevizibila, dar tinand cont de faptul ca am avut deja multe curse desfasurate pe ploaie sunt sigur ca vom aduna experienta mult mai repede decat anticipam!”  CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI: Jerome d’Ambrosio (Virgin Racing): „Spa Francorchamps este unul dintre cele mai speciale circuite din calendar. Este incredibil sa pilotezi aici  – e foarte greu sa descrii in cuvinte ceea ce simti aici pe acest circuit. Portiunea preferata este clar Eau Rouge, un viraj unic, care te provoaca sa-l abordezi cu acceleratia la maximum. Spa este unul dintre cele mai solicitante circuite datorita virajelor si configuratiei sale si sunt foarte sigur ca vom vedea inca o cursa fabuloasa in care pneurile Pirelli P Zero vor fi in centrul atentiei. Una dintre cele mai mari provocari din acest weekend va fi, cu siguranta, alegerea corecta a pneurilor pentru ca vremea este imprevizibila. In plus, pe o portiune a circuitului poate sa ploua, in timp ce pe partea cealalta este complet uscat. Este important sa stim cum sa gestionam si pneurile Pirelli pentru a obtine maximum de performanta pe parcursul celor 44 de tururi.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: –  Sa gasesti setarile ideale aici la Spa este foarte complicat: echipele nu vor sa influenteze viteza maxima pe linia dreapta si tinand cont ca doar sase din cele 19 viraje se abordeaza la o viteza mai mica de 130 km/h aderenta aerodinamica este foarte importanta. Majoritatea echipelor aleg aici setari care sa le ofere o forta de apasare medie. –   Aici pe circuitul de la Spa-Francorchamps pneurile sunt solicitate la maximum, mai ales la intrarea in Eau Rouge si tocmai de aceea presiunea in pneuri este foarte importanta. Atunci cand pneurile ajung in posesia echipelor presiunea este de aproximativ 18-20 psi, dar creste rapid pe masura ce sunt folosite. Din acest punct de vedere este foarte important ca pilotii sa stie sa-si menajeze pneurile pe aceasta pista. –   Aproximativ jumatate din miscarile executate de suspensia unei masini de Formula 1 sunt generate de modul in care lucreaza anvelopa, iar pe circuitul de la Spa suspensiile sunt setate in configuratie soft, cu detenta maxima. Acest circuit necesita si o garda la sol mai mare decat majoritatea cirucuitelor.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *